Zelf heb ik een tijdje terug een hoofdstelgekocht met mexicaanse neusriem, maar ik weet niet goed hoe ik hem moet gebruiken daarom nog nooit gebruikt, wel aan de longe.
Wat is precies de werking van een mexicaanse neusriem ?
Zelf wil ik uhm graag gebruiken voor een volbloedje die bij het rijden haar mond vaak open doet en soms de tong uitsteek, merrie heeft een hele gevoelige mond. Hoe hoog hoort ie eigelijks te zitten, kijk vaak naar foto's maar ben nog niet echt zeker hoe ie moet zitten. En ik wil niks vernielen, dus vandaar dat ik het ff aan jullie vraag. Want als ik er niet achter kan komen verkopen ik het hoofdstel maar.
Alvast bedankt voor jullie hulp
( ik heb mijn neus riem ook los) maar ik rij sinds kort met pessoa en dan mijn teugels aan de grote bit ring want dus net ietjes meer inwerking heeft dan een gewoon trensje ik snap wel wat jullie er tegen hebben maar mijne dramt niet alleen mijne loopt door mijn handen heen en dan kan je zegge ligt aan je rijden maar dat is denk ik niet zo want ze doet het alleen bij hoge sprongen en anders komen er echt ongelukken van. wat ook is met een pessoa kan ik losser in mijn hand zijn omdat ze dan gevoeliger is en dan kan ik beter met mijn zit gaan doen dus het helpt elkaar en dan kan je zeggen dan krijgt ze stugge mond maar mijn neef bas de recht die rijd hoge rij school met stang en trens en toen ging ik een keer op zijn hengst en je hoefde maar een beetje te doen met je vingers en dat paard liep na beneden terwijl dat ook opzich strenge bitten zijn