Fleur 3-jarige shetlander aan de longeerlijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Fleur 3-jarige shetlander aan de longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 14:18

we hebben weer een keer Fleur gelongeerd. klik
Hier de foto's van vandaag.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

tessyke

Re: Fleur 3-jarige shetlander aan de longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:20

misschien een ideetje om volgende keer met een hoofdstelletje te longeren Knipoog
halstertje ziet er namelijk niet zo vriendelijk uit

mooie shet wel Lachen

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 14:21

ze moet nog 3 worden daarom heb ik nog geen hoofdstelletje om.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:24

Wat is er mis met longeren aan een halster? Ik zie het probleem niet zo hoor Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed; ziet er leuk uit hoor! Lachen Echt een lieve kleine wolbaal. Tong uitsteken

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:18

Waarom zou ze geen hoofdstel om kunnen hebben als ie nog net geen 3 is? Gewoon met hoofdstel doen, dan trekt het minder en bijft het goed liggen. Leuk pony'tje hoor Knipoog

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:21

ik heb er respect voor dat ze er voor kiest om zonder hoofdstel te longeren. en daar dus nog even mee wacht. je ziet tegenwoordig zat mensen die met 2jaar al met hoofdstel en zadel longeren.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:23

Klopy ThaGirl, maar deze pony is geen 2 meer en heeft ook geen zadeltje.. Knipoog Ik vind een hoofdstel prima kunnen, als je hem gewoon goed de tijd geeft om te wennen Knipoog

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 18:19

Ik zal het eens overleggen. Ik vind het zelf nog wel vroeg voor een hoofdstel.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:49

hoi leuk paardje
iid gewoon nog geen hoofdstel in doen hoor!
ziet er leuk uit en vooral foto 5 is grappig!! Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:03

heej Haha!
erg leuke foto's, maar ja dat kan ook niet anders als ik de foto's maak Tong uitsteken ahum, maar goed Haha!
zou hoofdstel nog niet mee beginnen Knipoog het zijn kleine stukjes dat ze zo uitzwaait en het halstertje verschuift misschien iets, maar dat kan geen kwaad. Hoofdstelletje kan altijd nog Knipoog

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:07

Ziet er erg leuk uit. en ik zal inderdaat ook even wachten met het hoofdstel ik zal alleen nog niet met haar gaan springen of balkjes draven omdat ze nog jong is kan ze spier en gevricht pijn krijgen en kan later zelf niet meer goed komen!
Het is echt een leuke shet en nog veel plezier er mee Haha!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:19

Leuk hoor suus maar zolang fleur zo trekt kun je beter niet met hoofdstel gaan longeren. Dus gewoon lekker met halstertje blijven doen totdat ze het goed kan.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:20

Ziet er fijn uit Lachen

Ik zie het nut van een hoofdstel niet? Dat snappen ze toch niet... dus worden ze niet makkelijker van ook!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 19:21

_anton_love_ schreef:
Ziet er erg leuk uit. en ik zal inderdaat ook even wachten met het hoofdstel ik zal alleen nog niet met haar gaan springen of balkjes draven omdat ze nog jong is kan ze spier en gevricht pijn krijgen en kan later zelf niet meer goed komen!
Het is echt een leuke shet en nog veel plezier er mee Haha!

Ik dacht dat balkjes lopen geen kwaad kon. Of heb ik dat nu mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:22

Wat is het probleem met dit halstertje? Een bit erin is zeker vriendelijker? Lips are sealed Waarom is een hoofdstel vriendelijker? Verward
Het touw moet misschien anders bevestigt worden, als je het aan 1 kant vastklikt op een hoofdstel trekt het net zo goed. Later zit het trouwens ook anders vast volgens mij?

Ik vind het juist geweldig dat hier iemand is die het beestje nog te jong vindt, eindelijk iemand die de tijd neemt.. en dan komt bokt roepen dat ze maar lekker moet haasten? Belachelijk naar mijn mening.

Balkjes lopen kan op zich wel, zolang ze er gewoon overheen kan draven en geen extra moeite hoeft te doen, dat kan ik alleen van de foto's niet afzien. Ik vind het er goed uitzien hoor, leuk ukkie is 't ook Haha!

linkalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:32

tessyke schreef:
misschien een ideetje om volgende keer met een hoofdstelletje te longeren Knipoog
halstertje ziet er namelijk niet zo vriendelijk uit

mooie shet wel Lachen

Idd ZIET, maar kan geen kwaad. Het zit haar tog niks in de weg ?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:34

Ik zou het touw gewoon onderaan vastklikken en niet over het hoofd doen..
Leuke shet !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:36

obelix schreef:
Ik zou het touw gewoon onderaan vastklikken en niet over het hoofd doen..
Leuke shet !!

Dan schuift het halster dus juist als er door paard / mensje getrokken wordt, over het hoofd is juist verstandiger- alleen moet het touw dan niet schuren maar wel echt over het halster heen gaan (dus goed vastgemaakt worden), anders heeft het ook geen zin.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:04

grappig dat je dat zegt want als ik m bij die van mij zo over zn hoofd vast maakt dan schuift juist de hele boel,maar de TS moet het zelf weten Knipoog
Was alleen een tip.

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:11

WildWings schreef:
Wat is het probleem met dit halstertje? Een bit erin is zeker vriendelijker? Lips are sealed Waarom is een hoofdstel vriendelijker? Verward
Het touw moet misschien anders bevestigt worden, als je het aan 1 kant vastklikt op een hoofdstel trekt het net zo goed. Later zit het trouwens ook anders vast volgens mij?

Ik vind het juist geweldig dat hier iemand is die het beestje nog te jong vindt, eindelijk iemand die de tijd neemt.. en dan komt bokt roepen dat ze maar lekker moet haasten? Belachelijk naar mijn mening.

Balkjes lopen kan op zich wel, zolang ze er gewoon overheen kan draven en geen extra moeite hoeft te doen, dat kan ik alleen van de foto's niet afzien. Ik vind het er goed uitzien hoor, leuk ukkie is 't ook Haha!

ben het hier helemaal mee eens ,, bokt zit altijd te zeuren dat het te snel gebeurd
wordt er eens rustig aangedaan is het meteen weer niet goed en moet er gelijk maar een hoofdstel in dit is veel beter. Verder leuke shet hoor! en ga zo door

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 21:45

bedankt voor alle reacties. Ik zal haar nog wel even met halster blijven longeren tot ze het wat beter onder de knie heeft en wat ouder is.

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:20

O werd mij altijd vertelt van die balkjes maar ja ik weet het ook niet hoor de een zegt dat het geen kwaat kan en de andere wel Lachen Maar verder zal lekker met halster blijven longeren hoor als ze der last van krijgt stopt ze ook wel met trekken denk? Lachen
Wat ga je later met der doen beleren onder zadel of voor de kar of helemaal niet beleren? Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:14

_anton_love_: dat zijn verhalen waarbij van een muis een olifant wordt gemaakt Knipoog op te jonge leeftijd springen is slecht voor de gewrichten enz., maar uiteindelijk wordt dan ineens cavaletti's draven ook verkeerd en uiteindelijk balkjes ook Knipoog het zijn een beetje overdreven voorzichtige mensen naar mijn mening als nog geen balkjes draaft op die leefdtijd Knipoog
juist door balkjes moet ze een KLEIN beetje haar knieen heffen en dat is erg goed voor de achterhand van het paard Knipoog
daarnaast is het ook nog een feit: Jong geleerd, oud gedaan Knipoog als jij je paard/pony op oudere leeftijd nog aan balkjes en dingen moet laten wennen en hij vind het eng, is het veel moeilijker op te lossen dan wanneer zij er met jonge leeftijd goede ervaringen mee heeft gehad Knipoog natuurlijk red je het met vertrouwen en tijd, maar is het niet veel fijner voor het paard als hij helemaal niet bang hoeft te zijn Lachen op jonge leeftijd zijn ze nog wat onbezonnen en kijken nog niet zo snel naar dingen als jij dat ook niet doet Knipoog

pfoe dat was me de uitleg wel weer Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:19

nujaro schreef:
daarnaast is het ook nog een feit: Jong geleerd, oud gedaan Knipoog als jij je paard/pony op oudere leeftijd nog aan balkjes en dingen moet laten wennen en hij vind het eng, is het veel moeilijker op te lossen dan wanneer zij er met jonge leeftijd goede ervaringen mee heeft gehad Knipoog

Wat een raar argument, en niet eens waar ook. Of een paard van 3 of een paard van 6 voor het eerst balkjes ziet, het is allebei even eng in het begin misschien en niet lastiger voor een 6jarige dan voor een 3jarige. Dat is echt onzin, het maakt niet uit.

Oh en bovendien, dus ik mag ook een paard maar op z'n 2,5 inrijden als het een Tinker is (zijn toch al stevig..) omdat ik heb dan beter aankan dan op zijn 6e (wat, als je naar gewrichten en de hele mikmak kijkt, een redelijke leeftijd zou zijn.. veeeel beter dan 3 iig) ?? Is dat niet egoistisch?

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:51

Ben het in alle opzichten met WildWings eens.
En ik denk ook niet dat de shet erg veel last heeft van het halstertje hoor;).
Zier er prima uit op deze manier.
hoofdstelletje kan altijd nog .
Maarhet zou nu ook kunne hoor.
Maar vind het netjes dat je je shet de tijd geeft Lachen
Eesrt dacht ik ook ooeeh trekt ze het halstertje niet in het oog weg
maar nee, ziet er vriendelijk uit.
lekker rustig aan alles opbouwen.
maar als ze bv te veel gaat trekken, zou ik der gewoon rustig aan aan een hoofdstelletje laten wenne,maar zoals al eerder gezegt alle tijd!.
Veel plezier nog met dit mooie shet:D