[SGW Foto's&verslag] Jitske&Britt scheuren in SGW Et

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

[SGW Foto's&verslag] Jitske&Britt scheuren in SGW Et

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 21:48

Vandaag was het dan weer tijd voor SGW! (ik start L-pony's)

Eerst maar even de foto's:

Afbeelding
Britt, mijn scheurneusje

Afbeelding
Opzadelen voor het springen

Afbeelding
Losrijden voor het springen

Afbeelding
Ook losrijden voor het springen

Afbeelding
En nog een keer..

Afbeelding
Eventjes stappen..

Afbeelding
Losspringen..

Afbeelding
Dat koppie..

Afbeelding
Hindernis 1 van het springparcours

Afbeelding
Hindernis 2 van het springparcours

Afbeelding
Over 4A heen..

Afbeelding
Dit was hindernis 7, de muur (aparte foto.. )

Afbeelding
Opperste concentratie voor de start van de cross

Afbeelding
Net uit het starthok, hup naar hindernis 1 (raar moment)

En dan nu het verslag:
Vanmorgen om half 4 ging de wekker,
daar sliep ik wel zo ongeveer doorheen,
maar tussen 4 en half 5 was ik er dan toch uit..
Eerst pony's gevoerd, toen Britt gepoetst en transportbeschermers enzo omgedaan en in de trailer gezet.
Had haar gistermiddag al gewassen en ingevlochten, en had gisteravond al alle spullen in de auto gedaan, omdat we zo vroeg weg moesten..
Rond kwart voor 6 gingen we dan, wat later als gepland, maar het kon nog makkelijk!
Rond kwart over 7 waren we dan in Etten Leur,
toen zijn we eerst naar het secretariaat gegaan, startnummer gehaald en betaald enzo.
Vervolgens zijn we de cross gaan verkennen, vond het niet overal goed aangegeven met alternatieven, maar na goed kijken en nog even iets navragen aan Rob, mn instructeur, wist ik hoe ik alles moest rijden.
De bodem was goed te doen, alleen bij hindernis 4, de picknickplaats was het modderig, maar daar hebben ze later nog wit zand overheen gedaan, zodat het ook goed te rijden was.
Hindernis 1 was gewoon een steil eigenlijk,
hindernis 2 haaientanden, hindernis 3 een dikke boom, hindernis 4 de picknickplaats, waar je ABC had,
A - verplichte doorgang
B - sprong, soort oxer was het geloof ik
C- nog een sprong, boomstam geloof ik
(was heuvel op)
toen 5, zadelrek, simpele sprong vond ik,
toen 6, een smalletje, zat ook een alternatief bij, maar ik besloot gewoon het smalletje te nemen,
toen naar 7, een in-uitje door een soort 'hut' heen, leek vrij ruim te staan voor pony's, maar ik besloot toch gewoon rechtdoor te gaan en niet het alternatief te nemen.
Daarna over een kronkelpaadje naar hindernis 8, een lastige dubbel, de hindernissen stonden namelijk niet recht achter elkaar, en het was al niet makkelijk aanrijden, en onder B zat een klein greppeltje,
vervolgens over het veld naar hindernis 9, de ronde brug, een moeilijke hindernis.
Diegenen die ik bij hindernis 9, de brug dus, had gezien, weigerden allemaal, of ze namen meteen het alternatief.
Ik zat heel erg te twijfelen wat ik nou zou doen.. bedacht dat ik waarschijnlijk maar het alternatief zou nemen,
vervolgens richting de waterbak, eerst een simpel steiltje voor de waterbak, dan de waterbak in, de waterbak uitspringen, heuvel op en op de heuvel nog een hindernis,
daarna door na de 1nalaatste hindernis, de katapult, nouja, zo heette de hindernis, maar wij(L-pony's) mochten de katapult niet eens springen, wij moesten 1 van de 2 huisjes springen, en dan nog de laatste sprong, niet moeilijk..

Na het cross verkennen heb ik nog even het springparcours verkend, maar springparcours heeft nog nooit een probleem opgeleverd bij de cross bij mij, dus daar maakte ik me echt geen zorgen over.

Toen gingen we weer op weg naar de trailer, om op te zadelen voor de dressuur, onderweg kwamen we Rob nog tegen, en nog even wat dingen nagevraagd over de cross, oa welke sprong ik bij de brug moest nemen, Rob zei; gewoon rechtdoor, dat kan je makkelijk,
en dat besloot ik dus ook te doen.
Eenmaal opgezadeld voor de dressuur naar het dressuurterrein vertrokken (tegemoetkomende vrachtwagens zijn wel heel erg eng hoor )
Ze was niet echt ontspannen, maar ze liep toch al een stuk beter als in Chaam,
Uiteindelijk geen geweldige dressuurproef neergezet, maar toch redelijk tevreden, ik weet immers dat Britt de eerste buitenwedstrijden gewoon niet rustig wil dressuren..
Daarna Britt weer op de trailer gezet, en nog even bij een paar hindernissen in de cross gekeken, om vervolgens weer naar de trailer te gaan en weer op te zadelen voor het springen.
Voor het springen even naar de DA geweest, omdat dat bij het parkeerterrein was en ik dan meer tijd tussen het springen en de cross had.
Halfuurtje ofzo voordat ik moest springen ben ik gaan losrijden, ze liep lekker, en sprong lekker, daar was ik wel blij om, aangezien ze in Chaam zo ontzettend zat te klieren met losspringen (paar keer met je pony midden in de hindernis staan en er een paar keer bijna naast liggen is nou niet echt mn hobby..)
Toen het parcours in, hindernis 1, 2 en 3 geen probleem,
toen hindernis 4, ik kwam niet helemaal lekker uit, en onder 4 zat één of ander hekje, afstand kwam niet helemaal mooi, maar hield goed mn benen erbij en ze sprong er foutloos doorheen, hindernis 5 en 6 ook makkelijk, toen 7, de muur, afstand kwam niet helemaal mooi, maar ze sprong er toch goed overheen, toen 8AB, ook geen problemen, hindernis 9 raakte ik de balk licht, maar die bleef liggen, foutloos gesprongen dus
Naar de losrijbak voor het crossen gestapt, daar Maartjuh & Phante nog gemeet, en daarna even rustig rondgestapt, gezellig met andere mensen pratend, 1 x een hindernisje in de losrijbak gesprongen, maar daarna niet meer, vond de bak erg zwaar..

Toen de cross:
Stilstaan in het starthok is een ramp, draaide ook nu weer uit op rondjes draaien, ze kwam dit keer nog net niet omhoog,
toen mochten we van start, ging nogal, uh, vliegend van start
hindernis 1 ging heel makkelijk, ookal zette Britt nogal vroeg af..
hindernis 2, de haaientanden leverden ook geen probleem op, even inhouden voor de bocht, en op naar de dikke boom, ging heel simpel, toen het bos in en de picknickplaats, had hier iemand gezien die echt bijna een weigering had, dus had mn benen er goed aan, en Britt sprong er dan ook heel fijn doorheen
Pad rechtuit, en toen de zadelsprong, ging ook erg makkelijk, bocht naar rechts en naar het smalletje, ondanks dat Britt heel hard ging lette ze toch erg goed op me, en ging dan ook keurig over het smalletje, toen bocht naar links, en het in-uitje, die ging helemaal niet netjes, Britt raakte de achterste flink, was mn eigen schuld.. Reed er veel te hard in.. Britt liep gewoon goed, dus gewoon doorgereden, op naar 8, de lastige dubbel, nouja lastig, hij leek me lastig, Britt dacht daar anders over en sprong er heel fijn doorheen (hier komt nog een filmpje van ) en op naar 9, de ronde brug, omdat Britt zo ontzettend fijn aanpakte besloot ik zoals Rob had gezegd gewoon de brug rechtdoor te pakken, en met mn benen er goed aan sprong ze er keurig op! Toen schuin het veld over en op naar de waterbak,
door het open veld kreeg ik haar helemaal niet goed terug daar, maar toch nog net op tijd, ging heel makkelijk dat lijntje van steiltje-waterinsprong-wateruitsprong-heuvel op en uitkijktoren,
daarna alweer op naar de 1nalaatste sprong, en ik besloot maar eens op mn horloge te kijken hoe ik met mn tijd zat, iets voor de 1nalaatste sprong had ik nog precies 2 MINUTEN!!! En je mag 20 seconden sneller zijn dan de optimale tijd, ik was veeeeel te snel dus! Ben meteen overgegaan in stap, en heb tot kort voor de 1nalaatste hindernis gestapt, toen even galop en de hindernis gesprongen, meteen daarna weer stap, iedereen keek me heel raar aan zo van; huh, waarom stapt zij??? Toen ik nog iets minder dan 20 seconden had ben ik weer in galop overgegaan en kwam keurig 2 seconden onder de optimale tijd binnen!

Was echt super tevreden, omdat ze alles zo ontzettend fijn aanpakte!

Daarna even singel losser gedaan, en neusriem ook, en even lekker met dr gestapt, toen nog weer even naar DA voor controle, en toen nog een tijdje met dr gestapt en haar na een tijd op de trailer gezet, omdat we zelf naar de tent gingen om de uitslagen te kijken,
Ben uiteindelijk 8e geworden, had er na mn dressuur geen strafpunten meer bijgekregen, er waren 6 prijzen, net iets buiten de prijzen dus.

Kortom, het was weer een erg geslaagde dag, en op naar Castenray!

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:53

Hihi lang verslag Jits!!
Je had errg netjes gereden, super!

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:58

goed gedaan hoor!!
heel verhaal

_Rianne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:59

leuk verslag meis!

WAAAAAAAAUW!
Dat scheur'n komt wel goed!
ik ga echt een keer mee hoor!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:00

Klinkt als een hele leuke dag!!
Vind het knap van je hoor

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:03

Was wel leuk geweest zeker?
Ziet er goed uit Jits!

Jessol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:05

mooi verslagje
mooizo
jij en britt = superteam

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:09

flink verslag!!

Jullie zijn leuk samen..
zal je filmpje eens uploaden!

Unfaithful

Re: [SGW Foto's&verslag] Jitske&Britt scheuren in SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:17

leeeeeeeeeeeeeeeuk Jits!
Super gedaan, ben trots op je
Ik ook keer meegaan samen met Janna

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:27

Lang verslag. Klinkt goed

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:37

leuk!!! snelheidsduivel...

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:41

leuk jits!
super gedaan! ziet er goed uit

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:13

Goed zo!! Weer een fijne dag voor jullie geweest!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:22

Leuk verslag Jitske! En idd super gereden!

Josefien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:29

ik vind t altijd zoo leuk om te zien he
gaaf!

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:53

Mooi verslag!! Ik ben gister voor het eerst gaan kijken bij SGW. Heb echt genoten daar in Etten-Leur! Super om te zien. Was wel onder de indruk van de hindernissen zeg!

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:23

Wauw, dat is een groot verslag
En mooi dat het zo goed ging

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:48

Zo hé, dat is snel! Haha, ze heeft er in ieder geval plezier in en jij ook zo te zien, leuke combi!

joriien_foxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:10

Netjes gedaan Jitske, Ik was gisteren ook in Etten-Leur, was met Robin Breunis mee, nu ik de foto's zie, herken ik je ook wel

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:18

Heel verhaal

Leuke foto's Ziet goed uit, mooie combinatie

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:04

oeeeeh brittjee!!! Fan fan fan leuke foto's ! Al had ik er wat meer van de cross willen zien haha!
idd leuk verhaal
Leuk dagje gehad dus

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:14

Waah jitske!!!!
Leuk verslag
Jullie zijn écht supercombi
Ik voel het wel beetje kriebelen hoor.. WIL OOK CROSSEN!!!
mja, eerst maar eens fatsoenlijk springen (A)

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:52

mooi verlag hoor en leuke foto;'s!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:30

Leuk verslag Jitske en netjes gereden
Die startfoto is leuk *zoef!!

Animae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:49