Ik ben jaloers op m'n 10 jarige zusje...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshine1

Ik ben jaloers op m'n 10 jarige zusje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 20:51

Waarom loopt ze bij mij nooit zo goed als dat ze even snel doet bij m'n zusje van 10 jaar!!! Die zonder moeite haar zo laat lopen, en ik krijg het heeel misschien voor elkaar na 3 kwartier intensief bak rijden

Toen ze de eerste keer echt dressuur reed vond ik het er al best goed uitzien, maar nu zette ik haar er voor de 2e keer serieus op en het ziet er echt mooi uit! heb niet veel foto's ervan want de meeste waren té bewogen dat je bijna niet eens zag wat het was

Afbeelding
dit zijn ze

Afbeelding

Afbeelding
hier zat ze er net op..

Afbeelding
en wat je hierboven ziet probeer ik al ontzettend lang naar toe te werken, en m'n zusje rijdt onwetende dat hele paard naar de houding waar ik al zo lang naar zoek..

overigens ben ik echt niet jaloers hoor namelijk super super trots!!!

ze loopt veel beter dan bij mij!

Cassielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:56

hej,

ziet er leuk uit inderdaad
post ook een wat foto's van jou, het zal bij jouw ook vast wel goed komen! veel plezier nog met je paardje en heel veel succes!

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:57

Mischien wil je zelf te graag. Wat als je er ook op gaat zitten als 10 jarige doe maar of je gek bent wie weet helpt het.

Leuke combinatie hoor

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 20:59

hmm okee...
een foto van mij als ze voor mijn doen netjes loopt..

Afbeelding

maar de houding van haar alleen al...

Afbeelding
ze kan trouwens wel haar achterhand bij mij gebruiken hoor..

Afbeelding

maar m'n zusje laat het allemaal veel mooier tonen
Laatst bijgewerkt door Sunshine1 op 04-05-06 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabella_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:07

ja het kan maar zo moet ej de pony toch maar aan je zusje geven haha.
gelukkig heb ik niet zo een probleem,ik heb broertjes die paarden vinden stinken!

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:10

misschien moet je je handen hoger doen?
op de foto's lijkt het dat je zusje haar hande hoger zijn.. en bij je zusje loopt de achterhand actiever.. denk ik.. zie je niet zo goed op de foto's!
succes leuke combi jij en je fjord ook hoor

mrdw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:11

Het ziet er goed uit hoor! Je zusje zit inderdaad erg netjes! Natuurtalentje!

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 21:12

Ja ik ben echt trots op haar
maar aan de andere kant ook wel een vreemd idee dat zij het beter kan dan ik omdat ik Sun al heel lang heb, en zij veel jonger is Ik hóór het beter te kunnen, maar zij kan het beter

marfiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:35

het lijkt erop dat je met heel veel druk/harde hand rijd op de foto's en vooral op de laatste lijkt het erop dat pony zijn rug weg drukt, ik ou met wat meer ontspanning gaan rijden, geen vaste hand.. als ik het verkeerd zie of zeg dan mijn exusses ik zeg het omdat ik het denk en zie op de foto's. veel succes ermee

Inge86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:16

Mooie fjord en wat een leuke combi met je zusje!! Dat setje staat echt super schattig

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:20

Ik ga met marfiek mee, je zit je zo in allemaal bochten te wringen om dat beestje naar beneden te krijgen. Je zusje heeft waarschijnlijk gewoon een stille hand, en rijdt haar door middel van haar been naar beneden, zoals het hoort! Dus gewoon niet zo gefocust zijn op rond rijden, je ziet nu zelf dat het niet werkt.

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:25

ik denk ook dat dat komt, omdat zij er "minder" mee bezig is, maar ik denk dat het bij jou ook helemaal goed gaat komen. Neem er gewoon de tijd voor....En anders is het misschien wel een goed idee om wat lessen te gaan nemen...

Briennepien

Re: Ik ben jaloers op m'n 10 jarige zusje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:28

Mssn moet je idd is proberen er op te gaan zitten zonder het idee ik ga hem naar benenden rijden. Gewoon proberen heel ontspannen te zitten en vooral niet focussen, meestal lukt het dan wel succes!

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:46

ik ben het ook met marfiek en libiris eens
en neem lekker les

maar maak je vooral niet druk met geduld en ontspannen kom je al een heel eind

groetjes en succes verder
vanja

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:23

Ik zie al waar het aan ligt dat jij hem niet aan de teugel rijden kan.
Je zusje speelt als het ware met d'r handen, zonder druk erop te zetten. Jij zet je handen helemaal vast en probeert hem in de krul te trekken. Dit werkt namelijk niet echt . Probeer je handen gewoon lekker ontspannen te houden en wat te spelen.
Vind het verder een supergave pony. Ik houd niet echt veel van fjorden, maar vind deze echt wel mooi. Heeft een supermooie bouw, en kan ook nog een lekker lopen.

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:19

als ik het zo zie, denk ik dat je zusje je fjord wat meer teugel geeft en jij dat jij ze wat strak vast hebt en dat je fjord dan niet genoeg ruimte heeft. verder is het een mooi beestje! succes nog verder!!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:23

jeetje, kan me voorstellen hoor.. ze doet het erg netjes...

Maar kijk eens hoe ontspannen je zusje erop zit, die rijd als het ware heel nonchalant (gut hoe schrijf je dat eigenlijk? ) rond en zit netjes rechtop. Jij daarentegen zit helemaal opgekropt, veel spanning in je rug en je handen... en je ziet! Paardje loopt precies zoals de ruiter zit.

Mijn raad is dus, ga niet drie kwartier aan het paard sleutelen, maar ga zitten en geniet. En kijk eens niet naar het hoofd van je paard, maar ga eens stralen, rechtop, handen ONTspannen en vraag je zus of ze eens wat moppen wil vertellen

succes ermee

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:31

Ik denk idd ook zoals hiervoor gezegd is dat jij het te graag wil. Je zusje zit waarschijnlijk heel ontspannen, en van haar hoeft hij misschien helemaal niet super mooi te lopen en aan de teugel. En als jij er aan gaat trekken om hem nagevelijk te krijgen, gaat dat natuurlijk niet werken, dat moet vanuit de ontspanning komen! Dus misschien je handen wat meer ontspannen, en niet te graag willen, dan lukt het jou vast ook

Esss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:45

Ik ben het heelmaal eens met de bovenstaande reacties! Je zusje zit er heel ontspannen op en misschien ben je teveel gefocust op het naar beneden rijden.
'k Wil nog wel ff kwijt dat ik het echt een hele mooie fjord vind! Dat roze staat echt goed!

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:23

ik denk ook dat je zusje erop zit van "leuk rijden , kom we gaan " en dan gaat het toch wat makkelijker schijnbaar
loslaten ...enige wat helpt vaak..verstand op nul en gewoon lekker rijden

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:42

Ik ga met de bovenstaande reacties mee. Mooie pony, en het verschil tussen jou en je zusje is inderdaad de ontspanning denk ik..

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 16:12

ik krijg 2 keer per week les...
en...
ik trek mijn paard niet in de krul, ik weet ook niet hoe jullie daaraan komen. Dat werkt namelijk niet bij mijn paard en m'n moeder zou al heel boos worden als ik dat doe.

M'n zusje trekt namelijk soms wel haar eigen pony in de krul en dan word m'n moeder laaiend. Ze heeft ook zelf ondervonden dat haar pony veel fijner loopt met een rustige handhouding

Met sommige van jullie ben ik het eens.

jullie mogen natuurlijk jullie mening geven, maar ik hoop alleen niet dat dit zo'n onzinnig topic word waar ik alleen maar commentaar krijg over dat ik m'n paard in de krul trek... daar zijn ze namelijk goed in hier (heb al heel wat topics bijna alleen maar dit soort dingen te horen gekregen )
Laatst bijgewerkt door Sunshine1 op 05-05-06 16:16, in het totaal 2 keer bewerkt

R0X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:14

Ik weet mss iets:
ga rechtop zitten, en houd je teugels gewoon strak in contact, en dan gaan ze meestal vanzelf zo lopen (wel actief laten lopen) maar zo rijd jouw zusje ook. Bij mij helpt het

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:18

Ik vind niet dat je van zo'n plaatje af kan zien of je je paard in de krul trekt. Maar je ziet gewoon de spanning en ik zie ook dat je je handen vastzet, maar dat wil inderdaad nog niet zeggen dat je hem in de krul trekt, zoiets kan je van een plaatje gewoon niet goed afzien. En als ze je 2x per week goed les hebt zal dat ook wel meevallen

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 16:21

Naimz schreef:
Ik vind niet dat je van zo'n plaatje af kan zien of je je paard in de krul trekt. Maar je ziet gewoon de spanning en ik zie ook dat je je handen vastzet, maar dat wil inderdaad nog niet zeggen dat je hem in de krul trekt, zoiets kan je van een plaatje gewoon niet goed afzien. En als ze je 2x per week goed les hebt zal dat ook wel meevallen

ja dat bedoel ik!
ik wil mezelf echt niet heilig prijzen, want ik moet echt nog super veel leren!
maar ik kan wel volmondig zeggen dat ik haar ABSOLUUT niet in de houding trek, want zo ben ik gewoon niet..

je kan zeggen dat m'n houding flut is,
dat m'n houding van m'n handen slecht is
je zegt alles maar wat je wilt
maar niet dat ik m'n paard in de krul trek
en de eerstvolgende die dat zegt, negeer ik denk gewoon