Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dus daar kan ik niet over oordelen
volgens mij kan een pony van 1,30 zeker wel 1,10 springen met zoals ik al zei de goede getrainde techniek 
dat wou ik dus weten..
.
ik stijd al 10 kleuren stront als ik over een baby hindernissen van 20 cm heen moet
.
Valiant schreef:Rashja...... wat jij doet is zeer slecht voor je pony ( als je hem iig over de hindernissen "jaagt" ) deze pony is nog volop in de groei, en zo belast je zn spieren veel en veel ste veel...... dit kan latere gevolgen hebben tot "vervroegde" artrose.. e.d.
.
SORRY

Bienotje schreef:Rashja, ff heel stom hoor. Maar weet je zeker dat er niet ergens een lager deel van de omheining was of dat ie er niet onder door ging?
Darkmoona, een paard van een jaar of 8 kan wel wat hebben hoor. Gewoon lekker oefenen en houdt rekening met de conditie van je paard. Elke keer als je gaat springen met wat lagere hindernissen beginnen en deze dan opbouwen tot hoger. En verder gewoon in de gaten houden dat het niet om de hoogte gaat maar om de techniek. Als jij en je paard die goed beheersen dan lukt het hoger op gegeven moment ook wel (en kun je mbv je instructeur wel bepalen wat een beetje de max is voor jouw paard)..