Max, 5 jaar stil gestaan, uit het land geplukt en gaan rijde

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kadansjee

Max, 5 jaar stil gestaan, uit het land geplukt en gaan rijde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 09:24

Deze week voor het eerst op max gereden.
Maxi Miliaan is een geweldig paard maar er was 5 jaar niet opgereden. En aangezien die nogal een wilde is.. Maar goed nu de foto's.

Verwacht er dus niet te veel van want dit is voor ons allebei de eerst keer met elkaar dus nog een beetje inspelen, wennen en leren communiceren met elkaar.

Ik moet zeggen dat het nu 4 dagen later veeel beter gaat, alleen is me andere paardje wel jaloers hihi dat ik nu nog een paard rijd.

Eerst ff longeren:

Afbeelding

Rijfoto's

Afbeelding

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDZAh4VRwKc44YnANLvt9FKGYUwiNtH8VRPdTbEFj4VJHis4wSV8fNqYvOQNFJbt9VlvblJu5xTWwduh6xStzNODXgmOg9Chk2wPxT7QuBshPmwHfliBw/Paarden%20029(1).jpg?dc=4675572043080412676[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een paar hoof foto's.
Hij is zooo mooi.. kwijl kwijl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat vinden jullie van deze kanjer?? Hij is natuurlijk nog hartstikke vet maar wat wil je als je een paard na 5 jaar is uit het land plukt en gaat rijden hihi

Ik belast hem trouwens niet te veel hoor.. Ik rij elke dag 20 minutjes en vraag niks van hem, alleen aan de bak laten wennen, beetje draven en stappen zodat we vertrouwen in elkaar krijgen..
Laatst bijgewerkt door kadansjee op 11-05-06 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:26

leuk paars, maar pas ermee op dat je hem nu niet meteen "full-time" aan het werk zet... dat kan nare gevolgen hebben...

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 09:28

Ja!! Ik doe elke dag 20 minutjes met hem.. beetje aan de bak laten wennen, draven en veel stappen.. en vertrouwen in elkaar krijgen

Inge86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:32

Ik ben het met Liezel eens, verder wil ik een klein beetje commentaar geven op je houding. Je hangt namelijk erg ver voor de loodlijn en probeer een knik in je ellebogen te houden. Je houdt je armen erg strak en gespannen waardoor het lijkt alsof je hem in een krul probeert te trekken. Het is verder trouwens een erg mooie schimmel om te zien. Succes

Strohalmpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:33

Leuk paardje!!! Mag ik een suggestie doen?? Op 1 foto zit je heel scheef op je paardje....ik weet niet of je dat altijd doet, maar zeker als hij al 5 jaar niet bereden is zal hij redelijk gevoelig zijn om scheef te gaan lopen.... Ik heb zelf ook een tijdje scheef gezeten en om dit te corrigeren is niet makkelijk, maar toch gelukt!! Verder loopt hij echt super!!! Een goed begin!!!

Groetjes!!

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:35

Het lijkt me een leuk paard, zeker als hij straks wat meer conditie heeft. Probeer ook recht te zitten, je hangt naar voren en scheef. Succes verder.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:37

ik vind het een leuk paardje maar het lijkt alsof je het paard naar beneden trekt. probeer rechtop te blijven en je armen te ontspannen.

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:41

leuk paardje!! weet niet of je het ook doet, het is altijd nog een moment opname,, maar zo hang je erg op je teugels vind ik..

een paard dat net weer na 5 jaar loopt hoef je toch niet metteen in de krul te trekken..? doe het rustig aan je hebt nog alle tijd om hem netjes te laten lopen(zonder getrek)eerst maar eens even opbouwen lijkt me zo.. succes verder en het is idd een mooie schimmel

groetjes

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 09:46

Haai,

Ik trek hem niet in de krul hoor maar is een hele erge hoofdschudder en ik hem me handen zo strak omdat hij er elke keer vandoor ging hihi.. dus zo had ik wat meer controle over hem..
Vandaar dat ik ook wat naar voren zitten om hem meer bij me te houden want hij trek je elke keer uit het zadel..
Maar nu doet ie dat niet meer en loopt alles een stuk soepeler..
Ik rij hem nu goed voorwaarts met beetje druk op de teugels en hij loopt er zo in.. (aan de teugel) een beetje hoor..
Snap je?

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 09:49

Oh ja en dat ik zo scheef zit.. is omdat ik hem zo veel mogelijk met me binnenbeen naar buiten probeerde te drukken want hij valt heeeel erg naar binnen.. dus ik dacht niet echt aan me houding..

NoaFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:34

Mooi paard hoor maar ik vind ook dat je hem te kort houd. Juist de hete paarden moet je durven loslaten, anders maak je ze alleen maar sterker ipv dat ze gaan ontspannen.
Heel veel plezier verder, als je elkaar wat beter kent zal het vast wel allemaal goedkomen.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:46

mooi paard, dat wordt nog wel wat later. veel succes met m verder

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:46

mooi paard heb je..
ik vind dat je je armen zo stijf houd kan aan mij liggen hoor..
maar je paard is echt gaaf

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:52

NoaFleur schreef:
Mooi paard hoor maar ik vind ook dat je hem te kort houd. Juist de hete paarden moet je durven loslaten, anders maak je ze alleen maar sterker ipv dat ze gaan ontspannen.
Heel veel plezier verder, als je elkaar wat beter kent zal het vast wel allemaal goedkomen.

Dat is ook wat ik wil zeggen! Houd wel contact, maar probeer regelmatig even 'lucht' te geven in je hand. Verder een erg leuk paard!

Aroree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:55

Haha hij zal wel fris zijn!
Hij is trouwens precies een uitvergroting van mijn pony Hetzelfde koppie en uhh dezelfde rondingen..
De zevende foto is mooi!

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 10:56

Dankje wel iedereen!! alleen als ik hem teveel ruimte van voor geef dan gaat ie weer hoofschudden en ervandoor.. maar heb geen spanning op me armen, daarom had ik de 1e keer ook me armen zo naar voren om hem net iets meer ruimte te geven..
Maar nu loopt ie al veel beter en is ook minder schrikkerig en hij gaat er ook niet meer vandoor.. hihi.. dus we kunnen gewoon eerst ff een half maandje vrolijk rond hobbellen en daarna gaan we langzaam aan het werk.. hij leert snel dat is heel fijn, ik hoop dat we deze zomer misschien nog wel kunnen starten.. want wil heel graag over 2 maanden met hem gaan springen.. maar ja eerst die basis er maar goed inkrijgen.. hij is echt een superspring paard

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:56

Leuk paardje hoor ! Je houding heb je zelf al uitgelegt . Het lijkt me alleen niet erg lekker zitten ? maak je binnenkort een Update ? ik ben benieuwd

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 10:58

Marloez schreef:
Haha hij zal wel fris zijn!
Hij is trouwens precies een uitvergroting van mijn pony Hetzelfde koppie en uhh dezelfde rondingen..
De zevende foto is mooi!

hihi wat gaaf kan je me misschien een foto van je pony sturen via pb.. wel wel erg benieuwd!! ja die rondingen zijn zooo mooi... hij heeft echt een breede borst, dikke nek en een lekkere dikke kont hihi

jokari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:58

mooi paard ! En vet ??? Voor een paard dat 5 jaar niets gedaan heeft, vind ik hem nog mager. Ik ken andere kalibers

*zou ik het dan toch durven riskeren om mijn verzorgpaard onder 't zadel te zetten ? 1m75, 7 jaar en al 2 jaar niets meer gedaan*

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 10:59

Eejj schreef:
Leuk paardje hoor ! Je houding heb je zelf al uitgelegt . Het lijkt me alleen niet erg lekker zitten ? maak je binnenkort een Update ? ik ben benieuwd

Ja ik zal na me examens weer nieuwe foto's maken, dan zal die hopelijk slanker zijn en zal ik beter op hem leren zitten.. neem gelijk na me examens ook les met hem..

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 10:59

@ jokari.. ja moet je doen!!! hihi leuk!!

Zunzuncito

Re: Max, 5 jaar stil gestaan, uit het land geplukt en gaan r

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:00

Ik ben wel benieuwd wie nou zo'n beestje 5 jaar in een weiland laat staan en er niks mee doet? Je komt een beetje voorzichtig over met je zit en als je er al voor gaat zorgen dat je z'n hals niet blijft aanraken met je handen (want dat doe je stiekum op alle foto's), dan ga je vanzelf ook wat mooier rechtop zitten. Volgens mij gaat het verder helemaal goed komen! Succes ermee.

jokari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:02

maximiliaan schreef:
@ jokari.. ja moet je doen!!! hihi leuk!!

ik zou graag, alleen, ze is zo euh... groot
en ik heb nu al bijna 2 maand niet meer gereden door mijn rug, denk dat ik liever herbegin met mijn bijrijdpony's (fjord en haf) dan direct op Britt te stappen.
Ik heb ook totaal geen idee hoe ze was als vijfjarige onder 't zadel. Stel dat ik mijzelf een duiveltje heb aangesmeerd ?

Max is echt mooi

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 11:03

Ja de eigenaar woont nu in Uruquai als ik het zo goed schrijf.. dus alle paarden staan thuis in het land nu.. ze zijn een echte kudde geworden, dus ze wilde ze niet uit elkaar rukken en verkopen.. het zijn stuk voor stuk toppaarden die in het land staan.. ik rijd er nu dan 2.. 1 is iets minder paard qua lopen etc maar maxje kan je heel veel uithalen, vooral met springen.. duss..

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 11:05

@ jokari: Dankje ik vind hem ook echt een topper.. maar begin eerst een band op te bouwen met het paard, dat heb ik ook met max gedaan, gewoon poetsen, manen trekken, staart wassen etc.. en een beetje wandellen en dan ga je er is een hoofdstel in doen en longeren, dat doe je dan een paar keer en dan doe je het een keer met zadel om en als alles goed gaat ga je er op zitten.. dan kent ze je inmiddels al en zal ze niet veel geks uithalen.. vraag wel of er iemand bij is.. om haar even vast te houden en ff een rondje naast te blijven lopen