Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dit soort tics hebben paarden wel vaker, vaak om de meest kleine dingetjes waar wij zelf niet op letten. Heb verder geen tips; heb al zólang niet gereden, weet niet meer hoe het allemaal werkt

Aphrodite schreef:Ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.
Ik rij elke week op een manege en het paardje waar ik vaak op rij ziet echt spoken denk ik.
zo reed ik gister weer op hem. toen ik opstapte ging hij gelijk aan de draf en wilde niet meteen stoppen. misschien bang voor de vorige ruiter? Mijn rijinstructische zei dat hij een beetje vervelend was vandaag en of ik een zweepje wilde. als er iets is wat ik niet doe is met een zweep op hem rijden. gegarandeerd dat hij blijft rennen en niet meer stopt. hij is bang voor zweepjes...
nou moest ik gister met carocel rijden voorop. dus ik begonmet stap. toen keek hij met zijn oren omhoog naar een hoek en vervolgens nam hij een hele grote bocht eromheen. de rest van de les was hij niet te corrigeren om er langs te gaan. pas toen we weer voor ons zelf mochten rijden liep hij erlangs.
vroeger vond hij springen ook zo leuk, maar nu.... hij weigerd elke sprong! rent er hard langs. heeft iemand tips?

! Van de meest enge dingen loopt die door en dan is er nix aan de hand en dan moet die gewoon ineens iets , kb geen idee wat, eng vinden en durft der ook niet meer langs en gaat de hele tijd szo kijken met ze oortjes naar voren en wordt dan meteen weer helemaal gespannen bij die plek de hele bakrit lang =|!