Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Desiree schreef:Niemand zal rechtrichten nonsens vinden. WAT ik er wel nonsens van vind, is dat iedereen er over praat, maar niemand het daadwerkelijk doet. En dat begint al in de instructies.
Venetia schreef:Wat een suggestieve vraagstelling, AdB aanhanger zeker?
Desiree schreef:Niemand zal rechtrichten nonsens vinden. WAT ik er wel nonsens van vind, is dat iedereen er over praat, maar niemand het daadwerkelijk doet. En dat begint al in de instructies.
Desiree schreef:En rechtrichten kun je alleen met gebruik van je BUITENteugel. Ook al zo'n ding waar over gepraat wordt maar niet gedaan wordt. In de les wordt altijd gehamerd op stelling naar binnen, ook als het paard dat te moeilijk vindt en helemaal naar binnenvalt. Door dat hameren op die stelling naar binnen, gaan veel ruiters de binnenteugel te veel gebruiken.
Desiree schreef:En rechtrichten kun je alleen met gebruik van je BUITENteugel. Ook al zo'n ding waar over gepraat wordt maar niet gedaan wordt. In de les wordt altijd gehamerd op stelling naar binnen, ook als het paard dat te moeilijk vindt en helemaal naar binnenvalt. Door dat hameren op die stelling naar binnen, gaan veel ruiters de binnenteugel te veel gebruiken.
aerdenhout1 schreef:Tja...maar je zal toch eerst lossigheid moeten hebben op "binnen" voordat je paard naar de buiten teugel en niet te vergeten je buitenbeen toe loopt. Wat de meeste ruiters doen is inderdaad, als het paard nageeft, door blijven vragen op binnen.Ik laat mijn lessers af en toe zichzelf controleren door de binnen teugel eens helemaal weg te gooien.Blijven ze dan in lichte stelling lopen met contact op buiten dan doen ze het goed. Maar ook de contrastelling is een goede manier om je paard recht te krijgen.
Venetia schreef:Iedere nette ruiter is daarmee bezig, idd zoals aerdenhout1 zegt.
Rechtrichten betekent ook buigen.
En niet kost wat kost de benen achter elkaar krijgen terwijl er verder kronkels in het lijf zitten.
Goof schreef:Desiree schreef:En rechtrichten kun je alleen met gebruik van je BUITENteugel. Ook al zo'n ding waar over gepraat wordt maar niet gedaan wordt. In de les wordt altijd gehamerd op stelling naar binnen, ook als het paard dat te moeilijk vindt en helemaal naar binnenvalt. Door dat hameren op die stelling naar binnen, gaan veel ruiters de binnenteugel te veel gebruiken.
Ben het helemaal met je eens. Is mij ook al eerder opgevallen dat veel mensen alleen maar bezig zijn met stelling naar binnen vragen, waardoor er alleen nog maar met de binnenteugel gereden wordt.
aerdenhout1 schreef:Tja...maar je zal toch eerst lossigheid moeten hebben op "binnen" voordat je paard naar de buiten teugel en niet te vergeten je buitenbeen toe loopt. Wat de meeste ruiters doen is inderdaad, als het paard nageeft, door blijven vragen op binnen.Ik laat mijn lessers af en toe zichzelf controleren door de binnen teugel eens helemaal weg te gooien.Blijven ze dan in lichte stelling lopen met contact op buiten dan doen ze het goed. Maar ook de contrastelling is een goede manier om je paard recht te krijgen.
Adil18 schreef:Persoonlijk zie ik het als een soort basis dat een paard goed recht gericht kan lopen, het recht richten van een paard is dus ook iets waar ik zeker zorg en aandacht aan besteed!
Desiree schreef:Adil18 schreef:Persoonlijk zie ik het als een soort basis dat een paard goed recht gericht kan lopen, het recht richten van een paard is dus ook iets waar ik zeker zorg en aandacht aan besteed!
Nog zo'n loze en lege kreet. HOE dan?