Wisteria weer @ work (en ik ben zó trots!!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Wisteria weer @ work (en ik ben zó trots!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 21:28

vandaag was ik al zo aktief(met yvon mee naar haar 3jarige, Q gereden, gewerkt, aanhanger vol voer gehaald en paard van mn mama gelongeerd) dat ik vol goede moed besloot om wisje voor de 2e keer met bijzet te longeren

en wat was ik trots

vorige keer ging niet bepaald vlekkeloos maar vandaag wel!

heb haar helemaal alleen op kunnen zadelen(normaal moet iemand ff meehelpen vasthouden, op mn wasplaats kan ik ze niet aan 2 kanten vastzetten dus kan ze draaien etc en zo goed kent ze t zadel etc nog niet) maar het was prima gelukt denk dat het komt omdat ze Q zn zadel&hoofstel mocht gebruiken vandaag

klaar om te beginnen!
Afbeelding

ff dr hoofdstel showen, blingbling frontriem staat haar prima!
Afbeelding

en wis zou wis niet zijn als ze niet weer eens ergens een kale plek had
Afbeelding

en waarom zou je rustig beginnen aan de longe denkt wis dus ze laat meteen een lekkere draf zien! (ze staat 24/7 buiten en had net nog met Q gespeeld )
Afbeelding

Afbeelding

galopje andere kant op, ze zit steeds mindervaak overkruist en springt bijna altijd goed aan
Afbeelding

Afbeelding

ff stappen
Afbeelding

en dan...zonder enig verzet de bijzets eraan, en aan de hand sjokte ze braaf mee!
Afbeelding

Afbeelding

dan de volte op en dat was nog heel ff lastig, ze bleef liever bij mij
maar het lukte

hier zie je meteen al waarom de bijzets nog niet strakker kunnen, soms in draf en vooral in galop heeft ze haar hoofd nog ver omhoog en als ze dan de bijzet voelt is het paniek, maar dat went wel, vandaag ging het prima! geen gestaak!!
Afbeelding

begint al steeds vaker wat te zakken met haar hoofd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zie hier: mijn toekomstige dressuurpaard ze wordt steeds gaver
Afbeelding

Afbeelding

galopje,
Afbeelding

en weer al net een echt dressuurpaard
Afbeelding

rechtsom vind ze het moeilijkst, zeker met bijzet, maar ze doet het prima!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nog even stappen, keurig zonder om te draaien!
Afbeelding

ben echt zo blij dat ze alles zo goed oppakt!
vind het bijna jammer dat ze 30 april naar de opfok gaat
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 05-04-06 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tumtummie

Re: Wisteria weer @ work (en ik ben zó trots!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:32

Ziet er inderdaad heel netjes uit en wat een gaaf dekje heb jij!

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:40

Ziet er idd netjes uit!
Echt mooie gangen heeft hij!

bregje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:50

Ziet er goed uit maar ik zou toch de beugels even opsteken!Lijkt me wel zo fijn voor haar.
Maar het ziet er goed uit mooie gangen ook!!!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 21:53

thnx voor de leuke reacties

@tumtummie: het is een BR dekje, soort suede-achtig spul, heb er 2 van en wil er meeeeer, maar helaas heb ik deze alweer 4 jaar ofzo en kon ze toen alleen in blauw&camel vinden

@bregje, beugels hangen expres naar beneden, ze is nog niet ingereden en zo doe ik dat altijd, wennen ze meteen aan dat je er strax met je been tegen aan zit
heb haar de eerste paar keer zonder beugels gelongeerd, toen met opgestoken beugels en als die naar beneden zakken laat ik ze dus zo hangen

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:08

ziet er super uit ga je haar nog beleren voordat ze de opfok in gaat ??

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:17

Zooo wisje word paard! Stoer hoor! Nog ff wachten en dan erop! K ben benieuwd of ze pony of paard word onder jou, haha!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:38

Wat blijft ze netjes haar achterhand eronder zetten tijdens de bijzet!!
Ondanks dat je zei dat ze de vorige keer zo staakte,
Ziet er goed uit!!
Word volgens mij een kei tof dressuur paard

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:58

Ze is gewoon al net zo goed zadelmak als Dept.

Van de zomer nog ff groeien in de opfok en dan is ze de knapste van allemaal!!!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:02

dat gaat netjes zeg!

Ze ziet er zo met zadeltje al een stuk volwassener uit dan zonder zadeltje vind ik

Maar braaf hoor! ze begint ook al netjes te lopen, word later vast een hele knapperd

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:35

Renske20 schreef:

@bregje, beugels hangen expres naar beneden, ze is nog niet ingereden en zo doe ik dat altijd, wennen ze meteen aan dat je er strax met je been tegen aan zit
heb haar de eerste paar keer zonder beugels gelongeerd, toen met opgestoken beugels en als die naar beneden zakken laat ik ze dus zo hangen

Wat ik altijd doe is de beugels onder de buik door aan elkaar vast maken met een stijgbeugelriem nadat ik een geval heb gehad die zo hard begon te bokken dat de stijgbeugels tot tegen haar kop aan vlogen...
Ze kunnen ook blauwe plekken oplopen van die bengelende beugels in hun elleboog ("oksel") als ze je vast bind kunnen ze niet meer zo super hard heen en weer wiebelen maar voelt ze toch wat aan haar zij.
Tis maar een tip hoor, maar kets zelf maar is een stijgbeugel flink tegen je gewrichten aan...

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:40

Wisje doet het goehoed!!

Word een leuk paard Rens!

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:44

whooo rens, echt, wat doet ze het super

ik kom zodra ze terug is van de opfok bij haar kijken

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 00:14

Wat een super leuke merrie!!!
Het ziet er allemaal heel prettig en ongedwongen uit!!!
Heel veel succes er mee!!

mariska75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:05

let op met die slingerende bijzetteugels, die zijn best zwaar en zo geeft het veel onrust in de mond!!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 11:14

thanx voor alle leuke reacties

mariska75 schreef:
let op met die slingerende bijzetteugels, die zijn best zwaar en zo geeft het veel onrust in de mond!!

als je had gelezen wat er bij de foto's staan had je geweten waarom ze nog zo los zitten
je zal het vast goed bedoelen, maar strakker kunnen ze gewoon echt nog niet!
de 1e keer met bijzet raakte ze in paniek, nu durft ze er prima mee te lopen maar brengt haar hoofd op sommige foto's(wat er ook duidelijk bij staat) haar hoofd nog ver omhoog/vooruit waardoor de bijzets op spanning komen te staan, daar schrok ze de vorige keer flink van en ging volledig in verzet
dit accepteerde ze nu goed, als dat zo blijft gaan ze een paar gaatjes strakker, maar je kan niet verwachten van een jong paard die bang van de bijzets is en ze voor de 2e keer om heeft, dat ze meteen op de goede maat vast kunnen
bovendien wegen de bijzets haast niets en als ze er last van had dat ze heen en weer slingerden had ze dat wel laten zien, wis geeft prima aan waar ze het wel/niet mee eens is

@loolapelooza, dat idd de volgende stap, beugels vastbinden onder haar buik door, maar door een klein hoefsmid-drama mocht ik niet meer aan haar benen&buik komen, ben al blij dat ik de singel nu vast kan maken zonder dat ze er op reageerd!
beugels onder de buik door vastbinden gaat nog even niet lukken en weet ook niet hoe ze zal reageren als ze dan steeds iets onder haar buik voelt bewegen dus ik laat het nu even zo, heb gister voor het eerst haar hele buik, liezen&benen kunnen poetsen en dat is zo'n stap vooruit dat ik nog even geen nieuwe dingen ga proberen

maar nog 3,5 week en dan gaat ze naar de opfok, daarna wordt ze ingereden en niet veel meer gelongeerd met zadel, als ik dan ga longeren ipv rijden zal het met longeersingel zijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:30

Ziet er keurig uit!
Gaat allemaal heel netjes als ik het zo zie en lees!
Ze heeft overigens echt heerlijke gangen!

Robby_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:37

Zo die heeft lekkere ruime gangen zeg!!!
hopelijk lbijft ze zo vorderen:)

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:32

Echt nog een leuk babypaardje
Ziet er weer supergoed uit renske Ben echt benieuwd hoe ze onder het zadel wordt!

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:38

onder de buik door de stijgbeugels aan elkaar vastmaken lijkt me ook niet zo prettig. Je kunt zo ook opsteken op de ´manier van lammert haanstra´nouja dat staat iig in zijn boek en op die manier kunnen ze ook niet uitzakken.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:39

Ziet er goed uit Renske niet alleen jij bent trots maar ik ook hoor ik vind het echt fijn dat ze het zo super doet.
De een na laatste foto vind ik echt leuk daar komt ze al een beetje in de aanleuning. De filmpjes die je stuurde waren ook wel grappig ik zal ze weer in mijn profiel zetten.

olijf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:27

~Kan me voorstellen dat je trots bent!!
Ziet er goed uit hoor!!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:35

Wat een leuk dier! . Ziet er goed uit voor een driejarige! Is zij ook al zo explosief af en toe?? die van mij staat 15 uur per dag buiten, maar is ook zo druk!
Om het overkruiste galop tegen te gaan, moet je even een longeercirkeltje afzetten, het is logisch dat ze overkruist gaat als ze geen steun heeft, ze is nog superjong, dus is het ehct van belang dat je een cirkeltje uit gaat zetten. Zonde rbijzet draaft ze heel erg lang, en is er niet zoveel aan, maar op sommige foto's waarbij ze terug komt en ook haar hals ronder maakt, loopt ze super. Hier heb je een leuk dressuur paard van voor de toekomst!!
Wat is de afstamming?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:39

Blijf het een mooi paardje vinden en ze loopt echt lekker zo. Wel fijn dat ze nog even de opfok in kan lijkt mij wel moeilijk idd als je ze eenmaal aan huis hebt gehad.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:14

thanx voor alle leuke reacties
ik hoop ook echt dat ze onder het zadel minstens zo lekker blijft lopen!

@ sammie_44 ze is een Obelisk x Rex magna. ze sprong eerst altijd overkruist aan, teken van slapte niet gek ook na haar groeispurt ze heeft aan 3 kante steun van de bakrand en ook dan sprong ze fout aan
of ja, ze sprngt goed aan maar sprong dan al snel achter weer over waardoor ze alsnog overkruisd zat, maar ze wordt sterker en komt al beter in verhouding en het gata nu 9 van de 10 keer goed
ze wil zichzelf idd graag lang maken vooral in draf, daarom komt er ook al snel verzet op de bijzet, dan kan ze dat nml niet, maar als ze zo goed blijft meewerken als deze keer da ga ik de bijzet steeds wat strakker zetten zodat ze wat meer 'echt' aan het werk gaat en leert in welke houding ze moet gaan lopen

@ gouda, vorigjaar vond ik het niet erg om haar naar de opfok te brengen, ik had haar toen ook al een halfjaartje thuis staan maar nu ik steeds meer met haar doe, en dan niet alleen het longeren maar gewoon het bezig zijn met haar, vind ik het aan de ene kant wel jammer dat ze een paar maanden weggaat
ze pakt alles nml zo goed op dat ik echt plezier heb in het werken&bezigzijn met haar! bij Q en des moet ik steeds afwachten of ze(lichamelijk gezien) een goede dag hebben en wat ik er mee kan doen
wisje is gewoon kerngezond(*even afkloppen*) en wil altijd aandacht en iets doen enzo, als ik haar longeer sta ik echt helemaal blij te kijken hoe lekker ze loopt, maar als ik Q longeer sta ik alleen maar te kijken of ie misschien niet onregelmatig loopt dus dan ben ik op een hele andere manier bezig
maar wis is nog zo jong(eind juli wordt ze 3) en wil haar niet overbelasten dus ze krijgt mei t/m september vakantie en dan kan ze in oktober echt aan het werk