dikkie dik @ dresuur work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aurora3

dikkie dik @ dresuur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 00:51

Hey hey, mn vriend was laatst mee naar mn verzorgpaard. Dus gelijk maar even gebruik van gemaakt, hij mocht lekker foto's maken
Ik denk zelf altijd dat ik te klein ben voor dit zadel, weet niet precies wat het is, maar ik vind het niet zo heel fijn zitten. Let maar eens op mijn beenligging, mss hebben jullie tips ofzo. Een aantal foto's zijn met beugels en een aantal zonder. Ik vind mijn houding beter zonder, wat vinden jullie??

btw: ik weet dat mn tenen naar buiten steken, dat mn handen hoger moeten en dat ik af en toe piano handjes heb, daar wordt aan gewerkt

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 00:57

Pff die is dik Die mag wel op een dieetje!

Probeer in de bochten meer de buitenkant te begrenzen, voor de rest wel een leuke pony hoor!

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 00:59

@ sophie: dit moet een paard voorstellen
dat de buitenkant begrenzen, hoe bedoel je dat?? En waar zie je dat dan precies?? Bedoel je foto 9

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 01:15

Ik ga er van uit dat hier nog een veulen uit moet komen??
Zo nee, dan mag die wel eens heel behoorlijk op rantsoen

Verder vindi k het een leuk paard om te zien, je houding vind ik zonder beugels inderdaad een stuk beter. Je zit dan voor het oog onafhankelijker.

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 01:18

@wiesje: het is een ruin Ik weet dat ie te dik is, heb ik ook al tegen zn baasje gezegd. Ze geeft nu wel minder bix, maar hij heeft nog steeds een megagrote wei. Dus schiet niet heel erg op zo

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 02:11

tja.. paard is gewoon echt te dik, daar past geen enkel zadel lekker op.... of iig past niet zoals het hoort, waardoor je houding ook niet oke uit komt, misschien dat het zadel iig van achter wat meer opgevuld mag worden, het ligt wat te plat/vlak..

dit dier moet echt afvallen.. dit is echt zonde..en ongezond

Poppy

Re: dikkie dik @ dresuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:53

Inderdaad, dit paard is veeeeeel te dik. DIEET! Kun je geen stukjes wei afzetten dan? Dat je steeds een beetje gras bij geeft als het op is? Dan eet ie zich niet ongans.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:56

die is echt te dik ja.. Op dieet ermee let ook op wat voor bix hij krijgt geef hem goede beweging en niet te veel gras en snoepjes
heb er ook zoeen gereden:P

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:01

Hij is aan de dikke kant inderdaad, maar het zadel is ook te klein voor dit paard. Zo te zien is het een springzadel en daar liggen je benen anders in dan in een dressuurzadel.Probeer eens een zadel te lenen van iemand en kijk dan eens of dat niet beter zit. Ik denk dat het op het ogenblik, nu hij zo dik is, niet zal meevallen om er een goed passend zadel voor te vinden.

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:05

Aurora3 schreef:
@ sophie: dit moet een paard voorstellen
dat de buitenkant begrenzen, hoe bedoel je dat?? En waar zie je dat dan precies?? Bedoel je foto 9

Je moet met je buitenbeugel en buitenbeen begrenzen zodat ie niet over de schouder kan lopen. Niet met je binnenteugel alleen de bocht proberen te maken. Om je binnenbeen heen laten lopen.

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 14:51

Voor iedereen die vindt dat het paard te dik is: jullie hebben gelijk, ik weet het en ik heb ook al met zn baasje gepraat. Daarom krijgt ie nu minder bix. Ik had zelf voorgesteld om een stuk van de wei af te zetten(wat poppy ook zegt dus), dat hebben we vorig jaar ook gedaan, maar ze vond het zo leuk voor hem dat ie de hele wei door kan rennen nu ( zie hem al rennen met die buik )
Fairytail, hij krijgt gewoon normale biks, maar daar krijgt ie maar een handje van, dus zo veel invloed zal dat toch niet hebben?? Snoepjes krijgt ie ook nauwelijks. Ik zal iig nog eens met het baasje praten. Kunnen jullie nu dan aub weer reageren op het rijden enzo ipv op dat ie te dik is. Ik weet dat ie dik is en zal mn best doen om hem in een kleinere wei te krijgen, maar 20 reacties dat ie te dik is gaan daar niet aan helpen. }>
@ aerdenhout1: Hoe zie je dat het zadel te klein is voor het paard?? Het is trouwens een veelzijdigheidszadel. Een zadel lenen wordt een beetje moeilijk denk ik, bedoel je om op het paard te passen of voor mij?? Ik rijd zelf namelijk wel andere paarden (met andere zadels) En ik merk wel dat ik dan veel steviger zit.
@ liza van loon: Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar waar zie je dan dat ik dat doe, de bocht maken met alleen binnenteugel?? Op foto 9? of zie je dat op meer foto's????

hyppolyte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:10

die kleinere wei zal niet zoveel uitmaken, dan heeft ie alleen maar minder bewegingsvrijheid, maar stoppen met biks(en brood en snoepjes of wat dan ook) en veel rijden heeft veel meer effect. wat dat zadel betreft, ik kan me voorstellen dat het niet lekker zit, je knieën komen zowat onder het zadel uit, misschien toch maar gaan zoeken naar een ander/beter zadel (vaak kun je bij ruitersportzaken een zadel uitproberen), het is niet echt goed te zien of het zadel bij hem goed/slecht zit, maar die singel snijdt wel heel erg in z'n buik.

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:18

Ik denk dat ik dit paard eerst eens goed zou longeren en zorgen dat hij wat dunner wordt voor ik er een zadel opleg. Want teneerste het is niet zo fijn voor het paard lijkt mij, en ten tweede je hele zadel gaat vervormen zo.
En ik zou met zo dik beest niet al te veel galoperen, liefst helemaal niet. Want galop is de zwaarste gang voor een paard.

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 15:19

hyppolyte schreef:
die kleinere wei zal niet zoveel uitmaken, dan heeft ie alleen maar minder bewegingsvrijheid, maar stoppen met biks(en brood en snoepjes of wat dan ook) en veel rijden heeft veel meer effect.

Die bewegingsvrijheid zal toch niet zoveel uitmaken?? Hij galoppeert s ochtends naar buiten, 3 passen, als ie veel zin heeft en anders sjokt ie naar buiten. Verder staat ie de hele dag te eten. Dus dan kan ik hem toch beter op een kleinere wei zetten, dat de wei wat kaler wordt?? Brood en snoepjes enzo krijgt ie al nauwelijks, dus daar kan ik niet zoveel mee.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:24

Ten eerste: Je ziet op je 'muts' ipv je kont
Soms ga je naar voren hangen.
Af en toe pianohandjes? Je hebt ze op elke foto en anders liggen je handen op je buik
Wat voor bit hangt erin? Volgens mij een scherp bit, en aangezien hij zo dik is zal hij ook wel hangerig zijn (logisch), maar dit is niet op te lossen met zo'n bit. Op dit moment moet er gewoon vet af en dan kun je evt. met een wat scherper bit rijden, nu zou hij er juist nog harder van worden in zijn mond.

suc6 met m

En zijn dik zijn? Benadruk de eigenaar maar eens op hoefbevangenheid!

tanya89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:40

Op de laatste foto lijkt het net een grote shetlander :') met een klein meisje er op hahahaaha

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 15:56

tanya89 schreef:
Op de laatste foto lijkt het net een grote shetlander :') met een klein meisje er op hahahaaha

hahahahahaha, ja idd

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 16:03

QuijoSavan schreef:
Ten eerste: Je ziet op je 'muts' ipv je kont
Soms ga je naar voren hangen.
Af en toe pianohandjes? Je hebt ze op elke foto en anders liggen je handen op je buik
Wat voor bit hangt erin? Volgens mij een scherp bit, en aangezien hij zo dik is zal hij ook wel hangerig zijn (logisch), maar dit is niet op te lossen met zo'n bit. Op dit moment moet er gewoon vet af en dan kun je evt. met een wat scherper bit rijden, nu zou hij er juist nog harder van worden in zijn mond.

suc6 met m

En zijn dik zijn? Benadruk de eigenaar maar eens op hoefbevangenheid!

Ik weet dat ik soms voorover zit en dat ik pianohandjes heb, wordt aan gewerkt.
Een scherp bit :S hoe kom je daar nou weer bij?? Op bijv, foto 12, 13 en 14 is duidelijk te zien dat er gewoon een trens inzit. Een simpele enkel gebroken bustrens. Hij hangt helemaal niet, hij is best makkelijk te rijden op gewicht en benen. (hoewel ik weet dat ik dat niet altijd perfect doe)

Ik heb de eigenaar al gezegd dat ik bang ben voor hoefbevangenheid, maar ze zegt ik heb hem al 10 jaar en dat is nog nooit gebeurd, dus zal wel meevallen :S
maargoed, ze komt vandaag terug van haar vakantie, dus ik zal met haar praten.

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:13

misschien een tijdje zonder zadel rijden totdat hij weer wat dunner is? Veel wandelen, longeren, laten lopen in de bak en op rantsoen inderdaad en dan eens kijken hoe het zadel ligt..

verder rechtop zitten.. op je kont inplaats van op de eeh je *muts*. Denk dat het al een stuk beter wordt als je recht voor je uitkijkt en niet naar beneden naar het paard

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:18

je zou een graaskorf om kunnen doen helpt allicht tegen de kilo,s

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:20

Ja op 9

Maastricht17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:52

Hij is inderdaad aan de dikke kant

Maar los daarvan, want daar gaat het natuurlijk niet om, allereerst goed dat je zonder beugels rijd, ik zie het graag als mensen dat uit eigen initiatie doen en niet omdat het moet. Verder het commentaar op je arm/handhouding heb je al genoeg gehoord, dus zeg ik niets meer over. Probeer in de galop rechtop te blijven, vind op de andere foto's dat je je schouders wel fijn naar achter hebt.
En probeer op de linkerhand met de wending mee te gaan in je bovenlichaam, en niet als het ware tegen te werken met je schouder. Maar dat zag ik maar op 1 foto.

Succes ermee!!!

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:56

Hij is echt dik! Ik dacht dat ie drachtig was .
Maar daar ging dit topic niet om dacht ik
Inderdaad heel goed dat je zonder beugels gaat rijden!
Het ziet er opzich goed uit, probeer meer met je buitenteugel te rijden,
ik zie op de fotos dat je je binnenteugel er erg aan hebt.
Maar dat kan ook komen door de fotos.
Succes verder

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:52

Ik bedoel de dikte van het bit.

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 17:57

@ Marleen, Maastricht en More: thnx voor jullie reacties, daar heb ik zeker wat aan
@ Alytuiere: Dat naar beneden kijken heb je zeker gelijk in, dat is ook een van mijn probleempjes net als mn handen en mn tenen