Maestro @ work ...2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maestroo

Maestro @ work ...2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:34

Hoi iedereen
Hier nog een paar fotows van dinsdag avond ik ben er egt trots op hoe hij toen liep en ik kan nu zonder slof rijden!!
Kijken wat jullie comentaar nu is.

Afbeelding
Strekken

Afbeelding

Afbeelding
wat een macho
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar foto's van me knappe ventje in de wei
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik val soms ietjes naar voren en steek me voeten wel eens naar voren.
En wat vindne jullie ervan Beter als de vorige keer he.

Kim bedankt voor de foto's maken

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:36

Mijn commentaar:

Ziet er netjes uit!!

maar hou wel je voeten normaal dus iets naar achteren

Maestroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:38

Tarah5 schreef:
Mijn commentaar:

Ziet er netjes uit!!

maar hou wel je voeten normaal dus iets naar achteren

Tanx me eerste goede commetaar

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:48

Daar zit zekers iets van Tuiger in????

diesel_

Re: Maestro @ work ...2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:54

hey!

Dit vind ik al veel beter dan met je slofteugel. Je paard heeft alleen nog wel een valse knik en loopt dus nog niet ontspannen. Als je goed kijkt zie je dat hij heel dicht bij het hoofd een knikje heeft, dit is de 3e halswervel. Ik ben eigenlijk slecht in uitleggen, maar hier mijn tips:

Probeer hem voorwaarts te rijden en steeds uit te schuiven, dat wil zeggen: als hij nageeft doe je je handen iets meer naar voren (teugels hetzelfde houden) zodat hij zijn neus wat meer naar voren brengt, dan gaat hij ook zakken met zijn hals en heb je die valse kink niet meer. In het begin ben je dit na een paar seconde weer kwijt, maar blijven doorgaan.

Nageeflijkheid zegt het al: Je paard geeft jou ontspannen als jij correct rijd Als je vragen hebt hoor ik het wel.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:56

Leuk beestje ziet er netjes uit

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:58

op foto 1 en 2 heb je die valse knik trouwen niet Het hoofd van het paard moet enkel nog een verticale lijn worden, snap je? (het hoofd loopt bijna evenwijdig aan het bakstuk, dus het bakstuk verticaal is ook goed) Dus de hals nog iets langer en minder gekrult en dan zijn neusje meer naar voren.

Valentijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:59

beter is misschien om laag en rond te rijden en daarna wat op te pakken. Zoals al gezegd is heeft je paard een valse knik. Het ziet er nog allemaal gespannen uit en op enkele foto's niet vriendelijk. Vat dit op als opbouwende kritiek en niet als afkraken. Succes!

Maestroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 23:00

diesel_ schreef:
hey!

Dit vind ik al veel beter dan met je slofteugel. Je paard heeft alleen nog wel een valse knik en loopt dus nog niet ontspannen. Als je goed kijkt zie je dat hij heel dicht bij het hoofd een knikje heeft, dit is de 3e halswervel. Ik ben eigenlijk slecht in uitleggen, maar hier mijn tips:

Probeer hem voorwaarts te rijden en steeds uit te schuiven, dat wil zeggen: als hij nageeft doe je je handen iets meer naar voren (teugels hetzelfde houden) zodat hij zijn neus wat meer naar voren brengt, dan gaat hij ook zakken met zijn hals en heb je die valse kink niet meer. In het begin ben je dit na een paar seconde weer kwijt, maar blijven doorgaan.

Nageeflijkheid zegt het al: Je paard geeft jou ontspannen als jij correct rijd Als je vragen hebt hoor ik het wel.

heey
bedankt voor de tips kben er zo ook mee bezig maar tlukt nog neit allemaal goed maar kzal er nu extra op letten

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:02

Ik weet trouwens niet waarom je er eerst een slofteugel aan had hangen, is dit op advies gegaan van je instructeur?

Maestroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 23:02

cranberry schreef:
Daar zit zekers iets van Tuiger in????

uhw kdenk het wel maaar kheb geen papieren en heb geen idee wat het voor ras is maar hijs best wel pittig maar heb nu eindelijk een beetje van hem gewonnen en met de lessen gaathet steeds beter

Giv_Salsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:03

Ziet er egt netjes uit hoor kay jullie gaat steeds meer vooruit

Eline_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:03

Probeer echt even aan je houding te werken!

maaré waarom had je er een slofteugel aanhangen?

jorindebento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:04

mooi hoor!!

Maestroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 23:04

Valentijn schreef:
Ik weet trouwens niet waarom je er eerst een slofteugel aan had hangen, is dit op advies gegaan van je instructeur?

jaa hij w as zo sterk en ik heb er toen even mee gereden maar nu hang ik hem dr neit meer om vind het poedersuiker rijden en zo vind ik het veel fijner het gaat niet allemaal perfect maar i kben egt trots op mn ventje

Prince_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:04

ziet er netjes uit

Maestroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 23:11

owwjaa nog ff wat zeggen
maestro heeft nogal de gewoonte zn achtenbenen niet goed op te tillen en heeft ook moeite met galop daardoor ..kprobeer er aan te werken en het gaat ook wel beter maar hebben jullie miss nog tips..?

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:21

Nou, weet nou bijna zeker dat er Tuigpaard inzit! Tips om te galoperen, buitenbeen activeren voor je aanspringt!!! Dus je zweep in je buitenhand en bijtikken voor je aanspringt. (tenminste, dat hielp bij mij echt super!!)

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:33

Ik zal t voorbeeld lichtrijden geven:

Je gaat staan als het buitenVOORbeen naar voren komt, op dat zelfde moment komt het binnenACHTERbeen naar voren, als jij dus gaat lichtrijden op het goeie been ontlast je het achterbeen dat naar voren komt en deze kan dus verder ondertreden. Wil je dit nog extra "aanmoedigen" (kom even niet op het juiste woord) dan geef je tijdens dat je omhoog komt nog binnenbeen, met je kuit dus!

Citaat:
Probeer echt even aan je houding te werken!

Tips voor je houding:

hakken billen en schouders 1 lijn, geen pianohandjes, en handen niet laten dragen op het zadel of de hals. Dan zet je ze vast en ben je veel te sterk en veren je teugels niet meer mee met de bewegingen van je paard

Succes!!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:39

Mijn tip is: Probeer met je kont goed in het zadel te zitten en je schouder naar achteren. Want je zit een klein beetje naar voren gebogen. Voor de rest vind ik het een erg leuk paard en ik vind jullie een geweldige combi!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:44

diesel_ schreef:
Ik zal t voorbeeld lichtrijden geven:

Je gaat staan als het buitenVOORbeen naar voren komt, op dat zelfde moment komt het binnenACHTERbeen naar voren, als jij dus gaat lichtrijden op het goeie been ontlast je het achterbeen dat naar voren komt en deze kan dus verder ondertreden. Wil je dit nog extra "aanmoedigen" (kom even niet op het juiste woord) dan geef je tijdens dat je omhoog komt nog binnenbeen, met je kuit dus!

Tips voor je houding:

hakken billen en schouders 1 lijn, geen pianohandjes, en handen niet laten dragen op het zadel of de hals. Dan zet je ze vast en ben je veel te sterk en veren je teugels niet meer mee met de bewegingen van je paard

Succes!!

Wauw.. volgens mij heb jij een superhouding op je paard, daar wil ik we eens een foto van zien! Misschien moet je meedoen met de KNHS-zitcompetitie, voor de theorie zal je iig wel slagen denk ik!

Sorry, dat was niet zo aardig bedoeld.. Mensen weten het áltijd beter, kijk even goed naar het paard en zijn bewegingen!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:55

nee dat heb ik helemaal niet, maar daarom weet ik precies hoe t wel moet ik heb geduld dus waarom niet typen als dat meisje daar iets mee kan doen.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:56

mij interesseerd het ook echt niet wie iets beter weet, ze vraagt toch om uitleg, dan krijgt ze die zoals ik er over denk

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 01:17

Braaf paard! Ziet er vrij ontspannen uit maar ik zou echt meer ruimte van voren geven aan je paard en zo dat neusje eruit proberen te rijden. Hij loopt op het moment veel te diep met zijn hoofd (en ik heb het idee dat je hem niet zomaar voor de loodlijn krijgt), wat waarschijnlijk ook wel te maken heeft met zijn hals waardoor hij gemakkelijk in die houding loopt. Maar als jij niet alle gangen uit je paardje wilt rijden, zou ik ten zeerste aanraden om hem achter actiever te maken en van voren ruimte te geven en eraan rijden zodat hij met zijn hoofd omhoog komt en gedragener gaat lopen, waardoor hij beter zijn pas af kan maken. Succes!

sara0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:24

mooie foto's hoor!
wat voor ras is hij?