Ofke in raspberry set@work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Ofke in raspberry set@work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 20:26

Vandaag weer lekker gereden, alleen liep Ofke niet geweldig door.
De Stapp sokken heb ik speciaal bij het dekje uitgekozen, aangezien ik de HH sokken nergens in een winkel kon vinden, alleen online en ik ga niet voor sokken verzendkosten betalen.
M'n rode polo past er niet echt bij maarja het was in de richting

1
We beginnen met een paar standfoto's
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Drafje
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Galopje en hoppa neus in de lucht
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

Graag wil ik van jullie weten wat ik het beste kan doen aan de neus in de lucht gooien, want echt de eerste galoppas huppa Ofke de giraffe

En wat vinden jullie??? Is Ofke nog te dik??

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:34

is die dekje niet wat te klein?
voor de rest wat leuk, maar je heb wel wat piguinvoetjes

Ik vind hem wel meevallen kwa dikte hoor, goed op maat zoals ik kijk

Ramiro

Re: Ofke in raspberry set@work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:36

Leuk setje. Alleen dat hoofdstel is niet mijn smaak bij een fjord. Ik vind jullie wel een leuke combi. Ik zou hem proberen extra rond in te stellen voordat je de galop aanzet en proberen op een volte aan te springen in galop dan zijn ze meestal al wat beter ingesteld. Dat hielp wel bij mijn paardje.
Laatst bijgewerkt door Ramiro op 21-04-06 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:36

Idd. Ben het met xxdorixxe eens.
Het zadel is nog langer als het dekje.
Wel leuk.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:37

Leuk beestje zeg!!
ik vind het dik zijn ook wel meevallen.
misschien kan je als je in galop gaat wat met de teugels 'spelen' en dan aandrijven voor de galop, en door blijven gaan met teugels spelen. misschien kun je dat proberen?

Toad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 20:45

xxdorisxxe schreef:
is die dekje niet wat te klein?
voor de rest wat leuk, maar je heb wel wat piguinvoetjes

Ik vind hem wel meevallen kwa dikte hoor, goed op maat zoals ik kijk

Het dekje is niet te klein, het dekje komt onder het onderste zweetblad uit. Het bovenste zweetblad is wat langer dan het dekje maar dat komt niet tegen dr lijf aan.
Het is maat cob dus een maat groter had bij haar geen kwaad gekunt, maar het dekje is van m'n shet offcieel maar vandaag had ik het bij haar erop gelegd

Heb ik pinguin voeten?? Op welke foto dan??

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:47

Ja leuk setje!!! Ik ga hem ook halen, heb de zomerdeken en ga nu chabrak en beenbeschermers erbij halen! Verder vind ik het rijden er vriendelijk uit zien.

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:47

nou soms is een maatje groter wel beter, je moet natuurlijkniet bij een shet maat full hebben, maar je moet wel echt opletten op de maat..
k heb voor mijn haf ook allemaal maat full

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:50

Ik vind je dekje wel wat klein, dat is zonde!
Leuk fjordje!
waarom rijd je met mexicaan?

maarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:55

niet dat ik er heel veel verstand van heb, maar moeten je handen niet meer naar voren? zo zet je je handen vast.
erg leuk setje en ik vind niet echt dat het dekje te klein is, en leuke fjord!

Toad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 20:55

Ymmik schreef:
Ik vind je dekje wel wat klein, dat is zonde!
Leuk fjordje!
waarom rijd je met mexicaan?

Wat is zonde?? Ik heb genoeg full dekjes maar wilde een keer met de roze, en hij is niet te klein, hij komt nl. gewoon onder het onderste zweetblad uit. Als ik het dekje al1 voor haar had gekocht had ik wel full gekocht maar het dekje is voor m'n shet.

Toad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 20:56

xxdorisxxe schreef:
nou soms is een maatje groter wel beter, je moet natuurlijkniet bij een shet maat full hebben, maar je moet wel echt opletten op de maat..
k heb voor mijn haf ook allemaal maat full

Zie mijn bericht hierboven

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:07

@TS: ik weet dat het voor je shet was, maar voor het zich is een full mooier, maar goed!
maar waarom rijd je met mexicaan?

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:10

Het dekje oogt te klein....
En mijn vraag ook, waarom in godsnaam met mexicaan? je reed eerst toch ook altijd zonder , een mexicaan is véel scherper dan een gewone hoor..

Verder ziet er netjes uit, ofke is echt een mooierd

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:48

Leuk setje hoor! Ik ga niet muggenziften over het dekje, als jij zegt dat 'ie goed ligt vind ik niet dat er 10 mensen daarover hoeven te gaan zeiken

Ik heb niet echt een tip voor je in de galop.. Misschien dat als je veel voltes en buigingen met hem rijdt hij weer wat naar beneden komt of overgangen met de galop (draf - galop, stap - galop, halt - galop).. En anders aan je instructie vragen als je les hebt

Over je houding heb ik verder niet veel op te merken misschien dat je in de galop kan proberen je tenen nog iets meer naar binnen kan doen en je hakken uitdrukken..

Yinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:08

ziet er leuk uit, Ik zelf ben geen voorstander van een mexicaan maar dit dekje is echt wel te klein hoor, maar je gebruikt het maar een enkele keer dus het is niet erg.

Ceent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:47

Leuke fjord! Ik zie dat hoofd in de lucht wel vaker bij fjorden. Is dat typisch een fjordentrekje ofzo? Ben ook wel benieuwd wat er aan te doen is, met name bij fjorden dus...

Toad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 08:19

Ceent schreef:
Leuke fjord! Ik zie dat hoofd in de lucht wel vaker bij fjorden. Is dat typisch een fjordentrekje ofzo? Ben ook wel benieuwd wat er aan te doen is, met name bij fjorden dus...

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een fjordentrekje is, er zijn zat fjorden die dit niet doen. In draf vindt ze het lekker om nageeflijk te lopen, maar in galop wil ze gewoon graag haar hals strekken, ik weet ook niet waarom.

Toad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 08:20

Naimz schreef:
Leuk setje hoor! Ik ga niet muggenziften over het dekje, als jij zegt dat 'ie goed ligt vind ik niet dat er 10 mensen daarover hoeven te gaan zeiken

Ik heb niet echt een tip voor je in de galop.. Misschien dat als je veel voltes en buigingen met hem rijdt hij weer wat naar beneden komt of overgangen met de galop (draf - galop, stap - galop, halt - galop).. En anders aan je instructie vragen als je les hebt

Over je houding heb ik verder niet veel op te merken misschien dat je in de galop kan proberen je tenen nog iets meer naar binnen kan doen en je hakken uitdrukken..

Eindelijk iemand die me begrijpt en me nuttige tips geeft

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:32

hoi,

Ja ik denk ook wel dat er al genoeg gezegd is over dat dekje en het komt weer telkens op het zelfde neer, dus snap ik niet waarom bokkers het blijven herhalen. De TS heeft er al genoeg op gereageerd.

@TS: ik gebruik soms ook mijn dekje van een kleiner paardje voor een groter paardje, en wanneer het opzich geen kwaad kan voor het paardje is dat toch geen probleem?! Waar sommige mensen zich druk in maken
Mooi zadeldoek trouwens

Over het rijden:
ik vind het er best goed uitzien, fjorden hebben het nl niet altijd even makkelijk om in de hand te komen, vanwege hun struse bouw en korte nek. Je doet het goed hoor
In de galop kan je best goed vooruit rijden, DRIJVEN DRIJVEN DRIJVEN. Want drijven is de basis van een goeie "aan de teugel" . Vanvoor kan je haar dan wat vragen. Begrens goed je buitenteugel en houd netjes contact, met de binnenteugel kan je wat "nemen/geven" , een beetje spelen dus En zoals NAIMZ zei, instructie & overgangen doen ook al veel

Ik hoop dat je er iets aan hebt
Verder heb ik nog een vraagje:

ik heb ook lange tijd met mexicaanse gereden, ben dan wel overgestapt op gecombineerd, wat is je reden dat je met mexicaanse rijdt ? Niet aanvallend bedoeld, eerder uit nieuwsgierigheid.

Toad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 08:58

bonitobol schreef:
hoi,

Ja ik denk ook wel dat er al genoeg gezegd is over dat dekje en het komt weer telkens op het zelfde neer, dus snap ik niet waarom bokkers het blijven herhalen. De TS heeft er al genoeg op gereageerd.

@TS: ik gebruik soms ook mijn dekje van een kleiner paardje voor een groter paardje, en wanneer het opzich geen kwaad kan voor het paardje is dat toch geen probleem?! Waar sommige mensen zich druk in maken
Mooi zadeldoek trouwens

Over het rijden:
ik vind het er best goed uitzien, fjorden hebben het nl niet altijd even makkelijk om in de hand te komen, vanwege hun struse bouw en korte nek. Je doet het goed hoor
In de galop kan je best goed vooruit rijden, DRIJVEN DRIJVEN DRIJVEN. Want drijven is de basis van een goeie "aan de teugel" . Vanvoor kan je haar dan wat vragen. Begrens goed je buitenteugel en houd netjes contact, met de binnenteugel kan je wat "nemen/geven" , een beetje spelen dus En zoals NAIMZ zei, instructie & overgangen doen ook al veel

Ik hoop dat je er iets aan hebt
Verder heb ik nog een vraagje:

ik heb ook lange tijd met mexicaanse gereden, ben dan wel overgestapt op gecombineerd, wat is je reden dat je met mexicaanse rijdt ? Niet aanvallend bedoeld, eerder uit nieuwsgierigheid.

Bedankt voor je tips
Ik rijd met een mexicaanse neusriem omdat ik het mooier vind staan, ik doe hem dan ook vrij los, hij werkt dus NIET in. De vorige keer had ik gesprongen, en daarvoor had ik hem aangedaan. Hij zat er nu dus nog aan, met het springen doe ik hem iets strakker dan met dressuren, want met dressuren heeft ze hem simpelweg niet nodig, maar ik laat hem eraan zitten voor het mooie. Nogmaals ik doe hem met dressuren niet strak, dus hij werkt NIET in.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:00

@toad: graag gedaan en haha zo ging het bij mij ook. De eigenares koos die neusriem omdat ie zo mooi is, ( bij een pinto woehoe ) maar we deden hem ook superlos zodat ie niet inwerkte en dan kan het idd totaal geen kwaad

Astor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:00

Ik vind het het dekje niet goed passen nou het past wel maar het oogt klein en die mexiaance neusriem vind ik ook niet echt

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:10

Citaat:
Over het rijden:

sorry maar als je blijft drijven drijven drijven stompt je pony helemáál af!

Dat is dus niet de oplossing! Probeer hem van achter naar voren te rijden. Achter zit toch echt te motor!
Als hij niet reageert op een keer been geen je hem nog een keer dezelfde hulp. Doet hij het dan nog niet nog een keer die hulp, misschien iets harden of een klein tikje met de zweep.
Op die manier stomp je je pony niet af en gaat hij goed voorwaards aan de hulpen.

Als dat voor elkaar is kun je pas wat aan je hoofdhals houding gaan doen. Ik zou ook lekker voltes rijden en achtjes. Daar word hij soepeler van. Als hij een beetje zakt beloon je hem door je hand te ontspannen.

Wat betrefd dat aanspringen in galop
Maak je pony eerst helemaal klaar, lekker nageeflijk, voordat je aanspringt.
Geef hem een halve ophouding zodat hij even oplet en spring dat pas aan.

Ohja en ik wilniet zeuren maar je moet voor de veiligheid echt chaps aandoen hoor! (Bij een beetje een goede intructrice had je de les zo niet in gemogen.)

En een mexicaan werkt áltijd in! Hoe los je hem ook hebt!

Veel succes ermee!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:14

Onide schreef:
Citaat:
Over het rijden:

sorry maar als je blijft drijven drijven drijven stompt je pony helemáál af!

Dat is dus niet de oplossing! Probeer hem van achter naar voren te rijden. Achter zit toch echt te motor!
Als hij niet reageert op een keer been geen je hem nog een keer dezelfde hulp. Doet hij het dan nog niet nog een keer die hulp, misschien iets harden of een klein tikje met de zweep.
Op die manier stomp je je pony niet af en gaat hij goed voorwaards aan de hulpen.

Als dat voor elkaar is kun je pas wat aan je hoofdhals houding gaan doen. Ik zou ook lekker voltes rijden en achtjes. Daar word hij soepeler van. Als hij een beetje zakt beloon je hem door je hand te ontspannen.

Wat betrefd dat aanspringen in galop
Maak je pony eerst helemaal klaar, lekker nageeflijk, voordat je aanspringt.
Geef hem een halve ophouding zodat hij even oplet en spring dat pas aan.

Ohja en ik wilniet zeuren maar je moet voor de veiligheid echt chaps aandoen hoor! (Bij een beetje een goede intructrice had je de les zo niet in gemogen.)

En een mexicaan werkt áltijd in! Hoe los je hem ook hebt!

Veel succes ermee!

Als je je paard van achter naar voor wil rijden, moet je hem aandrijven, moet je hem vooruitrijden. Dus dat drijven drijven drijven klopt dus wel vind ik. De motor werkt idd van achter zoals jij zei, wel dat zeg ik dus ook.

Als een mexicaans heel los hangt, werkt ie echt niet té erg in dus het kan best.