Gisteren zijn Easter Boy en ik naar Zelhem geweest.
We reden er een gewone Z2 proef, en die wonnen we met maarliefst 258 punten! (240=winst)..we hadden 260-2..als het 260 was gebleven hadden we 2 winstpunten gehad
maar als nog heel tevreden natuurlijk!'s Middags deden we mee aan de Imperial Riding Cup.
De proef ging wel netjes, de pony liep lekker alleen zaten er aan het eind wat foutjes in de proef omdat Easter Boy wat sterk werd, hij vond het toch allemaal wat spannend langs de tribune en de vlaggen

Na de proef moest ik naar de jury komen omdat hij zn tong eruit laat hangen tijdens het rijden..ik denk dat veel van jullie dat wel weten.
De jury vertelde dat ze overal punten vanaf moest halen vanwege zijn tong. Dus dan krijg je hele lage punten en sta je onderaan de lijst...
Ik was er al bang voor, maar ik dacht het valt te proberen...de ene jury vind het geen probleem en kijkt er door heen..de ander jury trekt zich er heel veel van aan.
We zijn nog steeds manieren aan het zoeken om er voor te zorgen dat de tong binnen blijft tijdens het rijden..alleen dè manier hebben we nog niet gevonden

Ik heb al heel vaak uitgelegd waarom de pony de tong eruit doet en dat het geen vorm van spanning is verzet is maar een aanwennig.
Dus daar liever geen commentaar over, en als je dan toch nog een brandende vraag hebt kun je me altijd een PB sturen

Nou hier de foto's...gemaakt door Shanna16. Thanks meid!
Binnenkomen òf afgroeten in galop
Hier was hij nog wat sterk.

Inzet appuyement naar rechts (beetje moeilijk zien van zijkant)

Appuyement rechts

Contragalop

Strekken

Uitgestrekte galop

Wel jammer van de IRC, maar toch ook goed hoor!