Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nielsd schreef:Oke, vaak zit ik juist ontspannnen iig ik heb het idee. Maar zal het doen.
Bedankt voor de tips.

Cassebas1991 schreef:
als je kramp in je zij krijgt geeft je lichaam toch echt aan dat je niet ontspannen zit, het advies net als van de rest.....zitlessen (veel draf oefeningen zonder beugels of zonder zadel aan de lónge), en ontspanning (laat je rug los, en doe gymnastiek oefeningen te paard zowel in stap als in draf)).....Succes en het komt goed
nielsd schreef:Wat toch vreemd is is dat ik veel zonder zadel en bitloos rij en dan ook kan galopperen.
Miss_Montana schreef:Cassebas1991 schreef:
als je kramp in je zij krijgt geeft je lichaam toch echt aan dat je niet ontspannen zit, het advies net als van de rest.....zitlessen (veel draf oefeningen zonder beugels of zonder zadel aan de lónge), en ontspanning (laat je rug los, en doe gymnastiek oefeningen te paard zowel in stap als in draf)).....Succes en het komt goed
Maar dat hoeft niet hoor. Ik vergeet adem te halen als ik een tijd draaf (nog meer mensen in dit topic hebben er last van zoals je kan lezen). Vervolgens ga ik heel goed letten op mijn ademhaling en het regelmatig inademen uitademen en dan is het zo over.

MSQuincyTE schreef:Nield Leeijftijd heeft niks met fysio uit te staan
Marchador schreef:[***]: Als je het gevoel hebt dat je ontspannen zit maar toch erge last hebt, zou je eens langs een fysiotherapeut kunnen gaan, misschien kunnen zij iets vinden waardoor je die steken/pijn hebt in je zij.
Ik heb het zelf ook en het is een heel vervelend iets..
nielsd schreef:Ik rij western dus altijd doorzitten,
*** sorry dat ik het zeg, maar dit is onzin van de bovenste plank. En dat is ook niet wat jouw instructrice je leert denk ik zo. Die weet ook wel beter.
maar ik heb het niet altijd maar af en toe, dat is ook het vreemde.
En de fysio ben pas 14 dus denk dat dat nog niet nodig is.
*** heeft niets met leeftijd te maken.
Maar ik heb vaak het idee dat ik ontspannen zit.
*** Zelf heb je vaak een heel ander beeld van je rijden dan een ander. Waar denk je dan zelf dat het aan ligt? Je probeert zo'n beetje elk antwoord bijdehand te pareren, dus kennelijk wil je wat anders horen?