Studentenwedstrijd Rotterdam Lb-dressuur gewonnen :D *veel*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Studentenwedstrijd Rotterdam Lb-dressuur gewonnen :D *veel*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 10:45

Waarschuwing: het zijn echt héél veel foto's, thanks to en copyright by Fleury

Dit weekend gingen we met een groep studentenverenigingsgenootjes uit Maastricht weer lekker een weekendje op stedenontmoeting! Dit keer in Rotterdam, op de Rotterdamsche manege. Ik deed zelf mee in de Lb-dressuur en het L-springen. De voorronde mocht ik als eerste op Lord, wat echt een heerlijk paard bleek te zijn! Het is dat hij niet in de kofferbak paste anders had ik hem mee naar huis genomen
Er zijn alleen foto's van het losrijden, in de ring viel al helemaal niet te fotograferen. (de andere foto's zijn gelukkig wel een stuk betere kwaliteit dan deze )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de ring in
Afbeelding

Het was een erg fijne proef met wel een aantal slordigheidsfoutjes die mijn eigen fout waren. Ik bleek door te zijn naar de volgende ronde met maar liefst 179 punten NB: wij rijden nog de oude proeven, vanaf september gaan we pas over op de nieuwe!
Dus de volgende ochtend loten voor de halve finale. Ik lootte als tweede op Grey Hawk, een klein schimmeltje met gebruiksaanwijzing. De knop scheen te zijn dat je hem dus door duwen en trekken in de krul moest krijgen, en dat ie dan alles prima kan. Zowel mijn tegenstandster als ik hadden daar weinig behoefte aan dus hij heeft 2 proeven rustig gewandeld als een minikameel terwijl wij ons best deden netjes te zitten en de figuren netjes te sturen Toch nog 154 punten behaald, maar natuurlijk een veel minder fijn gevoel over de proef.
Paard amuseert zich prima, bij mij straalt het enthousiasme er iets minder vanaf
Afbeelding
Nu snap ik de 5 voor mijn houding en zit Kon echt niet fatsoenlijk zitten op dat paard
Afbeelding
Afbeelding
Poging tot wijken, waarbij ik hem dus vlak voor de juryauto -met open raam- per ongeluk uitschold voor etter omdat hij het bij het losrijden wél prima deed
Afbeelding
En teamwork: Bealy in voorleesactie en paard plus ikke die braaf luisteren
Afbeelding

Maar uiteindelijk bleek dat ik door mocht naar de finale!!! Voor het eerst in mijn leven een M1-proef
Gelukkig was het finalepaard Radina een fijn paardje, ondanks het feit dat ze denkt dat bakkabouters wél bestaan Aangezien ik er 's ochtends ook al op gereden had bij de finale springen en het feit dat ze toch wel erg moe was heb ik bij het losrijden alleen even gestapt met wat overgangen naar draf, schouderbinnenwaarts en achterwaarts geoefend en that's it. Achteraf ben ik blij dat ik niet meer gedaan heb, het was nu al vrij moeilijk haar in de proef netjes voorwaarts te houden. Paard was echt moe
Afbeelding
Jammer dat ze net voor de loodlijn loopt hier, maar eerlijk gezegd ben ik hier wel erg blij met hoe ik erop zit
Afbeelding
En hier weer wat minder blij
Afbeelding
Halthouden- zie je die bakkabouters ook daar in de verte?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KG4F6ME4
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PQNPYYLF
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VOGTFNCD
Schouderbinnenwaarts- had veel schuiner gemoeten maar leek al zo schuins van bovenaf
http://www.mijnalbum.nl/Foto=E6OBVISJ
Uitgestrekte stap
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3IATCW76
Galop had ze weinig zin meer in
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VYDRLNZS
Gebroken lijn in contragalop- meters tellen is duidelijk niet mijn sterkste punt
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DIC4FWZ7
Op X overgang naar draf
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PLWFOPYP
En toen....de andere galop. Met de verschijning van een papaplu en dientengevolge een spurt en het verschijnen van een leger bakkabouters
Middengalop ging dus wel vóóruit
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VJDYBCIK
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EKGHDSXO

Moet wel zeggen dat ik erg veel lol had in dat proefje, zo ontspannen ben ik nog nooit in een proef geweest (normaal moet ik mezelf eraan herinneren dat ik moet blijven ademhalen ). Zal ook wel iets te maken hebben gehad met de verplichte traditionele toost-borrel voor de finale
Het resultaat was 159 punten, mijn mede-bokker tegenstandster had er 150 dus ik had gewonnen
Dadelijk verslagje van het springen, met een heel andere uitkomst (hè Kimmb )

Over 3 weekjes weer naar de volgende stedenontmoeting in Tilburg
Laatst bijgewerkt door Justy op 24-04-06 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aantal foto's in link veranderd, max. 15 per topic

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:15

Het ziet er echt goed uit hoor Vien Ik vind dat zwarte peerd echt een leuk ding

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:23

Die schimmel zou ik ook niet omlaag gerukt hebben Die zwarte kan wel leuk weglopen geloof ik, maar ze hebben allemaal wat hert-achtigs
Geniale actie trouwens met die jurywagen

Verder mooie foto's, en ook hier weer van harte gefeliciteerd met het resultaat

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:24

Leuke foto's. Die zwarte is inderdaad een leuk paard, maar als ik het zo zie paste die vos veel beter bij je!

Nu de laarzen nog hè...dan is het af.

Vientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 11:26

De vos was wat forser, qua maat zat dat gewoon beter Rijdt meteen een stuk makkelijker! Plus dat die qua karakter gewoon superfijn rijden was Maar het zwartje was ook erg leuk!

Ja, het wordt echt hóóg tijd voor fatsoenlijke laarzen

@Syl: ik rolde bijna van mijn paard af van schrik dat ik me dat zo liet ontvallen

Arabendu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:30

Citaat:
Het was een erg fijne proef met wel een aantal slordigheidsfoutjes die mijn eigen fout waren. Ik bleek door te zijn naar de volgende ronde met maar liefst 179 punten NB: wij rijden nog de oude proeven, vanaf september gaan we pas over op de nieuwe!
Typisch gevalletje van een zaterdagavondjury met een goed humeur

Vientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 11:32

Of misschien een gevalletje van iemand die niet weet wat studentenwedstrijden inhouden?

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:34

Hey Vien!
Heel erg gefeliciteerd met je eerste plaats bij de LB dressuur!!!!!! Eindelijk dan toch die M1 proef gereden! Ik vond ook dat je erg leuke paardjes mocht rijden, die eerste paste gewoon goed bij je wat je ook wel in de proef kon zien! De 2e heb je heel erg mooi opgelost en voor wat het paardje kon heb je er wel zo ongeveer het maximale uitgehaald! Het was rustig en beheerst en mooie middengalop en draf laten zien! Verdiend was je door hoor!
En het 3e paardje vond ik gewoon een super paardje! Op dat paardje zou ik graag eens rijden! Hij had ook zo'n lief koppie
Het was nog een spannende finale maar gefeliciteerd met je overwinning! Ik denk dat ik dit weekend de 3 beste Lb proeven van je hem mogen zien!

Arabendu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:39

Vientje schreef:
Of misschien een gevalletje van iemand die niet weet wat studentenwedstrijden inhouden?

Tja ik zag het nog positief, maar als jij stelt dat de jury niet wist waar ze die avond mee bezig was, ook goed

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:43

Nee, die weten dat wel (vandaar die punten) maar dat jij het niet weet. Ze rijd namelijk maar 10 minuten op de paarden voordat ze de proeven rijd dus dan kun je niet verwachten dat alles perfect moet gaan want sommige dingen doe je gewoon voor het eerst in de proef zelf!

Arabendu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:57

Neem even de moeite om mijn profiel te bekijken, wellicht dat je dan mijn opmerkingen in een heel ander context kan plaatsen.

Mieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:49

Vien, leuke foto's! (Goed gedaan Fleury! )

@ Arabendu: het studentenrijden gaat nu eenmaal net iets anders, of je nou Z gereden hebt of niet, je kan er pas echt over oordelen als je het hebt meegemaakt.

Naranga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:53

Leuke paardjes Vien! Die vos past kwa maat idd erg goed bij je, al is die zwarte ook nog wel te doen
Gefeliciteerd met je overwinning

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:56

Gave foto's Vientje! Ik had je elders al gefeliciteerd, maar hier dan ook nog maar eens: gefeliciteerd, op naar de M!
En op naar Tilburg, waar ik er hopelijk ook weer bij ben.

Vientje

Re: Studentenwedstrijd Rotterdam Lb-dressuur gewonnen :D *ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 12:59

@ Arabendu: Ok, ik heb zelf die moeite even genomen en kan nu twee kanten uit

1. Ik lees dat je jurylid bent, weet dat je de foto's van het inrijden hebt gezien en concludeer daaruit dat je snel conclusies hebt getrokken dat het plaatje en voor zover je echt wat kunt zien er voor een L2-proef zeker geen 179 punten waard uit ziet. Waar je dan wel gelijk in hebt, zéker als je een reguliere KNHS-wedstrijd voor ogen hebt. Moet zeggen dat voor een studentenwedstrijd de jurering ook erg soepeltjes was, maar ja bij ons moet je dan nog steeds óók beter zijn dan de anderen anders kom je met je torenhoge punten nog nergens In dit geval sta ik achter mijn snibbige opmerking van net.

2. Ik lees dat je jurylid bent én dat je de TU hebt gedaan, 2 dingen waarmee je als je die met elkaar in verband brengt tot de conclusie kunt komen dat jíj gejureerd hebt In dat geval: je hebt inderdaad erg hoog gepunt (vandaar het stukje "maar liefst 179 punten" ), maar dat is op zo'n wedstrijd een stuk fijner dan zoals laatst, toen er mensen met 133 punten door waren naar de halve finale- da's ook zo ontmoedigend En in dat geval: dank je voor de vele positieve/negatieve opmerkingen bij de oefeningen, dat is altijd erg prettig En een beetje Zwarte Piet spelen kan ook nooit kwaad

Heb ik met een van de twee gelijk of is er nog een optie 3?

@Mieky en Naranga: thanks
@ Larslover: ik in de M? Ik word driedubbel ingemaakt joh Vond het wel erg leuk om eens een M-proefje te mogen rijden, weer eens heel wat anders en een grote uitdaging pour moi, maar laat de tegenstanders verder maar zitten

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:00

Als ik heel eerlijk moet zijn lees ik Arebandu's opmerkingen als optie 2

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:01

Heey daar hebben we Radina.. Leuk hoor dat Floor haar paard heeft uitgeleend om bij jullie mee te laten lopen!

Een heel fijn paardje..

(floor staat bij ons op de manege)

Vogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:02

Heey,

Ik heb op de roterdamse manege gereden. Ik heb heel lang op Grey Hawk gereden maar het is echt een vaag paard. Hij heeft ook wel eens last van bakkabouters en is heel goed in het hard gaan.... Stappen ging vroeger bijna nooit. Ik vond het er nog best uit zien voor de kwaliteiten van Grey Hawk. En met trekken en duwen met je zit bereik je bij geen een paard wat...

Vientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 13:07

Sylvia schreef:

Neig ik nu ook naar Syl, na een paar keer wikken en wegen en profiel neuzen. Valt het op?

@Vogel: heb je helemaal gelijk in Bij mij zag hij trouwens geen bakkabouters, bij mijn voorgangster helaas wel.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:13

Leuke foto's de zwarte is een mooi paard.
Maar waarom rij je dressuur met een martingaal ?

Mieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:16

Vientje schreef:
Sylvia schreef:

Neig ik nu ook naar Syl, na een paar keer wikken en wegen en profiel neuzen. Valt het op?

@Vogel: heb je helemaal gelijk in Bij mij zag hij trouwens geen bakkabouters, bij mijn voorgangster helaas wel.

Heb profiel ook nog eens doorgelezen! Maar ik wil mijn voorgaande opmerking naar Arebandu iig vast wat afzwakken, was misschien iets te voorbarig

viv1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:36

leuk hoor, die foto's hier.
Wat een leuk weekend was het he?

Vientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 13:45

Ja zeker een leuk weekend! De karaoke was een leuk idee

Mag ik vragen wie jij precies bent? Kan niet valsspelen want je profiel is leeg

Arabendu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:00

Er is geen optie 3. En dus graag gedaan.
De uitleg over de wedstrijd was duidelijk, het ging om het onderlinge verschil en de gegeven punten hadden verder geen toekomstige waarde. Aangezien je gewonnen hebt ga ik ervan uit dat jij het houdt op het gevalletje goed humeur, maar wellicht dat er 'verliezers' waren die het erop houden dat ik er echt niets van snapte. Commentaar op de jury mag hoor, blijf normaal tot een half uur na de prijsuitreiking om mensen te woord te staan als ze daar behoefte aan hebben maar in jullie geval vond ik dat toch iets te laat worden.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 16:31

Ok, fijn dat je nog even reageert

Van wat ik aan uitslagen gehoord heb zat iedereen zo hoog, dus ik had het meteen al gegooid op een jury die rekening houdt met de omstandigheden Mijn opmerking was dan ook bedoeld als commentaar op de reactie zelf, optie 1 dus zeg maar. In eerdere topics hebben we nogal eens van SO "leken" onsympathieke reacties gehad over bijvoorbeeld de kwaliteit in verhouding tot de punten. Zo vatte ik het dus op, in eerste instantie er niet bij stilstaande dat Bokt groot is en er dan ook kans is dat het de jury zelf is Heeft ook even geduurd eer ik dat uitgefiedeld had

Een verbeter-Bokt-begin-bij-jezelf momentje voor mij