Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rakkertje13 schreef:Een martingaal houdt enkel tegen dat een paard z'n hoofd niet in de lucht kan gooien.
Het provoceert verder niets, indien goed afgesteld.
Dus misschien is het een idee. Het verder nageeflijk rijden moet je toch echt zelf doen.
dankjewel, want ik vind haar echt wel fijn rijden, maar dat in de lucht gooien van haar hoofd is gewoon hartstikke irritant. ik wil haar zo graag aan de teugel krijgen en in ieder geval verder naar beneden en niet helemaal in de lucht 
Suusje92 schreef:een thiedeman is ook goed, die kan je later omdoen als je ehbt ingestapt. Helpt ook en je kan m ook nog een sop verschillende standen zetten:D en emt slof is een slecht idee, als je weet hoe je er mee kan omgaan net zoals bij stang en trens. En het is neit echt fijn 2 teugels in je hand dan voel je de mond van je pony slechter, Ik heb ook een weekje emt slof gereden rijd voor geen meter:S Helpt wel maar rijd neit als je neit uitkijkt en hij rukt vliegen zo de teugels uit je vingers en zonder slof blijvne ze zitten.
Risje80 schreef:Was erg moeilijk om jou berichtje te lezen Suusje.
Met een slofteugel moet je leren rijden. Ik vind het heel fijn werken. Je moet het dan wel samen met een instructice leren. Niet zomaar zelf aan beginnen als je niet weet hoe het werkt.
anouk_hvj schreef:oke, dus een thiedeman vind jij het beste ?
het is niet zo dat ik daar altijd mee wil blijven rijden, het is alleen
een hulp voor in het begin, om mn pony te leren NIET omhoog te lopen.
als ik langer heb gereden dan went ze er steeds meer aan en dan gebruik ik
het steeds minder en op het laatst laat ik 't weg ...Suusje92 schreef:een thiedeman is ook goed, die kan je later omdoen als je ehbt ingestapt. Helpt ook en je kan m ook nog een sop verschillende standen zetten:D en emt slof is een slecht idee, als je weet hoe je er mee kan omgaan net zoals bij stang en trens. En het is neit echt fijn 2 teugels in je hand dan voel je de mond van je pony slechter, Ik heb ook een weekje emt slof gereden rijd voor geen meter:S Helpt wel maar rijd neit als je neit uitkijkt en hij rukt vliegen zo de teugels uit je vingers en zonder slof blijvne ze zitten.
nou bedankt voor de uitgebreide omschrijving
hahaha, maar wat zou je zelf doen als je mijn verhaal zo hoort, de bijzetteugel of de thiedeman ?