Ulko (fries) @t work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jillxnena

Ulko (fries) @t work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 19:33

Afbeelding
Ulko heel dicht bij.. Ik weet dat ik mijn hakke omhoog heb dat hoeven jullie er niet in te wrijven mijn excuus is dat ik nog niet met mijn kuiten erbij kwam en dus dat deed om hem naar voor te krijgen..
Afbeelding
Ulko draf
Afbeelding
Ulkjee weer draf
Afbeelding
Ulke weer in draf schouderbinnewaarts
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DHGZ684E.jpg [/img]
Ulko en ik raare foto
Afbeelding
Doorzitten op een friess
Afbeelding
Ulko aan het duwe voor te galoperen
Afbeelding
en alweer aan het duwe
Afbeelding
Een noodstop
Afbeelding
Ulkje mooi aan het stappe

Comentaar mag zeker ook over mijn cap en benen..
Maar hou het netjess..
Groetjes,
Jill

Nicky__

Re: Ulko (fries) @t work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:36

Vind het er niet echt vriendelijk uit zien, ik weet niet hoe het komt, mss door de houding.
wel een ontzettend mooie kwijl fries zeg Tong uitsteken

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:38

Eh, beugels mogen heel wat langer, je lijkt wel een jockey *LOL*

Nicky__ ben het met je eens, het ziet er een beetje opgejaagd uit. Verder wel een leuk paard!

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 19:38

normaal spring ik vandaar de korte beugeltjes;)

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 19:40

Maar dat onvriendelijke kan ik er niet in vinden:( zou het jamer vinden,,

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:40

heeej naamgenoot:P ik vind idd ook dat je beugels een stuk langer kunnen maar verder ziet het er leuk uit!!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:41

Wat een mooie fries !!! Haha! , idd, je beugels wat langer en probeer rechtop te gaan zitten. en als ik jou was zou ik met laarzen ofzo iets rijden in plaats van gympjes Haha!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:42

die beugels zijn niet te kort. Het zadel is eerder te groot. Ziet er gaaf uit die fries!

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 19:44

danamuts schreef:
die beugels zijn niet te kort. Het zadel is eerder te groot. Ziet er gaaf uit die fries!
ik rij normaal 14,5 inch zadeltje:P

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 19:46

Wille jullie misgien ook kijken op: didi @ jump work en Nena @ work. Is handig voor mezelf om beetje te luiste wat jullie vinden:)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:57

heb gekeken! zit er erg leuk uit Haha!

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 20:00

Dankjee:)

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 20:10

Waarom geen reacties meer??:P

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 03:24

Ik vind je houding eerlijk gezegd een beetje, slecht Nagelbijten / Gniffelen
Je hakken, je hangt voorover, je handen. Vooral op je handen letten wanneer je met een pessoa rijdt. Hij werkt sowieso al scherp in Knipoog

Verder leuke fries.

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 07:19

Hoi,
Het ziet er nog een beetje onwennig uit,maar misschien rijdt je dit paard nog niet zo lang.. Cool
Wat ik wel als tip wil geven, op een foto zeg je dat je hem 'in galop vooruit duwt', misschien kan je proberen om rechtop te blijven zitten en hem met je zit naar voor te drijven. Doordat jij voorover gaat zitten drijf je hem wel met je been naar voor, maar niet met je zit..
Ik kan het niet zo heel duidelijk omschrijven, maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel Bloos

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 07:23

Hmm, het totaa ziet er uit als een beetje onvriendelijk.

Het is wel een mooie fries en ik denk dat als je met dit paard zou gaan lessen, je best wel veel aan het plaatje zou kunnen veranderen.

En ja, trek voortaan degelijk schoeisel aan en doe een cap op, is hoe dan ook verstandiger Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:10

ik ben het wel eens met voorgaande reacties, het is een leuke fries, maar aan het rijden moet nog wel het een en ander gebeuren. je beugels kunnen veel langer en ik denk dat je flink moet gaan werken aan reactie voor de kuit, dan hoef je ook niet meer zo te "duwen". verder zou ik goed op je houding gaan letten, probeer trotser te zitten en houd je handen naast elkaar boven de schoft...het aan de teugel gaan komt later wel, eerst de voorwaarts-knop installeren Haha!

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:14

Hmm, ik vind het er ook niet zo geweldig uitzien. Je hebt er bij staan dat we het er niet in hoeven te wrijven, maar ik zou toch echt meer met je kuit gaan drijven als ik jou was, want dit werkt denk ik niet zo. Verder heeft het niet zo veel zin om een paard in galop te 'duwen', omdat veel paarden dan hun rug vast gaan zitten en je krijgt ze dan nog moeilijk ontspannen.
Wel een mooi paard!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:24

who,
Hakken laag!
Achteroverzitten!
Beugels een meter langer doen Haha! !!

En ik zou les nemen als ik jou was..

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:35

het schort niet aan de lengte van jouw benen of de grootte van het zadel, naar mijn mening is jouw beenligging hier het probleem. zoals op de laatste foto te zien is (daar liggen de benen al beter) zou je het paard ook met de kuit kunnen rijden. beugels gaatje langer en consequent lang houden die benen. uitdrukken die hakken. en oefenen, veel oefenen.
kies niet de makkelijkere weg Lachen, je schiet er uiteindelijk niets mee op.
edit: als jouw beenligging verbetert (met wat zelfdiscipline, en ik weet dat het niet makkelijk is) zal je gehele houding daarvan netter worden. je hebt er uiteindelijk echt profijt van.

en dergelijk schoeisel is met rijden gevaarlijk.
evenals het niet dragen van een cap.

daarbij, mag ik vragen waarom dat paard met dat bit gereden wordt? het ziet er best scherp uit. pas er dan op dat je hem niet teveel bewerkt in zijn mond.

desondanks vind ik jullie best een leuk stel, het is een erg mooi paard.
ik weet niet of jullie lessen? maar instructie in real life is toch wel een aanrader, dan wordt het nog wel wat met jullie Lachen

Pietje20199

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:33

Kan het kloppen dat jij graag wil dat je paard aan de teugel loopt??

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:41

Het is best een mooi paard, maar hij gaat absoluut niet beter lopen door er zo op te gaan zitten!

Het excuus dat je gebruikt voor je beenligging is de grootste onzin. Juist als je paard niet goed voorwaarts is, moeilijk voor je been is, moet je je been lang en op de plaats houden. Op de eerste plaats doe je dat omdat, hoe harder en meer jij gaat duwen, hoe meer je paard afstompt en hoe slechter hij gaat luisteren.
Daarnaast geldt voor jou, heel praktisch, dat je in verhouding met het paard al niet zo'n lange benen hebt. Hoe verder je ze optrekt, zoals nu, hoe meer je tegen het zadel en het zadeldek aan zit te duwen. Totaal nutteloos want daar voelt je paard mooi niks van. Dus benen lang, reactie vragen en minder drijven!

Daarnaast heb ik een beetje het gevoel dat het bit te scherp inwerkt, zeker omdat je hand er niet zo vriendelijk uitziet. Bedenk wel dat een paard ook voorwaarts moet kunnen gaan, dat wil je hem laten lopen dan zal je hem ook ruimte moeten geven.

Daarnaast probeer recht te blijven zitten, op deze manier hinder je je paard erg.

Ik zou proberen veel les te nemen van een goed instructeur. Het is moeilijk om je houding zelf te verbeteren, vaak vergeet je het snel en moet je er constant op gewezen worden. Zorg dat je iemand naast de kant hebt die je daarmee kan helpen.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:53

Ook ik vind het er niet erg vriendelijk uitzien
Je beenligging is niet correct, het ziet er nu een beetje uit alsof je 'm vooruit "schopt" Ach gut
Je beugels kunnen wel een stukje langer, zodat je ook verder onder het zadel uitkomt.
Het zadel is inderdaad erg groot en zal daardoor niet ideaal zijn voor jou

Daarnaast gebruik je een bit met een vrij scherpe inwerking, daarbij heb ik het gevoel dat je ook erg sterk met je handen op hem inwerkt. Dit geeft niet zo'n vriendelijk beeld!

Cap en schoenen zijn eigen keus, al vind ik het zelf erg gevaarlijk.

Ik zou inderdaad veel les nemen. Wanneer je telkens op je houding wordt gewezen, zal het vanzelf beter gaan!

edit; Ik heb ook even naar je andere topics gekeken, dat vind ik er stukken beter uitzien!

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:02

Heb je geen neusriem?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:40

Sorry, ik vind het een leuk paard maar ik vind je houding echt om te huilen, en de optoming (bit, te korte martingaal) gewoon erg. En als je van tevoren al alle dingen opnoemt waar je geen commentaar op wilt horen, dan wil je dus alleen maar horen hoe fantastisch je het doet. Nou succes.