18-11-06 Nog met zonder zadel rijden. Buiten..
1.

Toen weer tijdje niks gedaan. Heeft Nike weer lekker vakantie gehad.
In de week van 9 dember heb ik nog 1 keertje gereden wat wel goed ging. Alleen is mijn houding nogal bagger, zoals je ook wel zal zien op foto's van de wedstrijd. This ineens weer wennen dan met zadel

En toen hadden we wedstrijd.(9-12-06) Ik verwachte er echt niet veel van.
Na al het gedoe van de afgelopen tijd en als je keek naar wat we gereden hebben zou het wel niet veel worden.
Het rijden viel wel mee. Ging wel lekker opzich. Alleen in de proef weer een en al geren en gedoe.
Proefje was in de bak die ze de vorige keer eng vond en we zouden eigenlijk direct langs balken en de jurytafel af moeten rijden. Dat ben ik niet gewend en wou ik ook niet doen. (Stel Nike struikelt een keer en neemt een balk mee

Maar het ging al ontspannender als de vorige keer en er zaten zeker betere dingen bij

Ut enige echt jammer was dat ze niet steeds aan mun been bleef. Bijv. na even stappen of even iets anders doen vond ze dat niet meer zo goed op mijn been hoefde te reageren. En ja, in de proef kan ik haar niet weer zo makkelijk aan mun been gaan rijden.
Resultaat; 208 punt. En je moest 210 hebben om een pp(paardpunt/winstpunt) te hebben. Wel jammer natuurlijk maar maakte niet uit. Mijn gevoel is 100 x meer voor me.

Wat ik wel jammer vind is dat mensen met 'eigen paarden' gewoon strenger gejureerd worden. Het betekend echt niet altijd dat ze ook meer kunnen rijden enz.. Maarja, zo doen ze het daar gewoon.
Had ook een 5 voor de verzorging, had ik daar het normale punt gehad dan had ik wel een pp gehad.
Maargoed, niks aan te doen.
Kreeg ook te horen dat Nike nog steeds te hard liep, maar wel regelmatig.
2.

3.

Nike krijg er weer helemaal zin in

12-12-06 Rijden op het veld. Ook weer met goed aan mijn been rijden wat probleempjes.
4. http://img215.imageshack.us/img215/904/ ... 016if4.jpg Eerst even een lekker galopje
5.

6.

7.

8.

Wat meer oprichten. Ik ben de laatste tijd bezig met haar op het laatste iets meer omhoog en toch goed in/door der hals te rijden. Dit vind Nike erg moeilijk en komt dan ook vaker in verzet enz. Of gaat haar hals recht houden maar hoofd wel buigen, of ze verzint wel wat anders. Maar dat gaat gelukkig steeds beter.

9.

10.

Bij sommige foto's lijkt het alsof ik mijn binnenhand vastzet. Dit zijn vooral momentopnamens. Ik moet Nike meestal meer terugrijden omdat Nike liever snel dan langzaam loopt en ik ook liever wat sneller als langzamer ga. We zijn nog altijd bezig met het tempo lager te krijgen en vooral op zo'n groot veld wil Nike nogal graag de benen even strekken

Maarja, we werken eraan

Op 17-12-06 hadden we weer een wedstrijd. Deze keer in Stramproy.
Met losrijden draafde Nike heel rustig aan en bleef uit haarzelf rustig draven. Ik denk he? Das ook voort eerst zeg! Echt super! Gewoon lekker rustig, toch achterhand eronder en lekker ontspannen.
Maar toen moest ze meer gaan doen. Neeeheee ik heb geen zin en ben moe

Dat ging dus weer lekker van aan mee been, toch weer niet enz. Begeve moment sporen omgedaan en deze even laten voelen als ze dacht niet meer goed op mijn been te reageren

Dat ging al een stuk beter. Begeve moment liep ze echt lekker, fijn los, achterhand eronder en over haar rug fijn door der hals.

11. http://img413.imageshack.us/img413/5608 ... jdego3.png Met losrijden op wedstrijd. Galop opt begin drafje wat later.
12.

13.

Resultaat; 2e met 190 punt.
Ik had een 5 voor de verzorging en ben toen aan de jury gaan vragen waarom dat was.
Reden: Ik had Nike niet gevlochten (gaat ook niet met der zomerexceem maargoed) Had chaps aan en dat ziet de jury liever niet, dat kan he. En ik had meer trainingskleren dan wedstrijdkleren aan. Is ook zo.
Daarbij zei ze ook nog dat ze vond dat ik Nike lekker aan het lopen heb en dat ze niets gezien had van onregelmatigheid of iets toen ik haar vertelde over Nike haar beenproblemen. Verder vond ze ook nog dat Nike en ik goed op écht concour zouden kunnen meekomen.
En ik heb nu voort eerst niet gehoord dat Nike te hard liep

Ben afgelopen donderdag nog met haar naar de manege geweest waar ik rij en met haar in de les meegereden. Lesgever daar zegt dat Nike al een heel stuk beter loopt qua haar lopen en dat ze rijtechnisch ook fijn loopt.
Zijn natuurlijk altijd dingen die beter kunnen

En gisteren toen we al in het bos geweest waren nog even met haar op het veld gereden.
14.

15. http://img218.imageshack.us/img218/9725 ... 090pm4.jpg Wat oppakken en Nike begint zich te spannen.
Middendraf oefenen; Ik heb dit even 2 x in stappen neergezet zodat jullie beter kunnen zien hoe het gaat en misschien nog wel goeie tips hebben?
16.

17.

18.

Zo dat was het weer.
Donderdag weer naar de manege

Tips & Commentaar zijn zeker welkom