Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mrblueeye schreef:Verder, behalve dat ie aan het wisselen is, is er niks in zijn mond of tanden te zien.
mrblueeye schreef:Goed idee...appelstroop.
Maar hoe krijg ik zijn hoofd naar beneden als ik het hoofdstel over zijn oren wil doen. Of gaat dat vanzelf een keer gebeuren dat hij dan zijn hoofd naar beneden doet.
mrblueeye schreef:Ja ik weet dat je tandproblemen niet goed zelf kan zien, maar bij zijn vorige eigenaar is er wel een tandarts bij geweest maar weet niet wat hij gedaan heeft. Ik zal haar eens contacten en vragen hoe en wat.
Cheveyo schreef:Kan je hem niet een keer een hele dag met het bit in zetten op stal? Keelriem er af, neusriem er af en alleen het bitje aan je bakstuk en kopstuk. Lekker laten staan, niks van hem vragen gewoon laten wennen zonder dat er iemand aanzit. MITS het niet tegen zijn bv. wolfstandjes aan zit te butsen want dat moet je wel even uitsluiten.

Pauline schreef:Wisselen is gewoon pijnlijk, kijk maar naar mensen, kindjes zijn echt ziek als ze tanden krijgen..paarden zie je soms hun hele stal opeten. Daarom moet je ook de kiezen goed laten bekijken op scheef afslijten, je kan met je hand wel de voorste kiezen aan de zijkant bevoelen, adan voel je wel haken zitten soms.
Overigens kun je met gronswerk het paard leren zijn hoofd omlaag te doen. Gewoon een halster om, na het loswerken aan een touw. Dan druk op het touw, en met je andere had ga je naar beneden, dat meot hij volgen met zijn neus. Als hij dat doet, druk weg en belonen. Kijk of hij het ook zo wil, uit zichzelf. Belonen, iedere gelukte poging, al is eht maar een beetje.
Sonja schreef:SaskiaKur met je eigen paard moet je vooral doen wat je zelf wilt, maar ik kan je wel vertellen dat je in mijn stal in ieder geval niet welkom bent. Waar het verstand eindigt.......