Ukkie (v.Farmer) @ Springles!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

Ukkie (v.Farmer) @ Springles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 21:01

Vanavond weer springles gehad met Ukkie.
We springen nog niet zo heel erg lang.
En het is voor mij nog heel erg wennen.
Dat is ook aan mijn houding te zien.
Ze wordt in Juni 5, en is van Farmer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen.. Toen ging het zo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was het! Wees een beetje lief voor me..

kusSsS

Re: Ukkie (v.Farmer) @ Springles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:04

die houding niet om aan te zien.. nee grapje.. het valt best wel mee hoor.. ik heb veel erger gezien

leuke foto.. nice ukkie

tinuz

Eyz Hilde,

Coowl, paardje loopt erg mooi! Ik doe het je niet na met mijn fries

marrianne

Re:

super ik heb niet verstand van springen maar ik vind het er mooi uit zien en het is een mooie combi:j maar misschien moet je soms iets meer ruimte geven maar van de rest ziet het er erg leuk uit

ga zo door!!!!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:06

Leuk paardje. Springt onder het zadel niet echt super mooi! En dat voor een Farmer! Maar ze is nog jong en wat niet is kan nog komen! Ziet er verder goed uit! Leuk paard!

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:06

Heel leuk paard!
Deze neem je vast mee naar het HH instructieweek?
Wat voor kleur dekje heb je erop liggen?Blauw of grijs?

Verder lijkt het alsof je je beugels wat lang heb...boven de sprong leg je je been te ver naar achter.Probeer meer steun op je beugel te zoeken,door ze een gaatje korter te maken,en dichter bij de singel te houden!

BuleroFrank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:07

Heee hilde... ziet er goed uit!....je houding vink reuze meevallen,,,,gaa zo door!

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:08

Heeey hilde!
Hahaha jij ook al leuk jong paardje ook al zown topspringer maar hijs wel skattig!
Doe je al wedstrijden met m?

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:11

Heej hilde

lleuke foto's hoor .. ukkie is
Ik zou idd ook je beugels wat korter doen en proberen wat meer vrij tegeven..
verder ziet het er goed uit.. helemaal voor een 5 jarige..

Rovinia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:12

minnie_muis schreef:
Leuk paardje. Springt onder het zadel niet echt super mooi! En dat voor een Farmer! Maar ze is nog jong en wat niet is kan nog komen! Ziet er verder goed uit! Leuk paard!

Ze kan wel lekker springen hoor, maar ze vindt het springen best nog wel spannend en dan drukt ze haar rug wat weg, daardoor maakt ze nog best veel noodsprongen en komt Hilde nog niet altijd mooi mee boven de sprong.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:14

Klopt zoiets dacht ik ook al. Maar ziet er zo uit. Dus kan je er verder niet veel over zeggen. Kun je wel zien aan der oortjes naar voren! Is wel een leuk paard.

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 21:16

Revanches schreef:
Heel leuk paard!
Deze neem je vast mee naar het HH instructieweek?
Wat voor kleur dekje heb je erop liggen?Blauw of grijs?

Verder lijkt het alsof je je beugels wat lang heb...boven de sprong leg je je been te ver naar achter.Probeer meer steun op je beugel te zoeken,door ze een gaatje korter te maken,en dichter bij de singel te houden!

Ja.. En nog een andere pony.
Het dekje is grijs, met een lichtblauw randje
Had mijn beugels wel aardig kort, maar ze kunnen idd nog wat korter, heb ik wel gemerkt
Ze maakt steeds nogal noodsprongen, mijn benen die hebben af en toe een eigen leventje

@ Zoro, 5 mei heb ik mijn 1e wedstrijd. Alleen dressuur, ga L1 starten.

jessy1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:16

heey mooi paardje
alleen je kan beter iets meer teugel geven boven de sprong.
je houding vind ik wel meevallen en je hebt les dus komt het vanzelf goed!

desleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:19

Heey, ziet er netjes uit..zo voor te beginnen!
zie ik het nou goed,en heb je na een paar foto's je spoortje uitgedaan? als dat zo is, goedzo!
want je prikt hem er anders onbewust nogal mee, en hij heeft volgens mij genoeg power
je paardje kan goed springen! heeft mooie techniek. Probeer je onderbenen aan te houden, beugels gaatje korter scheelt ook wel. Soms mag je hem wat dichter bij de hindernis parkeren,dan springt ie meer de hoogte in, en als je dan goed meegeeft voor kan hij lekker los laten over zijn rug. Je moet die oefenen door zo langzaam mogelijk, maar wel actief , op de hindernis af te galloperen, en net als of doen of er geen sprong staat en na de hindernis meteen weer rustig verder.. zo kan je veel beter uitmeten.
snap je me nog? haha

Sundancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:29

Ziet er netjes uit Hilde. Jullie passen volgens mij goed bijelkaar

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:32

nou die laatse 2 foto's zijn wel heel breed...maar dat is ook wel gaaf...nouja van je houding is niet heeeel veel te zeggen hoor..alleen proberen je benen ietsies richting singel te houden maar ziet er verder netjes uit je geeft je paard tenminste wel ruimte in de mond...niet dat je er aan gaat hangen want dat heb ik wel eens gezien en dat is zoooooooooooooo zielig en niet om aan te zien

shet_rules

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:37

hoi egt goed (tegenover mij , kan het egt niet maja) maar als je genoeg oefent komt het vanzelf

Sundancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:38

DiTeLhOf dan moet je je shetlander even groentensoep geven.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:41

Leuke pony zeg
De eerste 2 springfoto's zien er goed uit, paard brengt de voorbenen mooi richting de hals ipv dat hij ze onder de buik vouwt.
Bij de laatste 2 (of 3?) springt ie een beetje als een hertje De voorbenen komen veel minder richting hals, en hij drukt de rug dan (zoals je al zei) weg. Probeer daar aan te werken
Je onderbenen moeten ook op de plek blijven. Verder echt super gave combi, komt helemaal goed met jullie denk ik

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 22:45

desleen schreef:
zie ik het nou goed,en heb je na een paar foto's je spoortje uitgedaan? als dat zo is, goedzo!
want je prikt hem er anders onbewust nogal mee, en hij heeft volgens mij genoeg power
je paardje kan goed springen! heeft mooie techniek. Probeer je onderbenen aan te houden, beugels gaatje korter scheelt ook wel. Soms mag je hem wat dichter bij de hindernis parkeren,dan springt ie meer de hoogte in, en als je dan goed meegeeft voor kan hij lekker los laten over zijn rug. Je moet die oefenen door zo langzaam mogelijk, maar wel actief , op de hindernis af te galloperen, en net als of doen of er geen sprong staat en na de hindernis meteen weer rustig verder.. zo kan je veel beter uitmeten.
snap je me nog? haha

Ja had idd mijn spoortjes eraf gehaald.
Was bang dat ik hem anders zou prikken..
En genoeg power ja
Dat dichter bij de hindernis parkeren is nog erg moeilijk, ze gaat graag te vroeg, en dan te hard.
We zijn er wel mee bezig. Komt wel goed.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:41

Ziet er mooi uit Hilde; gewoon heel veel oefenen(Minstens 1 x per week springen); dan wordt ze vanzelf rustiger en gaat het steeds beter! ! Jullie zijn een mooie combi; past heel mooi bij elkaar

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 01:47

Giloni schreef:
desleen schreef:
snap je me nog? haha

Ja had idd mijn spoortjes eraf gehaald.
Was bang dat ik hem anders zou prikken..
En genoeg power ja
Dat dichter bij de hindernis parkeren is nog erg moeilijk, ze gaat graag te vroeg, en dan te hard.
We zijn er wel mee bezig. Komt wel goed.

super

en idd dit komt zeker wel goed.. veel succes nog

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:06

Ziet er leuk uit

maar de laatste sprongen springt ze heel erf uit elkaar, eerst springt ze mooi gesloten en dan word het een hertje, maar ze is ngo jong, moet nog veel leren, denk dat het wel wat word

_Angelique_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:40

Mooi paard heb je!
Hij springt ook erg leuk haha, maar dat moet wel goed komen!

Ik heb zelf ook een merrie van Farmer, ze lijken we een beetje op elkaar, qua kleur en aftekeningen

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:47

wat springt jouw paard zeg! het is te zien dat je inderdaad moet wennen, maar dat komt wel. Mooi paardje hoor!