Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) Je hebt ook andere versies die eruit zien als westerndekjes.batje schreef:Misschien past het zadel waarmee je normaal rijdt niet goed? Paarden gaan met een slecht passend zadel vaak ook een stuk slechter lopen.
) zou zijn). Toch was het opvallend dat ook de andere paarden 'losser' liepen met de pad. Niet dat ze normaal strompelen en nu de sterren van de hemel liepen (dat deden ze wel..
), maar normaal is de kwaliteit van de oefeningen wisselvalliger (2 x wel netjes strekken, dan weer eens niet, dan 3 x wel, dan twee keer niet en dan de goede keren vooral richting uitgang
) terwijl die nu constant goed was, ook van de uitgang vandaan.
ook zonder beugels en door het suede heb je een hele vaste zit. xyzutu2 schreef:Een loslopend paard heeft 70% van zijn gewicht op de voorhand rusten, is het dan niet onnatuurlijk om (volgens de vele nh-meningen) jouw extra gewicht dan juist naar achteren te verplaatsen, ook omdat de rug daar kwetsbaarder is? Wat is jullie mening over een barebackpad bij dressuur?
xyzutu2"]
[quote="batje schreef:Misschien past het zadel waarmee je normaal rijdt niet goed? Paarden gaan met een slecht passend zadel vaak ook een stuk slechter lopen.
) zou zijn).
Ik denk dat als ik in galop zou gaan en dan de bocht om moet er zo af glij. Maar zo als ik die verhalen van jullie hoor hebben jullie daar haast geen moeite mee. Ik wou dat ik ook zo makkelijk had
.
IloveOrlando schreef:Hebben jullie zoiezo wel stevigheid want als ik een keer zonder zadel op me pony zit en ik ga een klein stukje langzaam in draf. Dan vind ik het al moeilijk om goed te blijven zitten. Hoe hebben jullie het dan in galop?Ik denk dat als ik in galop zou gaan en dan de bocht om moet er zo af glij. Maar zo als ik die verhalen van jullie hoor hebben jullie daar haast geen moeite mee. Ik wou dat ik ook zo makkelijk had
![]()
IloveOrlando schreef:Hebben jullie zoiezo wel stevigheid want als ik een keer zonder zadel op me pony zit en ik ga een klein stukje langzaam in draf. Dan vind ik het al moeilijk om goed te blijven zitten. Hoe hebben jullie het dan in galop?Ik denk dat als ik in galop zou gaan en dan de bocht om moet er zo af glij. Maar zo als ik die verhalen van jullie hoor hebben jullie daar haast geen moeite mee.
) maar het valt toch heel erg mee op zo'n pad. Stap is geen probleem, de galop is als een schommelstoel dus dat is ook niet al te moeilijk. Ook de draf valt op een pad erg mee (ik had het ook erger verwacht). Als je op een zadel rijdt wordt je in de draf steeds omhoog gegooid tijdens het zweefmoment (het lijkt alsof je paard de hele tijd op en neer springt) waardoor het moeilijk doorzitten is. Op een pas voel je echter dat het zweefmoment geen echte sprong omhoog is,maar dat het een beweging naar voren is van een achterbeen. Je wordt dus niet (voor je gevoel in elk geval minder) omhoog gegooig, maar naar voren, eerst de ene kant, dan de andere kant van je bekken. Dat vond ik ook een opvallend verschil met het rijden op een zadel; je voelt precies de beweging van de achterbenen door de rug galmen.