Ik op Chuwaz poging tot iets wat dressuur schijnt te heten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Ik op Chuwaz poging tot iets wat dressuur schijnt te heten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:45

Mocht vandaag mee met Nathalie (Jessiejlove @ bokt) om haar verzorgpoowniej Chuwaz eens uit te proberen
Ik weet dat Chuwaz niet een van de makkelijke is om te rijden, maar ik had veel lol
Nou, shoot me, maar wees aardig, want zo vaak 'dressuur' ik jammer genoeg niet meer, wegens blessure van onze eigen pony.

1. Voor het rijden losgooien, kijk mijn mooie vlecht
Afbeelding

Eerst heeft Nathalie er zelf nog even op gereden, en daarna ging ik (held op sokken die ik ben) er op
2. Er net op
Afbeelding

3. Had wat meer contact met de teugels moeten houden
Afbeelding

4. Probeer je z'n hoofd op te tillen Siel En die voeten
Afbeelding

5. Opzich wel een redelijk moment. Misschien had ik mijn hielen wat meer moeten uittrappen en ook mijn handen wat rechter houden.
Afbeelding

6. Handen en voeten
Afbeelding

7. Idem
Afbeelding

8. Kijk mijn blije hoofd
Afbeelding

Moet nodig weer eens op zitles Kelly???

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:47

ziet er leuk uit.
alleen inderdaad je handen en voeten soms maar daar wordt dnek ik wel aan gewerkt.
groetjes.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:48

leuk paardje,commentaar geef je zelf al
ik heb alleen het idee dat het zadel wat te ver naar voren ligt

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:49

Ziet er goed uit Ersiel..
Chuwaz loopt netjes.. Hij is vooruit gegaan..

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:50

Snoevie schreef:
ik heb alleen het idee dat het zadel wat te ver naar voren ligt

Hmm.. idd, nu ik zo naar de foto's kijk lijkt dat idd wel zo het geval te zijn
Ik zal Nathalie eens aan d'r jasje trekken

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:50

sjietaah schreef:
Ziet er goed uit Ersiel..
Chuwaz loopt netjes.. Hij is vooruit gegaan..

Idd, vond ik ook zeker
Nathalie en Kelly doen goed werk

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:50

Chuwaz loopt echt steeds netter, leuke foto's!
Walnut staat hem ook erg leuk

Heranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:53

Ziet er goed uit voor de 1e x op Chuwaz
Walnut staat ook goed op hem!

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:56

Hey Sien, was je zeker wel blij dat ik je op tijd wakker maakte zodat je je niet versliep op om dit mooie paard te rijden ofnie?
Het ziet er netjes uit hoor

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:57

Het zadel ligt niet te ver naar voren hoor, heb er al vaker naar gekeken maar anders ligt het te ver naar achter.. Het is gewoon een rotzadel En aangezien Chuwaz nogal overbouwd is, lijkt het ook alsof het zadel te ver naar voren ligt. Maar als het meer naar achter ligt, ligt het helemaal niet goed..

Ersiel ik vond dat je hem echt goed reed! Ik vond hem bij jou netter lopen dan bij mij eigenlijk.
Maargoed, het ziet er idd goed uit hoor, je reed er leuk mee weg voor iemand die hem nooit eerder gereden heeft

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:58

renza schreef:
Hey Sien, was je zeker wel blij dat ik je op tijd wakker maakte zodat je je niet versliep op om dit mooie paard te rijden ofnie?

Nou, ik had wel om 1 uur afgesproken met Nathalie, dus ik was erg blij dat jij me om HALF 8!!! wakker smste
Voor de rest hou ik wel van je hoor

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 19:00

Jessiejl0ve schreef:
Ersiel ik vond dat je hem echt goed reed! Ik vond hem bij jou netter lopen dan bij mij eigenlijk.
Maargoed, het ziet er idd goed uit hoor, je reed er leuk mee weg voor iemand die hem nooit eerder gereden heeft

maak me nou niet verlegen
Dankjewel, is wel lief van je, maar ik ben het er toch lekker niet mee eens

Dais_

Re: Ik op Chuwaz poging tot iets wat dressuur schijnt te het

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:08

Chuwaz word steeds mooier van kleur!
En zijn vlecht staat ook mooi!
Nette foto's hoor!

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:17

Ersil wat is je geheim? Ik vind het er ook erg netjes uitzien!

Nu snap ik waarom Deen bij jou zo diep ging lopen; je geeft een paard gewoonweg teveel vrijheid vanvoor. Teugels die slap hangen, zal je bij Deen niet lukken, die volgt gewoon je hand naar beneden en gaat er dan ook nog het liefst op hangen. Op foto 5 ziet het er goed uit en dan is zijn achterhand er ook veel beter bij als gevolg dat je hem van voor beter op sluit. Denk niet dat je een paard dan tegenhoud in zijn drang naar voren! Er is een verschil tussen tegenhouden en opsluiten. Chuwaz zal misschien als trucje gebruiken om dan langzamer te worden, maar das gewoon omdat hij onder het werk uit wil komen dan.
Ennuh blijf van die binnenteugel af! Je houding valt best mee, het zijn gewoon een paar kleine dingetjes waar je aan moet werken. Niets bijzonders, want volgens mij heeft iedereen dat wel. Je zit i.i.g. mooi recht! Keep up the good work ennuh ik zal je wel eens een lesje op Deen geven (ik kan absoluut niet lesgeven, maargoed het gaat om het idee)

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:18

@Nathalie: Toch denk ik dat het zadel van Chu best een stukkie naar achter kan. Een zadel moet net achter de punten van de schouderbladen liggen en de singel een handbreedte van de elleboog af naar achter. Dat is dus verder naar achter dan je denkt. Als het dan niet blijft liggen past het gewoonweg niet goed en daar kun jij natuurlijk weinig aan veranderen...

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 19:21

@ Charlot: verheug me nou al op die les Haha
Bedankt voor de tips En je hebt echt helemaal gelijk hoor En idd die binnenteugel

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:26

Achja het leuke is dat ik daar ook wel eens last van heb, maargoed ik constateer alleen, ik oordeel niet

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 19:30

Lotje85 schreef:
Achja het leuke is dat ik daar ook wel eens last van heb, maargoed ik constateer alleen, ik oordeel niet

Plus dat als je er naast staat veel meer kan zien als dat je er op zit
Vanaf de grond kan ik veel beter 'paardrijden' dan als ik er op zit hoor

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:36

Juist ja jij snapt hem. Daarnaast weet ik gewoon veel, omdat ik overal en altijd mijn oren en ogen open heb en veel lees...

rocky_lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:41

haai haai
leuk Paardje loopt leuk maar is misschien wel wat te dik kan wel wat af valle dusz rijden he maar voor de rest wens ikke je veel succes met dit leuke paardje en hoop je nog eeens op bokt tegen te komen maar dan in westrijden ? hoop vna wel

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:46

Wow!
Chuwie ziet er goed uit!
Hij loopt ook netjes bij je siel... Denk alleen dat je een compromis (om Nathalie d'r woorden te gebruiken.. ) met hem hebt gesloten vandaag. Hijs volgens mij nog niet helemaal voorwaarts en zie ook de loshangende teugels op plaatje 1 en 2.... Oh ontdek nu idd 1 binnenhandje.. maar laat de quote van Lot lekker staan

Ik krijg trouwens enorme zin om 'm weer eens te rijden

Lotje85 schreef:
Ennuh blijf van die binnenteugel af!

Jij ziet echt binnenhandjes waar ik ze niet zie hoor.... bij mij ook al de binnenteugel hoeft niet los te hangen toch?

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:46

Lotje85 schreef:
@Nathalie: Toch denk ik dat het zadel van Chu best een stukkie naar achter kan. Een zadel moet net achter de punten van de schouderbladen liggen en de singel een handbreedte van de elleboog af naar achter. Dat is dus verder naar achter dan je denkt. Als het dan niet blijft liggen past het gewoonweg niet goed en daar kun jij natuurlijk weinig aan veranderen...

Ik weet het niet, heb het wel eens vaker naar achter geprobeerd te leggen maar dan ligt het helemaal achter z'n schoft (nu ook al bijna) en er zit echt een enorm stuk tussen z'n been en de singel, dat is dan het dubbele wat het normaal moet zijn. Dusja.. Ik heb weinig keus. Het zadel ligt gewoon niet perfect. Het kan óf ver naar voren óf heel ver naar achter, wat me voor Chuwaz ook niet erg bevordelijk lijkt. Ook liggen de zweetbladen trouwens erg ver naar voor uitgestoken. Met bijv een dressuurzadel was dit heel anders geweest.

Maargoed, je komt maar snel een keer langs, dan kan je Chuwaz testen en het allemaal in het echt bekijken.

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:47

rocky_lies schreef:
haai haai
leuk Paardje loopt leuk maar is misschien wel wat te dik kan wel wat af valle dusz rijden he maar voor de rest wens ikke je veel succes met dit leuke paardje en hoop je nog eeens op bokt tegen te komen maar dan in westrijden ? hoop vna wel

Waarschijnlijk niet met Ersiel, maar ik rijd clubwedstrijdjes met hem.
Niet dat dat zo super gaat, maargoed

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:48

@Kelly: Neej natuurlijk niet, maar foto 2 is duidelijk een binnenhand of ben ik nou Blont. Natuurlijk is een momentopname, mar ik weet van Ersil dat ze hem vaker erbij pakt...

@Nathalie: Ik heb het allang door Chu is net zo'n probleemgeval als Deen qua wat hem past aan zadels.
Laatst bijgewerkt door Lotje85 op 09-05-06 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:49

Kelly_ann schreef:

Ik krijg trouwens enorme zin om 'm weer eens te rijden

Haha nou je komt nog maar snel eens hoor Is voor Chuw goed en voor mij ook leerzaam