Venetia schreef:Leuke merrie!
Volgens mij zit er lekkere beweging in!
Kleine opmerking: ik zou haar, als ik erop zou zitten, niet te diep hebben gereden, ik heb het idee dat ze graag duikt en dan wat op de voorhand wil blijven! Maar misschien doe je dit wel met een reden, dat kan ik vanaf hier niet zien natuurlijk, of heb je het al moeilijk genoeg met de rest voor elkaar krijgen!
Dus geen kritiek, ik vraag me alleen af wat jouw mening hierover is, jij zit er tenslotte op en kan het het beste voelen!
Je zit echt netjes trouwens, wat voor een zadel heb je eigenlijk? Vind het met je benen nog best wel meevallen!
Shine is ook erg leuk trouwens, zag ik in je profiel.
Zadel is een Prestige Top Dressage.
Je hebt helemaal gelijk dat ze graag wat op de voorhand duikt, maar toch rijdt ik haar vooral in het begin toch wel vrij laag achter mijn hand aan (daar zijn geen foto's van). Dat ze dan wat van het achterbeen af valt neem ik voor lief (dat komt later wel weer goed als ze krachtiger wordt), maar ze moet eerst leren door het lijf op te rekken en los te laten in alle houdingen. Dat is iets dat ze toch wel erg moeilijk vind. Ik vind persoonlijk dat ze op deze foto's niet te diep loopt en ook wel een horizontaal evenwicht toont, behalve dan misschien op de eerste foto's. Daarnaast vind ik het belangrijk dat ze het achter af blijft kunnen, ik kan nu wel gaan proberen de hoofd/halshouding hoger te krijgen maar zolang ze daar achter nog niet sterk genoeg voor is heeft dat geen zin. Verder is dit echt een merrie van éérst ontspannen, en dan achter aan het werk (en dus niet andersom, want dan werkt dat gruwelijk tegen je). Vanuit die onstpanning het achterbeen aan het werk proberen te krijgen zonder dat ze vastloopt.
Nog meer Shine
:
viewtopic.php?f=10&t=592852&st=0&sk=t&sd=a
karijn schreef:Leuk paard, die ken je straks zeker niet terug. Jij hebt, net als ik, een vrije holle rug, zie ik. Klopt?
Yep, klopt
. Mijn instructrice 'schrok' er zelfs van toen ik na een winter lessen (met dikke jasen uiteraard) in een shirtje opstapte, maar ze had er nog nooit wat van gemerkt aan mijn zit gelukkig. Is meer een 'schoonheidsfoutje' dan dat het ook tegen me werkt dus.
bijtje schreef:Ik zelf rij ook een Welt Hit 2 en ik vindt het zo opvallend dat ik op deze foto's gewoon het paard dat ik rij soms terug zie. In oogopslag, lopen en hoofd hals houding. Echt leuk. En precies die dingen die jij in de tekst bij je foto's aangeeft zouden ook voor het paard dat ik rij kunnen gelden. Grappig, maar het ziet er goed uit hoor, ga lekker zo door, en dat buikje zal er vast wel snel minder worden
Haha, typisch hoor! Tja, Tess is gewoon een aparte, en die van jou dus blijkbaar ook!