tAnkerbell had haar dagje wél...of juist niet...?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

tAnkerbell had haar dagje wél...of juist niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 18:25

Eergisteren kreeg mij moeder plots een lumineus idee: je hebt vakantie, gaan we niet eens rijden.
Die we beperkt zich echter wel tot "ik" want moederlief heeft net een operatie aan haar knie ondergaan Ach gut
En gezien moederlief niet wilt dat ik alleen ga buitenrijden (wegens histories met Tinkerbell uit het verleden Ach gut ) werd dat dus een uurtje dressuren in de buitenbak van de manege in onze straat met moederlief mee als fotoreporter en lesgeefster Haha!
Ik ga nog eens een echte bakruiter worden volgens mij Nagelbijten / Gniffelen ik heb dit jaar meer aan dressuur gedaan dan aan boscrossen zo lijkt het wel Gestoord

Nouja, iig, ik dus aan het poetsen. Gelukkig heb ik nu twee Stinkers die zich vuil maken en dus ook 2 Stinkers om te poetsen Rolleyes en gelukkig is eentje daarvan toch enigszins proper geworden zodat het moddergehalte voor mij besliste met welk paard ik uit rijden ging Clown
(Uiteraard niet op de moddersokken letten! Knipoog)

En zo stapte ik dus na 2,5 maand weer eens op Tinkerbell. Dat is op zich niks bijzonders, komt in de winter wel eens vaker voor Lachen

Wat wél bijzonder was, was het feit dat Tinkerbell vrolijk briesend in vlotte tred het erf afstapte zonder ook maar één poging tot omkeren.
In het kleine baantje dat naar ons huis leidt, moest ik haar zelf verschillende keren uit draf terug naar stap vragen en bovenaan het kruispunt bleef ze méganetjes staan Bloos! Wow! (daar gaat ze anders vooruit en maait alles op haar weg mee of ze maakt rechtsomkeert)
Op weg naar de manege hetzelfde liedje: mevrouw trippelde er lustg op los en rénde zowat vol gelukzaligheid de oprit van de manege op...

En ik dacht "Waauw! Wie heeft mijn paard stiekem omgewisseld??? Verward"
Ik was echt superblij want ik dacht dat ze héél werkwillig ging zijn...

Ik zat in de buitenpiste nog niet goed en wel terug in het zadel (ik had mijn 2de stijgbeugel nog niet eens gevist) of daar ging ik Ziek
Nu moeten jullie dus weten dat ik Tinkerbell inmiddels 5,5 jaar heb...en dit de ALLEREERSTE keer is dat mevrouw bokt met een ruiter erop Clown
En niet zomaar wat bokjes Ach gut ik heb een ware rodeoshow afgeleverd: kop stak ze onder haar buik en zo met tempo de piste door...
Op een gegeven moment hing ik nog half te spartelen bovenop het zadel en toen dacht ik dat ik me maar beter zachtjes kon laten glijden dan er straks met geweld af te kukelen.
Dat zachtjes is alleen niet zo goed gelukt, maar van zodra ik de bodem raakte, stond Tinkerbell stil....en naar mij te kijken van "He wat doe je nou, zo is het toch niet leuk!"
Ik er dus weer op...en weer hetzelfde liedje Gestoord deze keer was ik erop bedacht en dreef ik haar vooruit, hield me goed vast,...
Ach, ik had beter moeten weten, Tinkerbell kennende, want mevrouw denkt er niet over om op te houden, die gaat gewoon steeds harder en rent in volle bokgalop met haar kop tussen haar hoeven op de omheining af Gestoord
Mijn moeder dacht al dat ik ergens aan de andere kant in de struiken zou landen, maar op het laatste moment liet ik haar los en dan krijgt Tinkerbell wonder boven wonder haar verstand terug en draait megakrap vlak voor de omheining af Tong uitsteken
*en nee, ik weet het, mijn paard is niet normaal Clown *
Nouja, om een lang verhaal kort te maken, zelfde situatie deed zich voor als eerst, ik die ergens halverwege hang en beslis dat een zachte zekere landing beter is dan een onzekere, wellicht harde...en Tinkerbell die me weer aankijkt van "HUH?"
Martingaal gebroken Rolleyes
Longe gehaald Clown Was inmiddels 4 jaar ofzo geleden dat ze nog gelongeerd is, maar dat pikte ze prima terug op, was ook blij dat haar rechterkant erg verbeterd is Ja
Tot slot ik er weer op, met provisorische martingaal Clown , heb nog een aantal bokken moeten uitzitten, maar daarna was het weer oké...

Let wel: oké, ik zeg dus niet "goed" want dat was het namelijk niet. Zadel was door het bokken een stuk te ver naar voren gaan liggen, Tinkerbell was lui, droeg zich niet, en ik had zeer aan m'n heup en lies Boos!
Maar ik wou jullie toch het verhaal van mijn rotknol en de gemaakte foto's niet onthouden Tong uitsteken

Vandaag zijn we overigens weer gaan rijden en terwijl ik gisteren dus nog vloekte dat ik het nog 10 jaar met haar probeer en als ze tegen haar 21ste nog niet tot inzicht gekomen was... Boos! Koe
was ze vandaag dus suikerzoet Vork héérlijk paard heb ik toch Lovers Haha! Clown Knipoog

Hier de foto's Haha!
Owja, ze is overigens 224 dagen drachtig, dus geen commentaar vanwege te dik enzo alsjeblieft Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Vvroemmm!
Afbeelding

"Volgens mij heb ik iemand kwaad gemaakt..."
Afbeelding

"Op hol geslagen tank dendert doorheen het zand"
Eerste moment na het opstappen na het longeren...ik had echt niks te zeggen. Proberen vasthouden, blijven zitten en hopen dat dit ding vaart mindert... Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Eindelijk teruggekregen naar draf... de opluchting staat op mijn gezicht te lezen Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Zo, richtingswissel is ook gelukt!
Afbeelding

Volgens mij sta ik hier op het punt op te stijgen ofoz Verward
Afbeelding

Afbeelding

Ik zoek geen geld Haha! ik kijk even of ik op het goede been aan het lichtrijden ben Vork
Afbeelding

Afbeelding

Halthouden
Afbeelding

Een gevraagde galop deze keer...
Afbeelding

*vind die blauwe martingaal stiekem erg leuk Tong uitsteken *
Afbeelding

Jammer dat de kwaliteit door het uploaden achteruit is gegaan, op de oorspronkelijke versie zag je mijn gezicht heel duidelijk zeggen:
"Ik denk dat het genoeg is geweest voor vandaag..."
Afbeelding

Steffi91

Re: tAnkerbell had haar dagje wél...of juist niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:31

Grappig paard! Wat is de reden dat je ze zo weinig berijdt, buiten dat ze drachtig is? Nog veel plezier met haar!

rick_erika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:33

hahaha, Zo te zien heeft ze je gewoon uitgelachen en heeft zij zich kostelijk geamuseert.
En achteraf kun jij er geloof ik ook wel om lachen. Tja en iedereen moet zijn energie wel eens kwijt en dat was haaaaaar moment. hihihi Clown Haha!
Misschien toch iets vaker rijden?! Pling Haha!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:35

volgens mij had je behoorlijk wat plezier zo aan de foto`s te zien

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 18:37

het drachtig zijn an sich heeft er eigenlijk weinig mee te maken Bloos
gewoon te weinig tijd en ik zoek en maak ook geen tijd omdat ik rijden geen prioriteit vind Bloos Knipoog

achteraf kan ik er wel mee lachen ja, gisteren was dat alleen even minder Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:00

Nagelbijten / Gniffelen
Stoute Tinkerbell Haha!
Jij had iig je lichaamsbeweging ook weer gehad Knipoog
En, veel spierpijn?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 19:02

Toch wel ja Clown Nagelbijten / Gniffelen

Vooral nu loop ik erg stijf, terwijl dat vanmorgen nog best meeviel...

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:11

leuke foto's! En als er nu nog mensen zijn die denken dat onze bonte koetjes sloom zijn...! Koe

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:44

Leuke foto's! Haha ik ken dit soort tafrelen..
Ik ging zondag zonder zadel rijden.. Had ineens hetzelfde effect in de galop.. Clown En inderdaad MelanieS, als er iemand dat nu nog denkt, dan mogen ze eens bij mij komen testen! Vork

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:47

Leuk paardje maar ik vind het wel een beetje vreemd dat je haar in de bak amper terug krijgt naar draf nadat ze uit zichzelf maar is gaan galoperen dan dan liever buitenritten maakt.
Is ze dan wel goed te houden?

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:54

Haha wat heb je dat leuk opgeschreven zeg! Maargoed dat je er om kan lachen en dat er niks is gebeurt Haha! Wat heb jij trouwens voor n cap???

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:27

Tssssss, en dan zegt ze wat over mijn Mira haar buik....... Knipoog

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:11

Leuke foto's, wat kunnen het toch draakjes zijn he? Ik had met Lisje vandaag precies hetzelfde aan de longe, alleen maar hard hard hard en bokken. Ach ik moet er altijd wel om lachen, zo vaak doet ze niet zo en als ze dat zo aan de longe doet is het voor mij toch een teken dat ze goed in d'r vel zit. Onder het zadel doet ze het overigens echt zelden en dan minder heftig (ofwel, ik kan meer doen vanuit het zadel dan vanaf de grond Haha!)... Dikke buik ziet er trouwens ook goed uit, ben benieuwd wat dat gaat worden...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:37

Haha! die gekke tinkerbell Clown , erg leuk zo'n flot beessie Duivel , ben je van plan nu meer te gaan rijden?

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:04

tis ook wel een beetje heeel erg dom om na 2,5 maand dr meteen weer op te gaan zitten Gaaaap Bloos ga haar dan eerst eens even longeren (wat je dus nooit doet) lijkt me verstandiger Lachen suc6 verder. . .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:17

Haha, die Tinkerbell. Haha! Leuke reportage van een ondeugende stinker. Tong uitsteken

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:19

Sorry hoor Rosalover maar wat denk je dat jouw reactie toevoegd aan dit topic? Ik vind het een vrij nutteloze opmerking en niet erg aardig bovendien. Voor zover mij bekend word deze merrie als fokmerrie gebruik en stapt er zo nu en dan eens (recreatief) iemand op. Niets mis mee toch? Als ik zo eens wat topics heb gelezen van TS is dat normaal gesproken met deze merrie geen probleem en staat de merrie bovendien veel buiten....

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 22:39

Mevrouw Tinkerbell staat idd lekker de godganse dag in de frisse buitenlucht op het weiland en heeft dus zat mogelijkheid zich uit te leven Haha!
verder is dit dus de allereerste keer dat ze bokt sinds de dag dat ik haar kocht Bloos! en ze heeft wel vaker een aantal maanden stil gestaan (waarmee ik dus bedoel: niet gereden geweest) en dat is nooit een probleem geweest. Toen we haar op een keer na twee jaar weer voor de kar legden, dan trok ze die ook gewoon alsof ze dat alle dagen deed.
We rijden al onze paarden op dezelfde recreatieve manier, wil bij deze ook even duidelijk maken dat ik haar helemaal niet overvraag ofzo, ik snap ook wel dat ze nu niet loopt als dat ze deze zomer bij regelmatig rijden liep Knipoog en geen énkel is na een aantal maanden plots niet meer te houden of niet berijdbaar, ik zag dus eigenlijk geen reden om ook maar aan longeren te denken Clown

Vind achteraf dat het ook voor haar spreekt dat ze op de weg geen gekke dingen heeft uitgehaald en gewacht heeft tot ik zacht in zand kon landen Clown

Heb uiteindelijk mee om deze rden voor de tinker gekozen Knipoog ik heb geen zin om mijn paard(en) dagelijks te moeten rijden om geen atoombom onder me te hebben Tong uitsteken
Das ieder zijn keuze natuurlijk! Ik kan dan ook niet verwachten dat mijn paard Z-dressuur loopt enzo Knipoog

KMD: die van mira valt volgens mij gewoon meer op omdat die zo in de breedte gaat Tong uitsteken

MelanieS: jaaaa, toch zijn er nog zo mensen, hoe dat komt weet ik niet

Sita: hihi! ik kan het me levendig voorstellen Nagelbijten / Gniffelen

TeeGee: laat ik het erop houden dat ik ondertussen heb leren leven met Tinkerbell haar rare kantjes Clown
er is een tijd geweest (en heel soms gebeurt dat nu nog, maar het is nu gelukkig beperkt tot een minimum) dat ik doodsbang op Tinkerbell op buitenrit ging, maar in principe kan ik haar enkel met stem rijden!
Omwille van wat er vroeger is gebeurd mag ik van mijn moeder ook niet alleen op buitenrit Knipoog
(Hoewel ik toch wel een duidelijk inzichtelijker paard onder me heb nu dan pakweg 3 jaar geleden)

tanya89: soort crosshelm die al een behoorlijk aantal jaren oud is Haha! merk is geloof ik LAS ofzo

WenK: ben ook benieuwd Haha! haha! lisje lijkt me idd soms ook een draakje te kunnen zijn Haha!
bedankt Knipoog

jennyk: het is niet zo dat ik niet wíl hoor. Heb vandaag weer gereden en misschien morgen weer en ik heb een boel lol samen met mijn mams en mn paarden Haha! maar vanaf volgende week wordt het weer drukker en dan vrees ik dat het rijden er weer bij inschiet...

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:31

ik ben het volkomen met rosalover eens.!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:38

laat maar banketstaaf frenia, jullie hebben beide weer ff plezier gehad, tinkerbell iets meer geloof ik Duivel
ik wil ook zo'n cross-helm,al was het alleen maar voor de heb Kwijl

rosalover en gypsyroosje, volgens mij zie ik longeerfoto's Haha!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:45

haha wat een grappig paard Lachen
Ik dacht deze week ook nog: goh wat is paardlief braaf en toen stonden we opeens helemaal aan de andere kant van de piste en ik er hing er nog half aan het zadel Tong uitsteken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:49

*ligt helemaal dubbel*
geweldig paard die Tinkerbell *LOL*

Laat die tienermeisjes die niet beter weten, maar lekker zwammen hoor!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 15:22

pellie: wacht maar tot je mij deze zomer @ work ziet met mijn blitse zongele cascohelm Haha!

vind het overigens leuk dat er toch een aantal blijken te zijn die mijn hele verhaal lezen. Had namelijk eerst zoiets van: nou heb je al die moeite gedaan en er is vast niemand die meer dan 5 regels leest Zij zijn groot en ik is klein!
Leuk!!! OK dan!

en ook leuk dat ik een aantal mensen aan het lachen krijg met mijn "leed" Tong uitsteken Knipoog

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:47

Haha wat een ondeugende troela! Lachen
Ik zat in je profiel te kijken en zag dat je die hengst wou kopen.. nou ben ik benieuwd of je die hebt gekocht! Haha!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:54

Leuk paardje Lachen