Tess (Welt Hit II x Elcaro) in het wit...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Tess (Welt Hit II x Elcaro) in het wit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 16:27

Tess is een 6-jarige merrie die net haar 2e veulen heeft gehad (v. Gribaldi). De eigenaresse en tevens fokster heeft gevraagd of ik haar uit wil gaan brengen, net als haar halfzus Shine (viewtopic.php?f=10&t=592852&hilit=). We wilden natuurlijk wel weten hoe haar toekomstige dressuuroutfit eruit zag, vandaar dat ze even in het wit gestoken werd!

Tess is niet de makkelijkste, ze heeft nog erg veel moeite met lengtebuiging en ze mag wat meer souplesse krijgen, maar ze beweegt met enórm veel tact en uitstraling. Verder heeft ze nog erg moeite met de galop, maar al met al hoop ik haar over een maandje of 2 L1 klaar te hebben zodat ze mee kan.

Ze heeft nog een behoorlijk dikke buik van het veulen, vandaar dat het lijkt alsof mijn onderbeen nogal eens naar voren komt, maar die valt gewoon niet op z'n plek te houden tot de buik weggetraind is .

Vandaag was ze erg aan het uitproberen om onder het werk uit te komen (bit vast pakken en van links naar rechts trekken, of omhoog, ook leuk!), maar er zijn toch nog wat mooie plaatjes van gekomen (de minder mooie zijn in de prullenbak beland uiteraard ).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:31

heel mooi! je zit er ook super netjes op, alleen lijkt het alsof je af en toe iets naar voren kiept...
lijkt me een leuk paard!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:37

jeetje wat is ze leuk zeg! setje staat goed
rijden ziet er ook goed uit, je zit idd zo netjes.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:38

Ziet er netjes uit zo
alleen het dekje ziet er een beetje verschrompelt uit..
kan ook aan mij liggen hoor

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 16:40

Het dekje is 'geborduurd' met grove ruiten, ligt aan jou dus

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:41

Wat een prachtig paardje!
Hele leuke combinatie!
Heel veel succes met het trainen naar de L!

valleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:42

volgens mij zijn je beugels wel iets te lang je drukt je hielen niet naar beneden , en blijf iets meer op je gat zitten voor de rest ziet het er goed uit

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:29

Wauw! Ik wil jouw houding! Erg gave foto's Mir!!
Tessje is stoer!!

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:55

he jij bent dit ook van het oranje setje....
dat is een gaaf paard, maar dit is een engeltje

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:09

Ik vind het er wel uit zien als een fijn paard. Als die buik een beetje weg getraind is, heeft ze volgens mij wel de uitstraling en potentie om een goed sportpaard te worden. Dat die galop niet al te best is, valt op de foto's niet echt op. Mooie merrie! Volgens mij niet zo heel groot, of wel?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 18:37

Ze is 1.61/1.62. Ze heeft zeker wel potentie, maar er gaat veel tijd inzitten. Het is niet een paard dat je zomaar even aan de gang zet, ze heeft hele goede stukken, afgewisseld met drama haha, maar je ziet natuurlijk alleen de gelukte foto's! Qua beweging zou het zo veel makkelijker zijn als ze van zichzelf al meer souplesse en 'gemak' zou hebben, en qua karakter is ze ook niet de makkelijkste. Maar zoals vandaag pakt ze toch stukken fijn aan en dat is dan de motivatie á la 'wow, het komt wél goed' tussen de 'ik wil je weer het land in schoppen' stukken door

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:39

Toch wel een hele leuke merrie hoor!
Moet je dit paard eens zien over een maandje of 3!
Ik begrijp precies wat je bedoeld trouwens met je been, daar had ik ook last van toen ik mijn merrie nog reed.
En qua karakter, beter zo eentje dan eentje die braaf door de baan heen sukkelt.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 18:46

Het is gewoon zonde dat ze nooit 'fanatiek' is doorgereden. De eigenaresse heeft het erg druk dus is er een bijrijdster voor Tess, maar die heeft ivm werk maar zo'n 3x per week tijd om haar te rijden. Ik stap er nu dan ook nog 3x op, dus dan heeft ze veel meer regelmaat, ook voor het lijf beter, en om haar 'in het koppie' in het ritme te houden. En ik heb natuurlijk Shine ook nog, dus 3 of 4x in de week Tess erbij vind ik ook wel weer zat.

Maar idd, als de buik eraf is en de bespiering komt erop is het alweer een heel ander paard! Ben ook erg benieuwd hoe ze op ander terrein is, dat gaan we binnenkort ook is ondervinden.

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:00

Ziet er goed uit Mir! Vind Tess echt een plaatje, mooi koppie heeft ze! Je zit er ook super op vind ik, doe het je niet na Ben benieuwd hoe die er over een paar maanden uitziet!

fury

Re: Tess (Welt Hit II x Elcaro) in het wit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:39

Mooi hoor , leuk dat je Tess nu ook rijdt. Ze heeft zeker een mooi hoofdje. Ik ben echt benieuwd hoe ze er over een paar maanden uitziet.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:20

wat een mooi paard en foto's!!! ziet er goed uit

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:40

Leuke merrie!
Volgens mij zit er lekkere beweging in!

Kleine opmerking: ik zou haar, als ik erop zou zitten, niet te diep hebben gereden, ik heb het idee dat ze graag duikt en dan wat op de voorhand wil blijven! Maar misschien doe je dit wel met een reden, dat kan ik vanaf hier niet zien natuurlijk, of heb je het al moeilijk genoeg met de rest voor elkaar krijgen!
Dus geen kritiek, ik vraag me alleen af wat jouw mening hierover is, jij zit er tenslotte op en kan het het beste voelen!

Je zit echt netjes trouwens, wat voor een zadel heb je eigenlijk? Vind het met je benen nog best wel meevallen!

Shine is ook erg leuk trouwens, zag ik in je profiel.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:22

Leuk paard, die ken je straks zeker niet terug. Jij hebt, net als ik, een vrije holle rug, zie ik. Klopt?

bijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:35

Ik zelf rij ook een Welt Hit 2 en ik vindt het zo opvallend dat ik op deze foto's gewoon het paard dat ik rij soms terug zie. In oogopslag, lopen en hoofd hals houding. Echt leuk.
En precies die dingen die jij in de tekst bij je foto's aangeeft zouden ook voor het paard dat ik rij kunnen gelden.
Grappig, maar het ziet er goed uit hoor, ga lekker zo door, en dat buikje zal er vast wel snel minder worden

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 17:04

Venetia schreef:
Leuke merrie!
Volgens mij zit er lekkere beweging in!

Kleine opmerking: ik zou haar, als ik erop zou zitten, niet te diep hebben gereden, ik heb het idee dat ze graag duikt en dan wat op de voorhand wil blijven! Maar misschien doe je dit wel met een reden, dat kan ik vanaf hier niet zien natuurlijk, of heb je het al moeilijk genoeg met de rest voor elkaar krijgen!
Dus geen kritiek, ik vraag me alleen af wat jouw mening hierover is, jij zit er tenslotte op en kan het het beste voelen!

Je zit echt netjes trouwens, wat voor een zadel heb je eigenlijk? Vind het met je benen nog best wel meevallen!

Shine is ook erg leuk trouwens, zag ik in je profiel.

Zadel is een Prestige Top Dressage.

Je hebt helemaal gelijk dat ze graag wat op de voorhand duikt, maar toch rijdt ik haar vooral in het begin toch wel vrij laag achter mijn hand aan (daar zijn geen foto's van). Dat ze dan wat van het achterbeen af valt neem ik voor lief (dat komt later wel weer goed als ze krachtiger wordt), maar ze moet eerst leren door het lijf op te rekken en los te laten in alle houdingen. Dat is iets dat ze toch wel erg moeilijk vind. Ik vind persoonlijk dat ze op deze foto's niet te diep loopt en ook wel een horizontaal evenwicht toont, behalve dan misschien op de eerste foto's. Daarnaast vind ik het belangrijk dat ze het achter af blijft kunnen, ik kan nu wel gaan proberen de hoofd/halshouding hoger te krijgen maar zolang ze daar achter nog niet sterk genoeg voor is heeft dat geen zin. Verder is dit echt een merrie van éérst ontspannen, en dan achter aan het werk (en dus niet andersom, want dan werkt dat gruwelijk tegen je). Vanuit die onstpanning het achterbeen aan het werk proberen te krijgen zonder dat ze vastloopt.

Nog meer Shine :
viewtopic.php?f=10&t=592852&st=0&sk=t&sd=a

karijn schreef:
Leuk paard, die ken je straks zeker niet terug. Jij hebt, net als ik, een vrije holle rug, zie ik. Klopt?

Yep, klopt . Mijn instructrice 'schrok' er zelfs van toen ik na een winter lessen (met dikke jasen uiteraard) in een shirtje opstapte, maar ze had er nog nooit wat van gemerkt aan mijn zit gelukkig. Is meer een 'schoonheidsfoutje' dan dat het ook tegen me werkt dus.

bijtje schreef:
Ik zelf rij ook een Welt Hit 2 en ik vindt het zo opvallend dat ik op deze foto's gewoon het paard dat ik rij soms terug zie. In oogopslag, lopen en hoofd hals houding. Echt leuk. En precies die dingen die jij in de tekst bij je foto's aangeeft zouden ook voor het paard dat ik rij kunnen gelden. Grappig, maar het ziet er goed uit hoor, ga lekker zo door, en dat buikje zal er vast wel snel minder worden

Haha, typisch hoor! Tja, Tess is gewoon een aparte, en die van jou dus blijkbaar ook!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:15

Ok ik snap het, zeker met een moeilijker karakter!
Ik vind haar niet echt te diep lopen, maar ik vind haar wat hangerig in de hand overkomen op de eerste foto's.
De laatste foto's zijn al een stuk beter dus je werkt er zelf ook al aan!

Beweging zit er zat in volgens mij!

Heb je dat zadel op beide paarden liggen? Past het op veel verschillende paarden? Brede rug geen probleem?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 17:21

Op die eerste foto's loopt ze ontzettend in mijn hand te duwen (scherp gezien ), ze was vooral in het begin erg 'trekkerig', vooral naar voren, maar af en toe met het bit tussen haar kiezen ook omhoog en dan naar links en rechts. Werd aan het einde beter, maar nog steeds af en toe zomaar dat bit vastpakken (vooral als ze een pasje aan moest trekken, of het begin van een pasje zijwaarts).

Zadel ligt idd op allebei, ligt prima. Tess is op het moment erg breed, maar hij blijft goed liggen, schuift niet naar links of rechts. Het ligt ook op veel paarden goed, heb hiervoor op een handels/dressuurstal gereden en daar lag hij ook op meerdere paarden, heb er geen een gehad waar hij niet acceptabel op ligt.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 08:38

bijtje schreef:
Ik zelf rij ook een Welt Hit 2 en ik vindt het zo opvallend dat ik op deze foto's gewoon het paard dat ik rij soms terug zie. In oogopslag, lopen en hoofd hals houding. Echt leuk.
En precies die dingen die jij in de tekst bij je foto's aangeeft zouden ook voor het paard dat ik rij kunnen gelden.
Grappig, maar het ziet er goed uit hoor, ga lekker zo door, en dat buikje zal er vast wel snel minder worden

Heb je trouwens foto's van jouw paard? Ben wel benieuwd!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 00:02

Zo, die is veel paard geworden zeg!

Mooie foto's! Ben erg benieuwd hoe Tess het over een paar maanden gaat doen

Issy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 07:55

wat is het toch een fotogeniek paard!!!