Shardon en ik hebben afgelopen zaterdag meegedaan aan de Gelderse Kampioenschappen in Velddriel. Het was voor ons bijna 2 uur rijden maar dat heb je er wel voor over natuurlijk!

Met losrijden liep Shardon super fijn. Mijn trainer en ik waren heel tevreden.
Maar het is en blijft een hengst en in de proef kan hij nog wel eens wat gaan tegenwerken, en dat was in de proef weer een beetje het geval.
Het begin ging super; er kwam een mooie middendraf uit en schouderbinnenwaarts en daarna begon hij een beetje vervelend te worden en zakte het tempo wat in en was hij niet helemaal meer lekker voor de hulpen: een aandachtspunt voor de training dus!
Toen de laatste 4 nog niet geweest waren stonden we op de 4de plek, en er waren 4 prijzen dus dat was erg spannend! Bij de jury bij C stonden we zelfs op de 2de plek. Maar uiteindelijk werden we 7de met 186 en 176 punten en dat word 60,33%. Jammer dat we steken hebben laten vallen want je weet dat hij het wel kan. Maar we gaan lekker doortrainen thuis en binnenkort starten we in de M2.
Mijn vader heeft een paar foto's gemaakt en de proef gefilmd. Ik heb daar foto's van gemaakt, hier zijn ze
(floor bedankt voor de fotos bewerken, wat een gedoe haha
)Losrijden:

Nog even wat tips van m'n trainer

En dan de proef:
We mochten eerst even de baan verkennen:

Binnenkomen naar het halthouden en groeten toe

Middendraf

Mooi gedragen, goedzo pony

Galop

Volte 10 meter

Gebroken lijn in contragalop

Mooi in het zonnetje