Valentino @ SUPER dressuur work!!!(Setje)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Valentinow

Valentino @ SUPER dressuur work!!!(Setje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 21:33

Vandaag nog eens fototjes getrokken van het rijden hij ging echt heel goed!
Hij is nog niet helemaal stabiel maar daar werken we nog hard aan, op sommige foto's zie je hem nogal hard tegen de hand opkomen! Bij het wijken moet ik zijn achterhand nog veel meer meenemen en daar werk ik op maar op de momentopnamens zie je telkens dat zijn achterhand te hard achter blijft! Ik moet ook soms zelf wat meer naar achteren zitten.
De foto's staan niet echt op volgorde! En srry voor de hoeveelheid!

1.Zijn lieve oogje
Afbeelding

2. Wazig
Afbeelding

3. Grappig zicht
Afbeelding

4. Tegen de hand.
Afbeelding

5.Mooi alleen mijn ellebogen.
Afbeelding

6. Wazig
Afbeelding

7. Niet goed!!!
Afbeelding

8. Wel netjes.
Afbeeldingµ

9. Ff verzamelen
Afbeelding

10. Bokje ofzo
Afbeelding

11. Netjes.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Mag iets dieper maar netjes.
Afbeelding

14. Strekje in galop.
Afbeelding

15. Poepje, ik mag wel eens recht zitten!
Afbeelding

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding

18. Achterhand moet meer mee. (heeft iemand hier tips voor?)
Afbeelding

19. Strekken!
Afbeelding

20.
Afbeelding

21.
Afbeelding

22.
Afbeelding

23.
Afbeelding

24. Onthoofd!
Afbeelding

25. WAt een achterbeen actie!
Afbeelding

26. Halt!
Afbeelding

27. Begin keertwending.
Afbeelding

Wat waren ze
Groetjes

Bedankt voor de foto's Sharon (sashakeuh)

Whoopi32

Re: Valentino @ SUPER dressuur work!!!(Setje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:35

Ziet er erg goed uit, leuk setje trouwens, waar is dat van?

Valentinow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 21:40

Euhm ja het is niet mijn setje ik heb het van een vriendin geleend maar zij heeft het gekocht uit de Liddl ik weet niet of jullie dat ook hebben in nederland maar als je er meer info over wil pb haar dan hier op bokt Welchfreak

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:47

bij foto 18...opmerking achterhand moet meer mee? Ik neem aan dat je daar aan het wijken bent...op deze foto loopt ze over haar buitenschouder weg. Ik kreeg altijd deze Tips, niet teveel stelling vragen, goed buitenteugel erbij houden... Nou en voor de rest..buitenbeen goed op de singel (of iets dr achter) en gewicht op de kant waar je naartoe gaat.... maar dat wist je misschien al?

Valentinow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 21:49

AJ da wist ik al maar toch bedankt zeker minder stelling bij mij maar ik vergeet het wel dikwijls

Mloes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:51

Hm vind het er op sommige foto's niet echt heel ontspannen uitzien. Foto 19 vind ik wel super!

Valentinow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 21:54

Ja ik weet het hij spant zich soms helemaal op, maar het is al een hele verbetering nog geen maand geleden wou hij totaal niet meer voor me werken lag niet aan onszelf hoor maar zijn weerstand tegen bloedwormen te verzwakken en werd magerder de veearts is gekomen heeft hem een inenting gegeven en nu is hij er weer helemaal boven op!!!

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:04

Leuke foto's en leuk setje ook!
Maar je mag van mij wel iets meer op je kont gaan zitten.

Valentinow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 22:16

Heeft er iemand nog tips om hem ontspannender te laten lopen?

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:19

Je moet je handen voor het zadel houden en eventueel de teugels iets korter houden. Verder vind ik het er leuk uit zien hoor; mooie combinatie!

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:21

leuk paardje! alleen niet zulke fijne opnames;
hij loopt nogal tegen je hand zoals je al zei.
probeer niet zo te trekken en je been mooi aangesloten te houden.
licht cntact met de mond, af en toe spelen bij druk van zijn kant, en als ie zo wild is, zet m dan gelijk op een volte van 20 meter, of groter.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:36

Zo super vind ik het eerlijk gezecht niet.

Hij loopt totaal niet met zijn achterhand eronder. Ontspannen is die ook niet. Rij hem eerst even lekker los over zijn rug en goed voorwaarts, ga hem daarna voorwaarts neerwaarts rijden, en zorg dat die je had volgt, en netjes aan de teugel loopt, ga vanuit die BASIS verder met de moeilijkere oefeningen.

Wil niet teveel het is een jong dier.

Met het wijken vraag hem niet teveel, Rij hem eerst rechtuit, dan een stapje oftwee opzij weer recht en duw hem weer weg een stap of twee opzij.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:47

Navidad schreef:
Zo super vind ik het eerlijk gezecht niet.

Hij loopt totaal niet met zijn achterhand eronder. Ontspannen is die ook niet. Rij hem eerst even lekker los over zijn rug en goed voorwaarts, ga hem daarna voorwaarts neerwaarts rijden, en zorg dat die je had volgt, en netjes aan de teugel loopt, ga vanuit die BASIS verder met de moeilijkere oefeningen.

Wil niet teveel het is een jong dier.

Met het wijken vraag hem niet teveel, Rij hem eerst rechtuit, dan een stapje oftwee opzij weer recht en duw hem weer weg een stap of twee opzij.

Je haald de woorden uit mijn mond! Je mag ook wel wat rechterop zitten..

En van achter naar voren rijden, niet zo met je hand rijden maar met je zit een beenhulpen.

@ TS: Mag ik vragen welk niveau je rijdt?

Succes!
Laatst bijgewerkt door Roos_M op 28-05-06 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:51

Leuke foto's, VEEL foto's heb je zeg er zitten mooie foto's tussen maar er zijn ook nog wel dingen waar je aan moet werken maar die zijn in dit topic wel al genoemd dacht ik. Succes!

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:53

hoi ik ga ook met navidad mee, je hebt wel een erg mooie pony, probeer ook wat meer op je billen te gaan zitten.
probeer je pony wat meer over de rug te rijden, van achteren naar voren, niet trekken aan de teugels,maar proberen dingen voorwaarts op te lossen, dan kan je bezig met rechtrichten, en dan pas oprichten.
eerst de basis voor elkaar dan de rest,(je zult merken dat je pony dan ook nageeflijker wordt,dus aan de teugel)das wat anders dan zijn hoofd naar beneden dwingen
heel veel succes!! heb je ook les?

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:46

Het viel mij inderdaad ook op dat het er helemaal niet zo super uit ziet!
Zorg eerst dat de basis wat in orde is want het wijken lijkt op deze manier op niks. Voor het ontspannen rijden, de tips zijn al in de posts voor mij gegeven.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:51

Wat een leuke pony heb je zeg! Dekje staat ook mooi.
Hij loopt misschien nog niet super, maar als het maar vooruit gaat is het wel goed, les nemen en indd niet met moeilijke oefeningen beginnen maar het simpel houden, dan komt dit vast helemaal goed. Jullie zijn een leuke combi

Livado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:58

Heb je les ?
Als dit niet het geval is ..zou ik er zeker over na gaan denken.
Het ziet er niet ontspannen uit , hij loopt wel met z'n koppie naar beneden maar niet op de goede manier .
Zorg eerst dat je hem lekker over de rug rijdt , dat hij goed aan het been e.d .
Pas als hij ontspannen is en licht aan de hulpen kun je gaan denken aan wijken. Dus eerst zorgen dat die ontspanning er is en dan pas de wat moeilijkere oefeningen meepikken in de training.

Veel succes verder nog, je hebt wel een leuke pony

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 07:50

Ik vind de reacties een klein beetje overdreven eerlijk gezegd, het gaat hier om een 12 jarig meisje wat hard haar best doet samen met haar jonge pony!!
Ze rijd het beestje op een eerlijke manier, ik zie maar weinig meisjes van 12 die zo netjes zitten en rijden!
Zelfs veel volwassenen zouden aan deze combinatie een voorbeeld kunnen nemen! Tuurlijk moeten de puntjes nog op de i, maar daar zijn ze allebei nog jong zat voor!!!
Je hebt een mooie pony, ik zou zeggen....ga door zo

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:14

leuke pony,
maar probeer wel om niet je been op te trekken, je hebt ze namelijk nl opgetrokken en je voet op sommige plaatsen heel ver in de beugel,
probeer je tenen in de beugels te houdn en je haken uit te drukken! maar als je daaraan werkt komt het helemaal goed!

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:23

Leuke pony, ik heb het idee dat je meer op je buitenteugel moet rijden en minder op je binnenteugel, in de wendingen overbuigt hij en bij het wijken is hij ook te ver gebogen. Ik denk dat het beter gaat als je op je buitenteugel rijdt en je buitenbeen erbij hebt... Verder ziet het er netjes en ontspannen uit!

Valentinow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 16:16

Ja ik neem les hoor!!!

Valentinow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 16:19

Valeria schreef:
leuke pony,
maar probeer wel om niet je been op te trekken, je hebt ze namelijk nl opgetrokken en je voet op sommige plaatsen heel ver in de beugel,
probeer je tenen in de beugels te houdn en je haken uit te drukken! maar als je daaraan werkt komt het helemaal goed!

Ik weet het maar het klinkt mss dom maar ik ben heel snel gegroeit En nu kan ik soms mijn benen niet meer laag houde, Je zou denken dom uitvlucht maar het is wel zo men trainer en trainster (springen en dressuur) zeggen het ook!

Robinn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:22

Heey, opzich wel leuke pony, maar ik vind dat er maar weinig goede foto's tussenzitten, je benen trek je in, en hij loopt in mijn ogen wel erg vaak tegen de hand. Ook loopt ie regelmatig op zn voorhand, du smisschien kun je m beter iets meer aan je been houden. Zoals ik het hier op de foto's zie, is deze combinatie nog niet klaar voor een keertwending maar dat kunnen ook moment opnames zijn. Groetjes en veel plezier/succes verder!

Kieffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:27

Leuke pony, setje staat goed.
Commentaar is al gegeven, veel succes en plezier nog met hem