1e x @bokt Parkaval@dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

1e x @bokt Parkaval@dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:03

Dit is het eerste topic met dressuurfoto's van Parkaval. Ik rijdt met hem momenteel alles nog B. Het gaat al een stuk beter dan eerst. Dus laten we beginnen met een foto van van de zomer(schrik niet, is echt heel erg Ziek ). Op deze foto loopt hij veel te kort en dat is mijn fout en hij liep sowieso raar en daardoor zette ik mijn handen ook zo breed. Ik had daar nog maar een paar privelessen achter de rug en ik snapte er eigelijk niks van (zoals je wel kunt zien) en ik heb liever geen commentaar op deze foto.
Afbeelding
En zo gaat het nu:
Ik moet mijn voeten rechter houden.
Afbeelding
Afbeelding
Draf
Afbeelding
Afbeelding
Handen mogen hoger en meer bij elkaar.
Afbeelding
Ik leun een beetje teveel naar voren.
Afbeelding
Afbeelding
Even een beetje slordig
Afbeelding
Galop
Hier zit ik in verlichte zit zodat hij in het begin van het galopperen zijn rug goed loslaat. Mijn handen moeten wel dichter bij elkaar en ze mogen hoger.
Afbeelding
*schaam*
Afbeelding
Nog altijd mijn handen, maar Pakie doet goed zijn best.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dat was het weer.
Hier nog even een samenvatting van mijn eigen commentaar:
* Mijn handen moet nog altijd dichter bij elkaar en ook hoger.
* Mijn voeten moeten geen kapstokken zijn, maar recht naar voren steken.
* Goed recht op blijven zitten.

Nu je hier toch bent, laat ook even een berichtje achter;)

Rowie

xNatas

Re: 1e x @bokt Parkaval@dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:06

Leuk paardje Bloos
Maar zitten jouw beugels nou zo kort ??

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:07

Mooi dier ! Loopt vrij netjes ook
Probeer wel iets meer lengte in zn hals te krijgen, en je beugels mogen heeeel veel langer !

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:08

Leuke pony heb je!
Verder zie je zelf al goed in waar je aan moet werken, pluspunt!
Ik vind zelf je beugels wat kort.
Daarnaast heb ik zomaar het vermoeden dat je pony de neus in de lucht steekt als jij je handen op een normale plek hebt staan. En dat je hem dus een beetje naar beneden houdt met je hand. Ik denk dat daardoor de pony ook nog niet volledig ontspannen loopt.

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:09

ja ik dacht dat ook al te zien ja dat de beugels zo kort waren. Verder veel succes nog!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:09

Ulaney schreef:
Probeer wel iets meer lengte in zn hals te krijgen, en je beugels mogen heeeel veel langer !

Volgens mij had ik ze hier nog op springmaat. Tong uitsteken Ik was vergeten dat van die lengte in zijn hals erbij te zetten, maar dat probeer ik nu ook Knipoog .

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:10

Ik vind dat je je best doet maar ik heb nog steeds de indruk dat je je pony krampachtig in dat krulletje probeert te houden dmv je lage handzetting.

Laag is opzich nog niet zo slecht, maar het brede stoort mij ook nogal Lachen

Houd je handen gewoon 10 cm boven de schoft naast elkaar en drijf hem lekker aan zodat hij van achter naar voor gereden wordt en vandaaruit nageeflijk wordt Lachen

Ik vind het wel een leuk diertje Lachen

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:11

Hoi,

op zich ziet het er wel beter uit als in de zomer.

Maar ik heb wel 2 punten die echt om verbetering vragen (als ik zo vrij mag zijn).

Eerste punt is dat je behoorlijk kort zit en daardoor niet je hak netjes kan uitdrukken en al het andere wat je behoort te doen met je benen.
Tweede punt is eigenlijk een aanvulling op het eerste. Op bijna iedere foto die ik zie heb je je voet naar achteren en spoor je daarmee aan. Probeer wat minder continue te sporen. Houd je been standaard lang iets van je paardje af en als het nodig is spoor je (eerst met je kuit daarna indien nodig met je hak). Zo blijft je pony attent op je been en hoef je dus niet continue druk te geven.

Veel succes verder.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:13

simpie schreef:
Tweede punt is eigenlijk een aanvulling op het eerste. Op bijna iedere foto die ik zie heb je je voet naar achteren en spoor je daarmee aan. Probeer wat minder continue te sporen. Houd je been standaard lang iets van je paardje af en als het nodig is spoor je (eerst met je kuit daarna indien nodig met je hak). Zo blijft je pony attent op je been en hoef je dus niet continue druk te geven.

Hij is op zich wel attent op mijn been, maar ik leg mijn been snel op die plaats meestal zonder dat ik hem dan ook echt aanraak. Hij is ook gewoon goed aan het been.

laverite schreef:
Ik vind dat je je best doet maar ik heb nog steeds de indruk dat je je pony krampachtig in dat krulletje probeert te houden dmv je lage handzetting.

Dit is niet zo, maar ik heb het mezelf gewoon aangeleerd en het is heeel moeilijk om dat weer af te leren. Als ik er tijdens er aan het rijden weer aan denk zet ik ze weer goed en dan blijft hij gewoon waar hij was met zijn hoofd was.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:15

@skygirl: daarom dat ik ook zei dat ik die "indruk" had Lachen het kan dus idd niet zo zijn. Ik weet dat zoiets moeilijk is om af te leren maar probeer er op te letten hé Lachen dan ziet het er al véél mooier en minder gedwongen uit Lachen succes

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:18

Ulaney schreef:

Helemaal mee eens Ja

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:18

ziet er goed uit maar mijn mening is dat je beugels wel paar gaatjes langer mogen Knipoog
dat zit veel fijner echt waar

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:20

xxGermaXX schreef:
ziet er goed uit maar mijn mening is dat je beugels wel paar gaatjes langer mogen Knipoog
dat zit veel fijner echt waar

Ja dat geloof ik wel, maar ik had net gezegt dat ik ze nog op springmaat had. Tong uitsteken

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:20

Leuke pony Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:22

Als ik heel eerlijk ben, zie ik niet zoveel verbetering.. Ik zie nog steeds een ruiter die krampachtig in het zadel zit, en met haar vastgezette (té sterke) handen haar pony in de krul wil laten lopen. Probeer hem voorwaarts neerwaarts te rijden, geef eens lange teugel, je zal zien dat je pony (mits je hem goed voorwaarts houd) vanzelf je hand op zal gaan zoeken en vervolgens aanleuning zal gaan zoeken. er zijn helaas meerdere foto's waar ik dit zie.
Maak ook je beugels een páár gaten langer, dan ga je vanzelf wat gemakkelijker zitten en zit je vanzelf niet meer zo ver achterover.
Ik vind het wel een hele leuke pony en het is goed dat je zelf al inziet dat er nog veel te verbeteren is, als je dan ook zelf kritisch en consequent daarin bent tijdens het rijden, dan komt het echt helemaal goed.
Veel Succes
nog één laatste tip; Film jezelf om de maand eens, dat kan heel confronterend zijn maar je ziet wel wat er góed en wat er minder goed gaat, hier leer je zelf ook al heel veel van en het herinnert je meteen aan een heel hoop dingen. Succes.

GR. Anne

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:25

DresslOver schreef:
Als ik heel eerlijk ben, zie ik niet zoveel verbetering.. Ik zie nog steeds een ruiter die krampachtig in het zadel zit, en met haar vastgezette (té sterke) handen haar pony in de krul wil laten lopen. Probeer hem voorwaarts neerwaarts te rijden, geef eens lange teugel, je zal zien dat je pony (mits je hem goed voorwaarts houd) vanzelf je hand op zal gaan zoeken en vervolgens aanleuning zal gaan zoeken. er zijn helaas meerdere foto's waar ik dit zie.

Op die ene foto is het echt erg. Aanleuning, het enige wat ik ervan wist dat wij dat niet kenden. Helaas, kan je niet zien wat ik met mijn handen wel degelijk voel. Ik voel bijvoorbeeld ook hoeveel meer balans hij heeft. Als laatste; ik trek hem echt niet krampachtig in de krul. Ik mag wel wat vaker ontspannen met mijn handen, maar in de krul trekken ,nee echt niet.

Edit: In de krul trekken lukt mij trouwens niet eens bij hem, want dan stuit ik enkel en alleen op verzet.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:30

Ik ben het volledig met Dresslover eens.

Maar wel leuke pony.

Gelukkig merk je zelf wel dat het steeds beter gaat. Maar laat hem eens zakken. Daar worden ze pas echt beter van.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:32

Tarah5 schreef:
Gelukkig merk je zelf wel dat het steeds beter gaat. Maar laat hem eens zakken. Daar worden ze pas echt beter van.

Nu laat ik hem ook zakken, maar deze foto's zijn al van een poosje geleden. Hier ontspan ik nog te weinig met mijn handen, maar zodra ik dat meer doe komt hij vanzelf meer naar beneden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:33

Tja, ik ben het eigenlijk wel eens met het commentaar va de andere bokkers. Ik zie ook een ruiter die krampachtig het paard in de krul wil laten lopen.
Ookal zeg je van niet, het beeld is anders.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:47

Als ik kijk naar de foto´s zie ik je paard nog teveel in een bepaalde houding lopen. Zodra je je paard meer ruimte wil geven aan de voorkant richting halsstrekken en je handen iets meer opent? Wat gebeurt er dan, floept dan de neus er weer uit?

Probeer dat veel af te wisselen, lang en laag en wat compacter lopen. Probeer verder ook de achterhand wat meer te motiveren. Dat doe je o.a. met je zit. Door in de verlichte zit te gaan met galop verlies jij je contact met de achterhand, breng jij nog meer gewicht op de voorhand juist. Ook is dat de makkelijkste manier om ´sterker´ te worden in je hand. In verlichte zit kun je die hand beter naar benenden op de schoft duwen en vastzetten denk ik.

Ook in springmaat hoort je been trouwens niet op die plek te liggen wat ik zie. Met je hakken in de buik.

Er is nog heel wat te oefenen, aan je eigen houding (zoals je zelf al ziet) maar er is ook meer dat je nog moet veranderen aan de manier waarop je je paard rijdt. Het één overlapt met het ander.

Succes en regelmatig foto´s maken is inderdaad leerzaam. Is er verbetering, verslechtering. Iets waar je extra op moet letten?

Als er trouwens nu al veel meer verbetering is tov wanneer deze foto´s zijn genomen, dan ben ik erg benieuwd naar nieuwe foto´s Knipoog

Ga er bewust mee aan het werk en als je op het goede spoor zit, zul je vanzelf verbetering zien/ voelen.. Lachen

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:12

Leuk paardje hoor. Jullie zijn wel al wat verbeterd, maar soms ziet het er nogal gespannen uit.
Verder staat hierboven mij al genoeg commentaar Knipoog
Oplossing benen: hakken uitdrukken en ga is 2 gaatjes langer zitten...

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:28

Handen hoger en voor het zadel houden. Ook met je duim naar boven, geen piano handjes Lachen en goed voor uit kijken, en van voor naar achter rijden.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:46

Skygirl schreef:
DresslOver schreef:

Op die ene foto is het echt erg. Aanleuning, het enige wat ik ervan wist dat wij dat niet kenden. Helaas, kan je niet zien wat ik met mijn handen wel degelijk voel. Ik voel bijvoorbeeld ook hoeveel meer balans hij heeft. Als laatste; ik trek hem echt niet krampachtig in de krul. Ik mag wel wat vaker ontspannen met mijn handen, maar in de krul trekken ,nee echt niet.

Edit: In de krul trekken lukt mij trouwens niet eens bij hem, want dan stuit ik enkel en alleen op verzet.

En terecht Knipoog
het zal vast wel al beter zijn geworden, maar sorry dat ik het zeg, beelden liegen niet. Je handen staan breed, laag en je armen zijn gestrekt, je houding is voorover waardoor je het zwaarte punt boven je handen legt. een positie waardoor je (of je nou wil of niet) ongemerkt áltijd té streng inwerkt. Let er ook op dat als je met het nageven bezig gaat, jij ook ontspant en nageeft als jouw paard nageeft. dit is het állerbelangrijkst, doe je dit niet, is al het werk vooraf voor niks geweest, hoe sneller en hoe beter jij beloont hoe sneller en hoe fijner je paard daar gaat lopen. uiteindelijk werk je dan toe aan een gemakkelijke, ontspannen, vanzelfsprekende en constante aanleuning. zodra je dat hebt kan je verder gaan werken en aan andere dingen gaan werken. Succes ermee.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 09:51

DresslOver schreef:
En terecht Knipoog
het zal vast wel al beter zijn geworden, maar sorry dat ik het zeg, beelden liegen niet. Je handen staan breed, laag en je armen zijn gestrekt, je houding is voorover waardoor je het zwaarte punt boven je handen legt. een positie waardoor je (of je nou wil of niet) ongemerkt áltijd té streng inwerkt. Let er ook op dat als je met het nageven bezig gaat, jij ook ontspant en nageeft als jouw paard nageeft. dit is het állerbelangrijkst, doe je dit niet, is al het werk vooraf voor niks geweest, hoe sneller en hoe beter jij beloont hoe sneller en hoe fijner je paard daar gaat lopen. uiteindelijk werk je dan toe aan een gemakkelijke, ontspannen, vanzelfsprekende en constante aanleuning. zodra je dat hebt kan je verder gaan werken en aan andere dingen gaan werken. Succes ermee.

Zijn aanleuning wordt al steeds constanter. Ik heb gister trouwens mijn beugels 2 gaatjes langer gemaakt en dan zit ik al meteen een stuk beter. Lachen

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:54

Hee Rowie!

Wat loopt Parkaval netjes zeg!
Ga zo door OK dan!
Misschien je handen iets hoger en proberen een knik in je armen te houden Vingers aflikken en tsja bij dressuren beugels langer natuurlijk Pling maar zoals je al zei had je ze nog op springmaat!

groetjes kelly