Hier de primeur van Dautsen @ work op bokt! Het is een Friese merrie van bijna 5 jaar! Ik verzorg haar nu ongeveer 8 maanden en daarvan hebben we er nou 4 of 5 maanden privéles. We krijgen les van de vrouw die Dautsen ook 2x in de week rijdt. Ze heeft nu even een nieuw hoofdstel, omdat ze met het andere niet meer wilde luisteren. Ik ben er niet zo'n fan van, maar mijn lerares heeft een schouderblessure dus dat haalt veel kracht weg voor dr! Ik heb de onderste teugel eraf gehaald, zo vind ik het best fijn rijden.
Ik heb veel problemen gehad met Dautsen en ga pas nu echt verschil merken. Ik weet nu beter hoe ik haar achterhand actief moet rijden en ze gaat er (bijna) nooit meer vandoor. Naja genoeg gepraat, hier de foto's
Ik wil best tips, maar houd het vriendelijk! En mijn eigen commentaar niet herhalen please! Danku!! Ow ja ik rijd niet altijd met sporen, wissel veel af, meestal rij ik zonder. Maar ze is me toch zo sloom af en toe...pff!
Mijn commentaar:
- Ik moet echt leren rechtzitten, lijkt wel of ik een bochel heb!
- Mijn tenen staan bijna continu naar buiten.
- Ik knik mijn handen..rare gewoonte.
Nu echt genoeg gepraat!!
Allereerst even voorstellen: Dit is nou Dautsen

Dautsen en ik ongeveer 8 maanden geleden:
Eerst even stilstaan: (ik lijk wel een tientonner met dat te grote vest hihi)

Drafje, beetje te diep

Is je schouders recht doen nou zo moeilijk

Al iets rechter

Rechtzitten!!!

Tenen recht houden is echt moeilijk!

Duidelijk voorbeeld van die knik in mn handen:

Galop is nog erg moeilijk, maar nu ik precies voel wanneer haar achterhand erbij is springt ze zoveel beter aan!! (en niet overkruist)
Jaja ontspanning!!

Fotograve nog ff als echte cowgirl:
En nog een mooie foto om af te sluiten:(wat zie je Dauts??)

Dank u allen voor het kijken naar mijn schat! Wees wel een beetje lief voor me! Ik rijd trouwens nu ongeveer 8 jaar paard, waarvan 1 jaar op "eigen paarden".
Groetjes Marjolein!
mooie fries
hihi