Charlotje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Charlotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 17:33

Mijn vader vond het nodig om mij weer eens met mijn neus op de feiten te drukken.
D.w.z. confronteren met mijn houding. Daarom kwam hij me weer eens filmen.
Omdat filmpjes uploaden + bekijken zo'n gedoe is heb ik er wat uitgeknipt, maar daar ben ik helaas geen ster in. De kwaliteit is om te huilen.

Verder zijn de foto's (filmpjes) niet gemaakt om mooi te zijn, maar puur om te laten zien wat ik allemaal fout doe. Verwacht dus geen spectaculaire beelden.

Charlotje is een Negro x Cabochon en ze is 5 jaar oud.

Ze liep voor geen meter. Niet voorwaarts en heel strotterig.
"Zo slecht heb je haar lang niet gehad." Aldus mijn vader. Haha! Lekker dan.
Helaas kan ik niemand de schuld geven van onze fouten, want er heeft nog nooit een andere ruiter opgezeten. Vork

We beginnen maar met de enige foto:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Bewust diep gevraagd, omdat ze zo op de onderhals loopt:
Afbeelding

Nog enkele plaatjes van een poosje terug:

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

En als laatste mijn kleine pony. Lachen
Ze is net voor 100% hersteld van een peesblessure en nu rijden we braaf volgens ons schema over de verharde weg.

14.
Afbeelding
(Daar is de beruchte inzakkende linkerschouder weer. Vork )

Ik zit echt heel erg scheef en heb handen die een eigen leven leiden.
Verder nog 1000 dingen, maar daar zal ik jullie verder niet mee vermoeien.

Heel graag tips!
(Ik dacht al aan handboeien om mijn handen bij elkaar te houden, maar dat lijkt me ook niet echt comfortabel rijden... Clown )

Ik hoop dat jullie nog iets kunnen zien, want ik begrijp best dat het lastig is om commentaar te geven op een wazige vlek. Sigaar

Jonne

Re: Charlotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:42

Ik vindt het er goed uitzien hoor!
Op foto 9 lijkt het een beetje alsof je aan de teugels hangt. Maar kan ook aan mij liggen Knipoog
Mooi paard heb je!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:44

superrrrrrrrrrr ga zo door

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:22

Tor, Je moet niet altijd zo negatief doen hoor. Tong uitsteken
Je hebt een super leuk paardje onder je kont, en zo vanaf de foto's ziet het er écht leuk uit. Er zijn er zo veel die veeeel beroerder lopen.
Ze loopt echt niet verkeerd, in tegen deel zelfs; zo vanaf de foto's gezien. En ik ben, en blijf, jaloers op haar hals Kwijl Ze ziet er lekker uit en glimt goed.
Veel succes verder, en lekker doortrainen voor het L1. Maar volgens mij kunnen jullie dat al best Haha!
Laatst bijgewerkt door Sharon_91 op 19-10-06 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:24

Pracht paardje! Vooral foto 1. Inderdaad mag je ook wel iet wat positiefer zijn Lachen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:29

wat zeg je nu? je houding is toch goed zo? geloof me maar!!

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:32

ik vind het er leuk uitzien! Dat dekje van die eerste foto's heb ik btw ook!

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:38

nou, volgens mij is die vader van jou je gewoon aan het opjutten Tong uitsteken

Zie er toch goed uit? zelfs zonder beugels hou je toch een goede houding van je benen/voeten en rug. Zou inderdaad alleen om je handen denken, maar verder ziet het er toch super uit hoor! Je vliegt de L1 door op deze manier Haha!

Hij loopt goed en jij zit goed! Goed onthouden en laat je vader maar lekker doorpesten Tong uitsteken

Selmah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:11

Ik vind het wel meevallen (tenminste voor zover dat te zien is op de foto's) hoe 'slecht' ze loopt!! Leuke paarden heb je!
Leuk profiel heb je trouwens!! Pling

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 20:46

Whaa, de les van net ging zo mogelijk nog slechter. Clown
Heb gelijk maar wat privélessen afgesproken voor de vakantie.

@ Jonne: Ja, beetje strak beeld, hè? Geef ik je helemaal gelijk in.

@ Sharon; ja, pas maar op wat je zegt. Zo'n hals is helemaal niet fijn. Je moet die hele bult vet ombuigen om haar nageeflijk te rijden. Tong uitsteken Met zo'n zware hals lijkt het snel alsof ze te diep en op de voorhand loopt, wat ook wel zo is, maar anders buigt ze net te weinig in de hals en wordt het strotterig.
Ik wil wel ruilen van hals! Haha!

Nou, ik had eigenlijk wel aardig wat negatieve opmerkingen verwacht, maar jullie zijn nog positief ook. Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 12:17

Nou Tor, ik vind het er allemaal best goed uit zien hoor Ja

Ik heb het idee dat je soms wat teveel terug zit te werken met je hand omdat ze dr strotje erop wil zetten. Misschien wordt ze juist wel makkelijker als je je hand goed voor houdt.
Op de draffoto's waar je zonder beugels zit hang je iets teveel achterover.

Verder vind ik dat Charlie er goed uit ziet, jullie kunnen makkelijk L gaan starten Ja

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 12:45

mooi paard hoor.je zit ook goed op je paard!

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 12:47

Ziet er harstikke goed uit man word nog jaloers Lachen En je houding is gewoon ook goed niet zo negatief doen..

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 12:49

Zo slecht is je houding helemaal niet hoor. Knipoog Zoals iemand anders al zei: Er zijn er genoeg die veel en veel slechter rijden

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 12:50

egt super leuk paardje!!! Ga zo door

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:41

Tor, wat ben je weer heerlijk negatief bezig Knipoog
Natuurlijk zijn er punten waar aan gewerkt moet worden maar niet zo ernstig als jij je indenkt hoor Tong uitsteken

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:10

OMG jij hebt echt humor *LOL* (heeft net in profiel gekeken). Wat me opviel; Ik heb een naamgenoot in de vorm van een paard! En wat voor een paard, ik vind der echt heel leuk. Haar gangen lijken ook heel fijn.

Nou goed dan, ik heb je foto's onder de microscoop gelegd en kwam welgeteld 2(!) dingen tegen die me opvielen:
1. Handen bij elkaar houden (die zag je zelf ook al Rolleyes )
2. Benen mooi lang maken. Zelfs zonder beugels heb je de neiging ze op te trekken. Probeer ook iets meer te gaan zitten in het zadel en je bovenbeenspieren te ontspannen. Dus echt op je kont en je benen gewoon af laten hangen!

Voor de rest vind ik het beeld heel fijn. De puntjes die ik noem zijn geen probleempjes die niet op te lossen zijn... Gewoon erin stampen! Hamer Helpt best goed hoor Knipoog

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:21

Idd dat viel mij ook op.. Laat die lange benen eens zien en ik vind dat je ze vrij naar achter hebt liggen..
VOor de rest..... Hamer!!! WAnt ik erger me he-le-maal kapot aan je!!! Stoom uit je oren!!!

BAh je bent een zeikkind!

(ik ben tor dr vriendin dus ik doe niet heel raar hoor Knipoog!!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 14:34

@ Ky; ja, aan de ene kant ben ik geneigd je meteen helemaal gelijk te geven, maar er spelen nog wat andere dingen mee. Lachen
Ik werk inderdaad wat teveel terug met mijn hand, maar ik ben zo snel geneigd teveel vrijheid te geven en de teugels op waslijnformaat te laten hangen. Dan hangt ze er zo tegenaan. Ze wil er niet zo mooi inzakken als paarden met een wat meer chique hals.
En mijn handen lijken ook heel erg streng omdat ik ze zo ver uit elkaar houd. Rolleyes

@ Lotje85; Ha, humor? Ik niet, mijn paarden wel. Vork
Jij bent een Charlotte? Lachen Ha, grappig. Bijna hetzelfde, want Charlotje heet echt Charlotje.
Niet officieel, maar zo is ze altijd genoemd. Dat houd ik mooi zo, het past bij haar.

Fijne tips. Ja Dankjewel.
Als ik mijn benen af laat hangen beginnen ze te klepperen en hangen mijn tenen naar beneden. Dat moet dus nog flink veranderen.

@ Sod; Ja, ik weet dat je je ergert aan mij. Volgens mij is dat vaste prik. Tong uitsteken Maar ik kan hier gewoon niet positief over doen. Ik word helemaal chagerijnig als ik de foto's/filmpjes zie...

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:38

Als je je benen af laat hangen en je gaat vervolgens 'klepperen' + je tenen gaan naar beneden, dan zit het probleem in je kuitligging. Dat is iets wat ik van dichtbij zou moeten aanschouwen, wil ik daar tips over kunnen geven, want ik zie het zo nog niet helemaal voor me. Werkt jouw lichaam achterstevoren ofzo? Tong uitsteken

Edit: Je had hem al gecorrigeerd Knipoog Ik heet dus zelf Charlotte indd.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 14:44

Had ik al ge-edit, nadat ik je profiel gezien had. Knipoog Haha.

Of mijn lichaam achterstevoren werkt? Nou, ik mag hopen van niet, want daar kan ik me nou helemaal niets bij voorstellen.
In plaats van het af laten hangen ontspan ik mijn benen zo dat ze dan niets meer doen. Clown Vandaar die tenen en het klepperen.
Dus ik moet ze aanspannen zonder echte spanning, zodat ik ze stil en lang kan houden. Verder moet ik mijn bekken meer kantelen, meer op links zitten en mijn rechterschouder meer laten hangen, omdat ik links inknik. En dan die handen... Het wordt steeds erger.

Maar eigenlijk is er maar één grote oorzaak van dit alles; ze is niet voorwaarts genoeg. Is ze dat wel, dan wordt haar halshouding beter. Daardoor ontspant ze en behoudt ze impuls, waardoor ik kan zitten en mijn handen ook hoger en bij elkaar kan houden.

Blablabla. Vork Tijd voor een heleboel privélessen dus.

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:59

Eerst werken aan haar impuls dus (ben ik zelf ook mee bezig en tja eigenlijk ben je daar nooit mee klaar). Aan het been maken en duidelijk de regels vaststellen. Ho=ho en been=weg. Niet knijpen met je kuit, maar een 'klopje' met je kuit en daar reactie op krijgen. Verder veel overgangen en schijnovergangen...

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:16

Tor Wat vreselijk ziet dit eruit, dit kàn toch niet!!! Je houding, je lijkt wel een aardappel.

Nee Tor, ik vind het er prima uitzien Ja Je houding is helemaal niet slecht Lachen Charlotte loopt leuk. Hoe vaak rij jij trouwens wel niet zonder beugels Knipoog En die foto van Coontje is schattig Lovers

Lin87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:27

Tor, kritisch op jezelf zijn is goed maar jij kan wel erg overdrijven Tong uitsteken

Ik vind het er ontspannen uitzien en een fijn beeld geven! Ja

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:18

Tor, je moet niet zo zeuren joh. Clown

Het kan écht veel erger hoor. Charlotte ziet der goed uit hoor. Ja