Paard sloft

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

djerada

Paard sloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 13:32

Haay allemaal!
Mijn verzorgarabiertje sloft erg. Ze tilt d'r benen dus niet goed op. Ze doet dat vooral in de draf. Ik weet dat dit minderd als ik d'r goed voorwaarts rijd. En dus goed aan het been houd. Maar kunnen jullie mij misschien nog goede raad & tips geven?:o Ik hoop 't maar!

Doeg! =)
Yerma

lizalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:35

Veel overgangen rijden, Actief houden en balkjes draven.
Succes ermee !

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:37

zoals je zelf zegt, je moet goed je been eraan houden en veel ruimte geven met je teugels, dus ook niet tegen werken en probeer inderdaad ook over balkjes te draven en als het goed gaat, moet je haar goed belonen.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:43

Gewoon je paard actief houden, dan wordt het beter. Maar je zegt zelf dat het ook een arabiertje is, en die hebben sowieso meer slepende gangen, dus heel erg kwalijk nemen kan je het niet.

_Maud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:45

mijn verzorgpaard sloft ook, maar zodra je haar gewoon actief aan de gang hebt dan doet ze het niet meer!

djerada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 14:05

oh oke! Daar kan ik echt wat mee, bedankt! ja op stal hebben we geen balkjes maar dan kan ik ook over andere dingen lopen. Ze heeft ook last van stijve achterbenen dus is dan gelijk goede training voor d'r. Verder nog tips?

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:56

Dat is een questie van meer de achterhand gebruiken! Hier zijn tig topics over dus misschien kun je daar ook wat in vinden.

- Longeren met pessoatuigje
- Balkjes lopen
- Springen
- Veel schijnovergangen (bijv. je wilt gaan stappen en net voordat hij gaat stappen dan rij je heel actief weg)
- Veel overgangen
- Overgang stap - galop - stap maar dat is erg moeilijk en dat kun je beter doen met goede begeleiding erbij!
- Voltes verkleinen, kleine voltes rijden..

Succes ermee!

_Nicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:41

dondahsteen schreef:
Dat is een questie van meer de achterhand gebruiken! Hier zijn tig topics over dus misschien kun je daar ook wat in vinden.

- Longeren met pessoatuigje
- Balkjes lopen
- Springen
- Veel schijnovergangen (bijv. je wilt gaan stappen en net voordat hij gaat stappen dan rij je heel actief weg)
- Veel overgangen
- Overgang stap - galop - stap maar dat is erg moeilijk en dat kun je beter doen met goede begeleiding erbij!
- Voltes verkleinen, kleine voltes rijden..

Succes ermee!

Hier stem ik mee in!

monsera

Re: Paard sloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:42

Niet eindeloos in hetzelfde tempo laten lopen en rondjes achter elkaar over de hoefslag laten lopen.Word creatief en ga de training leuk en afwisselend maken door veel overgangen te rijden en veel figuren te rijden.Jammer dat er geen balken zijn op stal want balkjes lopen en een sprongetje maken zijn heel leuke oefeningen en heel fijn voor de afwisseling in je training.

Als je paard stijve achterbenen heeft moet je mss erop letten dat je heel goed in en vooral uitstapt en kun je er mss aan denken om een supplement te gaan voeren aan je paard.

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:52

En niet te vergeten schakelen.Dus tempowisselingen rijden.Kleine stukjes naar voren en terug.
Verder ben ik het met dondahsteen eens.

Louise_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:43

wat ik zelf ook ga doen met mijn paard is balkjes lopen. Dit lijkt mij een goede oplossong

djerada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 22:34

Oh oke!
Ja die tips zijn goed!
Toevallig was ik met snellere en rustigere draftempos ookal bezig. Het wat vervelendere is dat we geen bak hebben. Nou, we hebben d'r wel een, maar die is niet echt goed. Erg modderig etc. Het is tenslotte een buitenbak. Niet echt comfortabel voor het paardje natuurlijk. Is te zwaar. Zou bezig houden (zonder perse tempowisselingen) ook werken? Of moet ik me echt concentreren op de benen zeg maar?

Alvast Bedankt! =)

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:41

Mijn paard heeft het ook. Ik merk wel dat het helpt om overgangen te rijden.

en dan doe ik het meestal : draf, naar halt,, na laten geven, en gelijk weer aandraven. Dan stapen, aangalloperen, of weer halthouden en achterwaarts. ook veel tempowisselilngen, verzamelen en versnellen. Balkjes heb ik ook eent tijdje geprobeerd maar wou niet goed.

wat ook nog wel eens wil werken: met je paard door het bos, en dan over paadjes, waar wortels net boven het pad uitsteken, dan MOET hij zijn voeten wel optillen. En als je buitenrijdt (op buitenrit) en zijn eigenlijk altijd wel genoeg mogelijkheden om te springen een lange tak, of een jerrican of greppel (Let OP! Wel duidelijkzichtbaar!!!!)

wees idd creatief Dat helpt al een heel eind

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 23:05

Actief houden en veel afwisseling zodat je paardje het leuk gaat vinden!
Succes ermee

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:17

djerada schreef:
Zou bezig houden (zonder perse tempowisselingen) ook werken?

Wat bedoel je met bezig houden?

djerada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 15:28

monsera schreef:
djerada schreef:
Zou bezig houden (zonder perse tempowisselingen) ook werken?

Wat bedoel je met bezig houden?

stellingen, schouder binnen en buitenwaarts, travers enz.

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:39

schakelen, en meer overgangen rijden

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:29

Je kan ook springbalken neer leggen en haar daar veel overheen laten lopen dan leert ze ook meer der benen op te tillen.
Dit kan je doen in stap en draf

djerada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 22:29

Bedankt! Dan maar takken gebruiken. Helaas is d'r conditie niet helemaal top dus wil ik niet met haar gaan galoperen. Misschien paar passen, maar niet langen stukken, is niet goed voor d'r.
Nog meer tips?

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:52

Dan kan dat ook een reden zijn dat ze sloft, conditie opbouwen dus! En lekker galoperen hoor!! Goed voor haar!

djerada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 14:19

Ja. Maar hellaas is het mijn verzorgpaard en kan ik niet iedere dag komen. Maar het is toch slecht om te gaan galoperen als ze niet echt iedere dag goed bereden word. Hoewel ze wel iedere dag in de wei staat en zich daar ook kan uitleven. Maar een paar passen galop lijkt me niet erg. Maar veel of gemiddeld galoperen lijkt me niet goed.

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:28

Als ze altijd kan lopen en verder niet lang op stal staat kan je makkelijk gemiddeld galoperen hoor maar je moet zelf weten wat je goed vind natuurlijk

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:44

Tuurlijk kun je wel galoperen Mijn paard komt ook niet alle dagen buiten, en die rijdt ik soms ook maar 4 x in de week (als het kan vaker hoor !!!) en dan galopeer ik ook gewoon. Het gaat er vooral om dat je hem niet overbelast, dus van niets téveel. Dan kun je een hoop dingen doen hoor

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:06

Zeker gaan galloperen, niet meteen mega afstanden maar wel zoveel dat je paard aan kan!
Paarden zijn niet van suiker!

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:39

precies