Virtus door de jaren heen (nu ernstig ziek)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buggie

Virtus door de jaren heen (nu ernstig ziek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 16:01

Hier een aantal fotos van Virtus van de Zwagemer (Royal Dance X Damiro,5 jaar)... Van net beleren tot nu...
Hij is vanaf Juni al ziek en het wordt steeds erger. We hebben hem helemaal laten onderzoeken door DA maar die kon niks vinden, dus we hebben van alles geprobeerd. Nu hebben we een plukje manen van hem laten analyseren en hebben we de uitslag gekregen en blijkt dat ie een bacterie in zijn hoofd heeft wat ook al in zijn ruggemerg zit (wat dus helemaal niet goed is en nog maar de vraag of het beter wordt)... We hebben dus medicijnen gekregen en na 2 weken moeten we weer een plukje manen opsturen of het verbeterd. We zijn net begonnen en hoop zo dat het helpt, beter wordt!

Afbeelding
de 1e keer thuis op hem in juli 2005
Afbeelding
een aantal keren daarna
Afbeelding
eind augustus
Afbeelding
oktober/november 2005
Afbeelding
Februarie 2006 Hier was hij nog hengst en af en toe moeilijk te houden dus had de slof er toen aan..
Afbeelding
Hier ook nog
Afbeelding
Maart 2006
Afbeelding
April 2006
Afbeelding
Mei 2006 Onze eerste buitenwedstrijd in de B dressuur, waren we 2e met 199 punten Pling
Toen hebben we de hele zomer niet meer kunnen rijden i.v.m het gevaarlijk worden onder het zadel.
November/December werd het weer beter (had een tijdje aan de antibiotica gezeten) en ben er toen weer eens opgestapt.
Afbeelding
Dit was eind december 2006
Hier zie je dat hij zijn oren op een hele rare manier naar voren heeft, dat deed ie steeds onder het zadel, door die bacterie (hoofdpijn als het ware)
Afbeelding
En dit was begin Januari 2007...
Daarna is het weer helemaal mis gegaan en daarom zijn we weer verder gegaan met onderzoeken. Hopen nu dat het opknapt...
sorry voor de vele foto's en verhaal maar wou het even kwijt...

groetjes afke

vemrulz

Re: Virtus door de jaren heen (nu ernstig ziek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:02

Wat een prachtig dier, hopelijke komt alles goed met hem!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:04

Zonde joh, je ziet echt dat ie verbeterd is, veel meer massa gekregen, en mooi in de aanleuning! Ook raar dat je er eigenlijk niet veel van ziet... Dat maakt het gevoel erbij er niet beter op voor jou! Ik hoop dat je nu de oplossing hebt gevonden, super veel sterkte nog!

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:04

Wat een heel mooi paard, ik hoop dat alles goed komt met hem, want daar kan je vast nog ver mee komen.
Sterkte

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:05

volgens mij heb ik jou vorig jaar met de orun wel zien rijden, of heb je daar niet aan meegedaan? Als dat zo is vond ik het een prachtig dier om te zien(op de foto's ook hoor!!)..Moest toen een keer mee met stagebegeleidster
Laatst bijgewerkt door nynkeline op 31-01-07 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

SamBal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:05

zooo dat is een schokkend verhaal..!
veel sterkte meid!
ik vind hem btw wel heeel mooi..(Y)
-X-

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:07

mooi paardje Lachen succes met de onderzoeken!
xxiezz

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:09

mooi paardje, nou nog hopen dat het goed met 'm komt Lachen
sterkte!

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:39

heel veel succes!!

ik vind het trouwens een ontzettend stoer paard, hij lijkt een beetje op een van mijn paarden in zn manier van lopen Lachen

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 16:44

Dankje wel allemaal voor de reacties!
Het is idd een super fijn paardje...

ingelover schreef:
volgens mij heb ik jou vorig jaar met de orun wel zien rijden, of heb je daar niet aan meegedaan? Als dat zo is vond ik het een prachtig dier om te zien(op de foto's ook hoor!!)..Moest toen een keer mee met stagebegeleidster

Was dat in Oenkerk? Dan kan het wel kloppen ja want toen reed ik de orun met hem. Toen was ie nog hengst en hadden we begin mei examen. De dag na het examen hebben we hem gecastreerd en een maand later is alles begonnen...

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:57

Jeetje hee!

Echt een mooi paard,mooie foto's en hij is helemaal opgebloeit op die fotó's,wat erg zeg van die stomme bacterien! Ach gut heel veel sterkte en ik duim voor jullie dat het weer goed komt!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:00

enige idee hoe hij er aangekomen is?
hoop voor je dat je beestje weer beter word
succes

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:00

Kan het te maken hebben met de castratie? Dat die bacterie er eigenlijk al zat, maar toen het paard wat minder weerstand had, hij eigenlijk toesloeg?

Heel veel sterkte in elk geval en ik hoop dat je over een tijdje weer lekker met hem kunt rijden!

SarahB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:01

Erg mooi paard!!
Ik hoop dat het snel goedkomt met hem...

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:10

@Abcde: We weten niet hoe hij eraan gekomen is.. Misschien door de castratie, wat Pytje al zegt!!

Ziet er heel goed uit Afke.. Ik hoop dat ie snel beter word!!!

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 17:29

[quote="Pytje"]
Kan het te maken hebben met de castratie? Dat die bacterie er eigenlijk al zat, maar toen het paard wat minder weerstand had, hij eigenlijk toesloeg?[quote]

Daar hebben wij idd ook al aangedacht ook omdat de castratie niet helemaal goed is gegaan, dus grote kans dat het daardoor komt. Maar daar kom je nu eigenlijk niet meer achter...

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:32

Jeetje wat vervelend zeg. Hopelijk komt het nog weer goed. Het rijden ziet er iig goed uit. Het lijkt wel een totaal ander paard als je die 1e foto's met de laatsten vergelijkt. Hij is zich duidelijk meer gaan dragen. Succes nog!

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:04

Veel sterkte meid Ach gut
Ik hoop voor je dat alles goed komt met je paard.

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:33

Jee... Wat een ellende! Ach gut Hopen dat de medicijnen gaan werken! Sterkte in ieder geval!
Had hij nog meer klachten naast dat met zijn oren? Mijn merrie heeft de laatste tijd ook heel vage klachten, en dat met die oren doet ze soms ook. De DA weet niet zo goed waar hij zoeken moet...

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:52

Wat een super mooi paard.
heel veel succes en heel veel sterkte !!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:53

wat een prachtdier! Hopen maar dat hij beter wordt!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:03

wat een leuk paard!! hopen dat het goed komt, het zou anders heel zonde zijn van zo'n leuk en lief paard... Ach gut

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 19:51

ikkePL schreef:
Jee... Wat een ellende! Ach gut Hopen dat de medicijnen gaan werken! Sterkte in ieder geval!
Had hij nog meer klachten naast dat met zijn oren? Mijn merrie heeft de laatste tijd ook heel vage klachten, en dat met die oren doet ze soms ook. De DA weet niet zo goed waar hij zoeken moet...

Ja hij schudt alleen maar met zijn hoofd, heeft wel iets weg van het head shaking syndroom. Het rijden is gewoon te gevaarlijk omdat hij echt heel hoog gaat met zijn hoofd. Ook wil hij zijn neus steeds als het ware afvegen, hij wil constant alleen maar eten (bijt dan op het moment ook overal in), slaat met zijn voorbenen naar zijn hoofd en niest (weet niet hoe het bij een paard heet Bloos maar het komt op het zelfde neer) onder het rijden alleen maar. Als hij buiten of in zijn box staat zie je ook echt dat ie niet lekker in zijn vel zit, heeft zwarte randen om de ogen, laat zijn hoofd hangen en kijkt eigenlijk niet op als er iemand aan komt. Heel af en toe heeft ie een goede dag en dan speelt hij wel met de andere paarden.
Wij hebben hem ook helemaal laten onderzoeken in een kliniek en daar konden ze ook niet vinden wat er aan de hand was, bloedonderzoek, echo enzovoort. Niks konden ze vinden. Dat was in juni. Toen hebben we in Oktober onze DA er nog een keer bij gehaald maar die kon ook niks vinden. Heel apart dus. Wat ik me wel afvraag, als het dus wel een bacterie is; waarom hebben ze dan niks in zijn bloed gevonden Blond Het bloed was helemaal goed Nagelbijten / Gniffelen

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:55

wat een pracht van een dier, ik hoop heel erg voor je dat hij beter wordt!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:38

als ik jullie was zou ik toch maar eens en verwijzing naar utrecht vragen! want zoals ik dit hoor weet jullie dierenarst niet waar ze moeten beginnen,
dit is bedoeld als zeer goede tip, want het zou zonde zijn als dit paard er niet meer boven opkomt!