Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ravenna schreef:VEEL SUCCES (waar woon je dan anders wil ik misschien wel helpen)

Rietjee schreef:Iedereen heeft er wel eens geen zin meer in. Ik ook. Probeer er het leukste van te maken. maak lekker een releaxt bosritje, gewoon wat leuke buitenritjes totdat je het weer ziet zitten. Dat helpt echt! Op een gegeven moment krijg je vanzelf wel weer zoiets van nu heb ik weer zin om te trainen en bijv. wedstrijden te gaan rijden.
Hopelijk heb je er iets aan
Groetjes Ria
gewoon niet aan toe geven
en inderdaad even wat anders gaan doen, zoals buitenritjes...ineens gaat het weer lekker...echt!
de tip van bosritten was al gegeven dus misschien is dit een idee...
(Zijn we weer even vergeten dat het heel slecht ging) 

Mijn paard was in supertopconditie en was klaar voor de L, op haar eerste wedstrijd valt ze in de vrachtwagen en zit er een scheur in dr kroonrand. 3 1/2 maand stilgestaan en daarna kon ik rustig beginnen met rijden. Het ging allemaal niet zoals ik wou en werd geirriteerd. Heb toen gewoon doorgezet en heb les genomen. Het ging steeds beter en ze begon haar best weer te doen. Heb sinds kort pas weer heel veel plezier in rijden!
Ik heb heir ook van geleerd dat je niet meteen te veel van je paard mag verwachten na zo lang rust en alles vergeten te zijn, dat is namelijk erg oneerlijk tegenover het paard. Het is namelijk geen onwil van het paard.
.

! MIjn paard heeft dat ook geholpen, want zij nam op een gegeven moment een loopje met me, omdat ik zo voorzichtig met d'r was qua zwaardere oefeningen, die ze eigelijk wel supermakkelijk kon.