Zonnige plaatjes van Uncredilbe Nature (M1) @ work op gras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunnymay

Zonnige plaatjes van Uncredilbe Nature (M1) @ work op gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 22:16

Over het weer mochten we zeker niet klagen deze week. Eindelijk kon ik ook weer eens op het gras rijden. En natuurlijk hebben we de camera erbij gepakt.

Rijden gaat momenteel erg lekker (M1) en dat werd afgelopen zondag dan ook beloond met 2x een eerste plaats, 187 en 193 punten.

Afbeelding
Lekker ontspannen instappen.....

Afbeelding
Ontspannen drafje.....

Afbeelding

Afbeelding
Langzaam wat meer oppakken

Afbeelding

Afbeelding
Kleurige achtergrond (paardenbloemen)

Afbeelding
Mooi netjes gesloten haltgehouden.

Afbeelding
Dan nog de galop

Afbeelding
Plaatje vind ik zelf een mooi ontspannen beeld geven met de wind die wapperd door haar manen.....

Ze is nu 1,5 jaar onder het zadel (zelf ingereden) en vanaf mei 2005 rijden we wedstrijden. Een jaar later zijn we M1 met winst en ze is pas 5 jaar. Gaat hard zat. Een merrie die lekker voor je wilt werken. En zeker met het zonnetje erbij, geeft het me een extra lekker gevoel.

Ben wel benieuwd naar jullie commentaar.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:20

ziet er super uit....je rijd haar echt super...geen commentaar op

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:00

Wat een mooi hoofdstel heb jij! Staat dr goed.
Vind het leuke plaatjes, het geeft een erg fijn beeld. Mooie merrie heb je! Volgens mij is ze wel heel groot, althans zo oogt ze tenminste.
Lekker weer om op het land te rijden hè! Heel veel succes met het trainen en verdere wedstrijden!

Sily

Re: Zonnige plaatjes van Uncredilbe Nature (M1) @ work op gr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:13

A wat lekker zo in het gras rijden zeg,ziet er idd gelijk een stuk ontspannender en vrolijker uit.

Innaldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:42

Dat ziet er idd heel fijn uit. Volgens mij werkt dat paardje met plezier voor je. Veel plezier nog met haar!

sunnymay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 07:32

@ loutjuh: dank je!!

@ Innaldo: paard is zeer werkwillig. blijft maar doorgaan voor je. dat rijdt soms zo super! bedankt voor je commentaar

@ Sily: soms kan ze wat heter en gespanner zijn, maar hier liep ze lekker. ze is zeker wel vrolijk! je ziet het... gras rijden is zo lekker joh! thx

@ VValar: hoofdstel glimt tegen je op, die valt zeker op! zo groot is ze niet. ze is werg bespierd geworden door training en zo oogt ze ook meteen groter en breder. zelf ben ik ook niet groot, 1.60m, klein dus. Mijn merrie is 1.64m gemeten op keuring. Misschien nu wel wat gegroeid in die tussentijd.... Ben heel blij met mijn merrie, thx!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:39

Ziet er netjes en vriendelijk uit. Je paard loopt ook lekker.

Goed hoor, na 1,5 jaar M1 met winst.

Tivara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:22

Uhmm.. Mag ik verliefd worden op je paard Haha..
Ziet er echt super uit hoor! Leuke combinatie
Ik kan geen commentaar over jou of je paard bedenken !
Echt een super combi

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:15

Hee sas! Gefeliciteerd met je punten!! Eindelijk het verdiende resultaat! Mooie foto's hoor:D

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:38

sunnymay schreef:
@ VValar: hoofdstel glimt tegen je op, die valt zeker op! zo groot is ze niet. ze is werg bespierd geworden door training en zo oogt ze ook meteen groter en breder. zelf ben ik ook niet groot, 1.60m, klein dus. Mijn merrie is 1.64m gemeten op keuring. Misschien nu wel wat gegroeid in die tussentijd.... Ben heel blij met mijn merrie, thx!

Oh wat grappig zeg, ik dacht dat je merrie veel groter was! Nou het beeld ziet er iig erg fijn uit. Hoeveel punten heb je nu de in M1? En wanneer is je volgende wedstrijd?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:41

Ziet er goed uit!!! Gefeliciteert me je punten

sunnymay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:06

@ maaitjuh: ben ook blij met dit resultaat. we hebben geen haast. gaat hard zat.

@ lefoe: ben heel blij met puntjes... laat toch zien dat je echt M waardig bent.

@ VValar: Zijn mijn eerste winstpunten. Vorige wedstrijd had ik een erg strenge jury en daarbij vielen mijn eerste wedstrijdpunten wat tegen.
Start dus net pas M met haar (wegens verhuizing had ik het erg druk om te starten). Mag niet klagen toch?! Gaat anders hard zat. Ze is net 5 geworden.
Heb deze maand nog 2 wedstrijden, woensdag en week erop.

@ barb: dank je! ben er ook blij mee

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:07

In Nederland lijkt het toch allemaal zo makkelijk om in hogere klassen te geraken he..
Hier ben je gerust drie/vier jaar bezig om in M1 te geraken.. Tenzij je natuurlijk één of ander geweldig natuurtalent hebt dat elke wedstrijd in elke klasse meteen wint..

sunnymay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:08

@ Kiieek: ik ben ook helemaal weg van haar! vind het zelf een plaatje om te zien en is erg werkwillig. tevens houdt ze erg veel van knuffelen en aandacht... dankje voor compliment

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:10

Mooi paardje hoor , wees er maar trots op.
Ik heb ook een vijfjarige merrie, zelf ingereden en pas m1 gestart.
Beetje hetzelfde verhaal als jij, leuk!

sunnymay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:12

tantjeuh schreef:
In Nederland lijkt het toch allemaal zo makkelijk om in hogere klassen te geraken he..
Hier ben je gerust drie/vier jaar bezig om in M1 te geraken.. Tenzij je natuurlijk één of ander geweldig natuurtalent hebt dat elke wedstrijd in elke klasse meteen wint..

ik vat niet helemaal wat je bedoelt.
de combinatie moet het samen doen.
het is een hete merrie, wat niet altijd voor een ieder makkelijk te rijden is, omdat ze dan veel met hun handen gaan werken ipv zit. handen gaat eerder, omdat een jong paard nog niet aan zit gewend is. dus net hoe je je paard schoolt.
en klopt, ik mag niet klagen met haar. ze heeft een aantal dingen wat erg mee werkt naar prestatie

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:16

Ziet er heerrlijk uit! Maar zelf hou ik niet zo van lang gras rijden
Lekker beesje & mooi setje

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:18

Ontzettend gaaf paard, en wat een mooi shabrak!! Van welk merk is deze?

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:10

sunnymay schreef:
tantjeuh schreef:

ik vat niet helemaal wat je bedoelt.
de combinatie moet het samen doen.
het is een hete merrie, wat niet altijd voor een ieder makkelijk te rijden is, omdat ze dan veel met hun handen gaan werken ipv zit. handen gaat eerder, omdat een jong paard nog niet aan zit gewend is. dus net hoe je je paard schoolt.
en klopt, ik mag niet klagen met haar. ze heeft een aantal dingen wat erg mee werkt naar prestatie

Inderdaad, de combinatie moet het samen doen.. Ik heb het eerder over het systeem van hogerop geraken. In Nederland wordt er gewerkt met winstpunten? Wel, in België heb je het systeem dat je pas naar een hogere klasse kan gaan als je een tornooi in het zomerseizoen gewonnen hebt (8 in een seizoen), of als je de provinciale dressuurdag gewonnen hebt..
Je kan het dus makkelijk voorhebben dat je een supercombinatie vormt met je paard, alles heel mooi gaat.. Maar dat je altijd tegen één iemand uitkomt die net dat ietsje meer heeft. Om zo bijgevolg met een beetje pech elke wedstrijd van het seizoen op een tweede plaats te eindigen (desnoods met 1 klein puntje verschil van de eerste) en dus NIET naar een hogere klasse te kunnen...
Vandaar..

Bingelding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:15

hey saskia! Ik weet niet of je me ng kent ik heb toen Dance een paar weekjes gereden! WIllemijn...

Ze is echt veranderd je merrie! Ik had haar toen zien staan echt een mooi ding is het geworden joh Lekker dat het goed gaat met rijden super!!

Blijf goed zo doorgaan! Je rijdt van de week bij beyeart ook wedstrijd he?

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:18

Haaij Saskia ik denk he dat land ken ik en ja hoor ik zag in je profiel dat jij het was nou wat een pracht van een paard en met Chica gaat het super ik zal er binnekort ook weer even plaatjes opzetten dikke kus van ons!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:47

@ tantjeuh: Ik wist niet dat dat zo ging in Belgie. Ik heb ook niet altijd mazzel dat ik eerste met haar wordt hoor, maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt dat een ander soms net een beetje pech heeft... Gelukkig werkt het hier in nederland dus anders.

@ Azzaro: Hai willemijn, ik ken je nog hoor! Ze is zeker veranderd. Veel en veel meer paard&spier. Ik rij woensdag ook bij de beyeart, dat klopt. Hoe wist je dat?

@tumtummie: Hoi Tamaar, geef je Chica een dikke kus?! Wanneer ga jij weer met haar starten? Stompetoren??

Lindah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:53

mooie foto's!! Ziet er ook echt goed uit:)

sunnymay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 19:08

@ Ursy: welk sjabrak merk... uh. Meen dat ik dit sjabrak bij Piaffe vandaan had. Olijf-achtig groen met beige. Ik vind het ook een zeer mooi sjabrak en staat erg goed bij een vos. Vind bij vossen erg weinig kleuren staan....

Bingelding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:11

hey saskia,

Ik ben lid bij de beyeart en had gister het boekje met de starts erin gezien! Dus de tijden zijn volgens mij ook al bekend! Ik zag jou naam staan toevallig haha!

Hoe gaat het met de rest van je paardjes?