Rikky [Z1] @ losrijwerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soph12

Rikky [Z1] @ losrijwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 01:30

Vandaag priveles gehad, en we hebben vooral aan het losser worden in het lichaam en meer naar de hand toe rijden gewerkt. Hij is al een periode wat vaster en loopt van zichzelf heel erg in een houdinkje. Dit moet er maar natuurlijk uit Heb hem dus niet opgepakt.. spectaculaire foto´s zijn het dus niet echt, maar het is wel een beeld waar we in de training veel mee bezig zijn. Het werd me pas duidelijk hoe vast rik eigenlijk altijd in zijn lichaam is geweest toen ik overstapte naar een andere instructrice (paar maanden terug). Rik is sindsdien steeds fijner mee gaan werken en heeft nu een mooi boogje in zijn hals ipv zo een halsje wat je krijgt als een paard achter de teugel loopt. Wanneer ik met mn been aan mijn paard kom vloeit de energie van de achterhand mooi door naar voren ipv over de buitenschouder, en rik denkt steeds positiever mee zonder eerst een keer te staken.

Nog iets in het houdinkje.
Afbeelding

Losdraven
Afbeelding

Afbeelding

Pasje verruimen, wel iets op de voorhand maar in deze fase van de training vind ik dat niet zo erg. Komt wel goed als ik hem weer wat oppak.
Afbeelding

Nog een pasje verruimen.
Afbeelding

Afbeelding

Stukje schouderbinnenwaarts
Afbeelding

En uitdraven, hier zoekt hij mij hand op naar de juiste plek
Afbeelding

Ook al zijn de foto´s niet zo spectaculair, ben wel blij met hoe het vandaag ging. Overigens heb ik alleen wat aan opbouwend commentaar

verbetering?
Rik in houdinkje zoals het was

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 02:03

zeker een verbetering, maar je handen moet je toch nog net iets hoger en minder breed houden.... ik snap wel dat dit eventueel training is, maar ook in het "zoals het was" voorbeeld, draag je ze vrij laag en breed.
denk ook aan je benen, niet tever naar achter leggen..

zo dat was even mijn 'commentaar" nou even positief. ik vind het dus een hele vooruitgang en een erg leuk dier..

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:04

Waar is Sophie zelf nou Ja was weer fijn lesje van Iris, ik zet ook zo mijn foto's erop. Hij is echt al zo verbeterd tov tijd geleden, vroeger zocht ie nooit je hand op en nu doet ie het steeks vaker. Moet natuurlijk nog beter, maar met Iris lukt dat wel, weet ik zeker! Volgende keer doen we weer spectaculairdere foto's

ponyparadijs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:10

ziet er een ztuk beter uit pony lijkt ook veel fijner te zijn gaan lopen dat zeg je zelf ook al. Dat moet toch wel heel fijn zijn en je kan het beter laat dan nooit ontdekken. heel veel plezier met je verdere wedstrijden en je pony in het algemeen.

xxLisaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:03

Het is idd verbeterd met de vorige keer, ziet er fijn uit hoor
hij is ook steeds ruimer gaan lopen of lijkt dat zo?
nja gaat helemaal goed komen met jullie

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 10:08

Klopt hij gaat ook steeds ruimer lopen.. natuurlijk ook wel logisch als je het zo bekijkt Hij heeft eigenlijk best goede basisgangen! haha

en liza volgende keer doen we idd weer spectaculaire foto´s

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:32

Ik begrijp heel goed waar je mee bezig bent, ik momenteel ook.
Leuke pony!

*edit*Toch vind ik hem hier ook niet kort in de hals. Hij lijkt redelijk over de rug te zijn. Of het is een momentopname.

Afbeelding

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:42

Ik vind het een erg mooie pony, maar hij lijkt inderdaad je hand niet helemaal op te durven zoeken. Hij is niet overdreven kort in de hals, maar ik zou ook liever je handen dichter bij elkaar zien en meer naar voren, zodat je hem meer uitnodigt je hand te volgen.

Dat kan je bijvoorbeeld proberen te bereiken door steeds een paar pasjes voorwaarts naar je hand toe te vragen, dan weer terugrijden naar een lager tempo en dan weer voorwaarts (dus geen grote stukken middendraf rijden, want hij lijkt zich toch wat op te krullen). Zet je handen maar wat voor je uit, misschien lijkt je pony dan wat uit elkaar te vallen, maar dan durft ie misschien eerder dat neusje er wat uit te steken! Maar echt een heel fijn dier volgens mij, succes!

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:46

Mooie pony, hij heeft lekkere ruime gangen zo te zien!
En het ziet er idd beter/onstpannender uit als eerst.

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:05

Ziet er lekker ontspannen uit
Fijn ook dat ie nu zo lekker voelt en dat je nu z'n mogelijkheden helemaal ontdekt Ziet er prettig uit en lekker actieve achterhand !
Succes ermee..!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:07

Ik zie zeker verbetering!

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:14

Mooie pony

Ziet er goed uit..

Alleen je handen wat meer naar boven ..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:29

Je ziet inderdaad verbetering!
Veel succes nog verder, ziet er fijn uit!

Sjaad

Re: Rikky [Z1] @ losrijwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:42

Citaat:
Ik vind het een erg mooie pony, maar hij lijkt inderdaad je hand niet helemaal op te durven zoeken. Hij is niet overdreven kort in de hals, maar ik zou ook liever je handen dichter bij elkaar zien en meer naar voren, zodat je hem meer uitnodigt je hand te volgen.

Dat kan je bijvoorbeeld proberen te bereiken door steeds een paar pasjes voorwaarts naar je hand toe te vragen, dan weer terugrijden naar een lager tempo en dan weer voorwaarts (dus geen grote stukken middendraf rijden, want hij lijkt zich toch wat op te krullen). Zet je handen maar wat voor je uit, misschien lijkt je pony dan wat uit elkaar te vallen, maar dan durft ie misschien eerder dat neusje er wat uit te steken! Maar echt een heel fijn dier volgens mij, succes!

Hier ga ik helemaal in mee

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:44

Ik vind het veeeeel beter dan dat het was! Complimenten!

Maar inderdaad probeer je handen meer bij elkaar te houden. Rechtop en van je af (dat geeft ook een veel neter beeld), maar zo te horen zijn jullie daar al mee aan het werk (van je af rijden). Heel goed! Als jullie zo door gaan dan moet die Z1 toch echt wel lukken!

Succes!!

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:34

Wow sophie, wat een verschil!
Rikky heeft nu veel meer hals, hij zakt netjes achter de hand aan en zet het achterbeen goed onder. Lekker zo door gaan, dan rij je straks dikke punten in de Z1!
Het lijkt alleen nog alsof hij iets achter het been is. Je zit er voor het mooie net te vaak met je spoor in. Probeer hem nog sneller te krijgen, dan kan je hem straks makkelijker over de rug rijden als je hem opricht.

Danielle14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:56

Hey Sophie! Dit is heel toevallig, ik heb gister les gehad en was precies met t zelfde bezig! Haha
Maar de foto's zien er goed uit, lekker ontspannen! Over een tijdje knal je iedereen er lekker uit in de Z!
Maar, waarom sta jij er nooit op?

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:21

Whaha dat is Sophies grote geheim

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 23:25

CocoChanel schreef:
Ik begrijp heel goed waar je mee bezig bent, ik momenteel ook.
Leuke pony!

*edit*Toch vind ik hem hier ook niet kort in de hals. Hij lijkt redelijk over de rug te zijn. Of het is een momentopname.

Afbeelding

Het is verbazingwekkend hoeveel mooie foto´s je kan maken zelfs terwijl het niet zo fijn gaat. Grapje hoor DIt is idd wel een mooi moment.. maar nu van mooie momenten naar alleen nog maar mooi

tumtummie

Re: Rikky [Z1] @ losrijwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:35

Ik vind inderdaad verbetering en je red het zo zeker in de Z!

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:03

Ziet er echt heel netjes uit

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 14:40

training heeft geholpen, was vandaag eerste met 206 en de enige Z combinatie met een winstpunt

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:06

Super meis!! Dat heb je dik verdiend!

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:11

vind het er erg goed uitzien.
en jazeker, een hele verbetering

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:51

Die ene foto van Almere Cup was idd een verrassend goede foto he. Onze pony's liepen toen zo ku.t.