Alisaya onder het zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Alisaya onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 15:25

ALISAYA!
Velen van jullie wisten al dat ik haar aan het inrijden ben. En nou eindelijk foto's van onder het zadel, het gaat nog allemaal niet zo soepel maar het begint te komen
Ze durft nou eindelijk een beetje naar beneden te komen, met halthouden kan ze al een beetje afbuigen en in de stap loopt ze nu na eventjes al veel meer naar beneden. Het opstappen is onze grootste probleem maar daar zijn nog mee aan het oefenen

AfbeeldingIk kom met haar de bak in, maak de teugels vast en daar ging ze
Afbeelding
AfbeeldingHier zat ik er net op, ze zag en hoorde overal wel iets, ik probeerde haar te kalmeren door tegen haar te praten en veel te belonen/aaien
AfbeeldingNa een tijdje liet ze los
AfbeeldingIn het begin met draven.....
AfbeeldingZie dat ene oortje ze luisterde echt de hele tijd naar wat ik zei
AfbeeldingGalop op de volte, ze was nogal vervelend aan het doen(bokken enzo)
AfbeeldingEn een weer wat ontspannendere drafje
AfbeeldingIk geloof dat ze daar iets zag
AfbeeldingNet na een bok tijdens de galop Hoe beroerd kun je zitten
AfbeeldingEn lol dat ik had Ze was vervelend aan het doen alleen omdat ik over een balkje wou stappen

Het effect als je met haar over een balkje heen wilt stappen
AfbeeldingTen eerste steigeren
AfbeeldingEn ten tweede, wat ze nogal erg vaak heeft gedaan(stuk of 20 keer toch zeker en waar Patty zich maar steeds aan het ergeren was dat de foto's steeds niet lukte ) Bokken! Jaja, ik zit heel vaak op bokt en vertel dat altijd aan Alisaya en zij dacht dat ze er ook nog wel bij kon

En bokkers, wat denken jullie? Mag zij ook lid worden van bokt?

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:26

zet ze eens bij dres blinders die bok en steigeren

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:31

nou ziet er braaf uit, alleen nog wel erg gespannen

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:33

Leuke foto's! En die bok en steiger foto's zijn best wel grappig aan de ene kant.. vooral die ene bok foto

RhealLover

Re: Alisaya onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:36

leuk en actief paardje hoor

nou iig veel succes met dr

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:37

Ik vind het er nog niet bepaald ontspannen uitzien.
En op deze foto: http://img347.imageshack.us/img347/1214 ... 0980hw.jpg Zeg jij : iets ontspannender drafje, dat vind ik wel mee vallen hoe ontspannen Maargoed, ik weet niet hoe vaak je er nu al op hebt gezeten, en je bent haar in aan het rijden dus de ontspanning komt vanzelf. Ik vind het er nu nog niet lekker uitzien. Maar ik blijf je foto's eens volgen

[edit] Typo

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 15:40

Dankjulliewel

moyra: dressuur bloopers? is er ook al een topic voor dressuur bloopers? waar?

ladyzwien: Ja ze is opzich wel braaf en idd nog heeeel erg gespannen maar we zijn nu naar de ontspanning toe aan het werken

_Marinke_: haha ja ik had ook de grootste lol(in het begin)

loez: Er staat toch ook "iets" haha Maar in draf heeft ze nog nooit echt ontspannen gelopen en daarom ga ik nu eerst in stap verder en daarna pak ik het andere weer op

RhealLover: Dankjewel

Laurine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:46

ik vind het er nu nog niet zo goed uitzien en ontspannen maar dat komt vanzelf als je eenmaal een poosje verder bent

Vogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:49

als ik jou was zou ik pas met haar gaan balkjes draven en kleine sprongetjes maken als je haar dressuurmatige helemaal onder controle hebt. anders wek je alleen maar meer stress op bij het rijden. zorg dat ze eerst helemaal antspannen is voor dat je meer gaat vragen dan alleen stappen, draven en galloperen...

SjAnnepAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:51

Ik ben misschien een zeurpiet, maar ik vind die bok- en steiger foto eigenlijk niet in mijn beeld passen van goed een paard inrijden. Ik zie overal van zulke > clownpoppetjes achter die foto's alsof je het leuk vind?

Tuurlijk kan het een keer gebeuren dat een jong paard bokt oid, maar wanneer het zoals je zelf zegt 20x gebeurd en de fotografe het jammer vind dat ze het niet op de foto heeft kunnen zetten dan zet ik toch mijn vraagtekens.

Wel super leuk paardje!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 15:55

Laurine: Ja idd, ik hoop het

Vogel: Ik draaf er niet over (ok,blonde opmerking )
Ik ga nou idd ook eerst alleen ff wat stappen totdat het daar goed gaat en dan pas verder weer alles oppakken.
Maar dat zij niet over dat balkje wilt is alleen maar aanstellerietus, toen ik er net opzat begon ze me ineens te draven en ging ze er vanzelf overheen, in draf, zonder dat ik het wou..
En als er niemand op zit heeft ze er ook geen problemen, dan galoppeert ze er zelfs uit zichzelf over..
Maar ach, ik laat het voorlopig nog maar even zitten

SjAnnepAn: Neej, tuurlijk is het niet altijd even leuk als een paard bokt maar ik schiet nou eenmaal in de lach, maar na een tijdje wordt ik wel kwaad.. Naja en ze wou wel een foto proberen te maken van die acties.. dus snap het niet helemaal
Dankje

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:56

ze drukt haar rug echt heel erg weg, ik vind deze fotos verre van een fijn, ontspannen beeld. Voor de rest leuk beestje!

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:01

Het is een mooi paard, maar,
het zadel ligt slecht, het dier drukt haar rug ontiegelijk weg, en dat gebok lijkt wel een uiting van pijn, als ik zie hoe ze haar rug wegddrukt onder zo'n bok...

Als ik jou was zou ik eerst opzoek gaan naar een beter passend zadel, als je zo doorgaat heb je kans dat het dier echt 'gemeen' word omdat ze het zadel en het rijden asocieerd met pijn.
Dan zou ik als ik jou was les nemen, zodat ze over haar rug gaat lopen, op deze manier is ze versleten binnen een jaar....

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:08

Ik zou hier een heel verhaal af kunnen gaan steken over het feit dat ik het niet zo slim vindt dat zomaar iedereen denkt dat hij/zij een pony of paard kan beleren, maargoed, dat zal ik maar laten.

Zoek idd iemand die je goed begeleidt, laat dat zadel eens nakijken, en doe alsjeblieft een band om haar hals, zodat je daar aan kan gaan hangen als er iets gebeurd.
Want als er iets funest is tijdens het inrijden van een jong dier, is het aan de teugels gaan hangen, zoals hier.

Afbeelding

Maak haar eerst eens lekker ontspannen in stap en draf, galopperen doe je pas over een tijd, als de stap en draf goed bevestigd zijn.
En laat dat springen alsjeblieft helemaal zitten.

Wienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:17

ik vind dit echt een triest beeld van hoe het niet moet

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:27

Hoe help je een pony naar de kl*te

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:41

En met dat wegrennen wanneer je de teugels vastmaakt, is het misschien een tip om eerst een longeerlijn vast te klikken en dan de teugels vast te maken zodat je niet je paard in de ronte hebt rennen.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:45

Mwoah, da's op zich niet zo'n probleem, dat doen wel meer mensen tijdens het beleren, maar als je gaat rijden kan je haar idd voolgens mij beter aan de longe uit laten razen, en als je haar toch loslaat, teugels wat korter vastmaken.

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:47

Ik zou een jong paard nooit loslaten met zadel en hoofdstel, helemaal niet met die teugels zo losbungelent.

Hoelang is ze nu onder het zadel??
Als ze zo bokt in galop zou ik de galop gewoon even laten voor wat het is. Is ze duidelijk nog niet aan toe. En balkjes lopen zou ik persoonlijk ook nog even mee wachten.

Ik vind het wel een erg mooi paardje, is ze van jou of rijd je haar voor iemand in?

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:00

was ik weer nu even met mijn kant van dit verhaal lees nu pas dat dit inrijden is.

ik heb mijn eigen pony ook ingereden. zag er slechter uit als dit maar toch ik geef je een paar tips.

de grootste tip *****luister aub naar de mensen hier****ze hebben zeker gelijk al klinkt het nu bar en boos ik ben er super tegen ingegaan jaar terug maar ik weet nu wel degenlijk dat mensen hier op bokt.nl meer weten dan je denkt. zal voor jouw topic eens op zoeken.

viewtopic.php?f=10&t=365206&hilit= bekijk gerust even andere topics van mij. kan je verscheel eens zien.

mijn tips nog even geef een pony die net onder het zadel is voldoende aanleuning op de teugel ze moeten jouw als leider gaan zien (niet als baas maar een leider).

mensen hier op bokt.nl dat verkl****t pony sorry maar iemand kan ook fouten maken en zo te zien is dit paardje nog niet zo ver heen als mijn pony toen dur tijd en die is er helemaal boven op gekomen

doom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:22

Thokkadisje schreef:
Ik zou een jong paard nooit loslaten met zadel en hoofdstel, helemaal niet met die teugels zo losbungelent.

ik vind juist dat je dat wel moet doen alleen wel idd met de teugels goed vast !

lekker de beugels laten klapperen kan ze er al vast goed aan wennen aan de beugel..
want straks vlieg je een keer uit de beugel en schrikt ze ontzettend erg

en zo is ze ook meteen de ergste energie kwijt ..

maar ik vind dit van verre na goed
je bent nu al met het balkjes stappen veelste overhaast bezig ...
waarom niet alles op ze tijd??:S
wordt zo idd ook veelste veel stress geven tijdens het rijden ..
zo krijg je nou ook paarden die rijden niet leuk vinden ..
omdat ze vroeger verknald zijn !

vind hem ook nog niet goed genoeg volgroeit om al te rijden ..
zo zeggen wacht nog een half jaartje en kijk dan hoe ze is ..!
vind die rug nu al zo raar staan ]
heb ik bij die van mij ook gedaan en zag ontzettend veel verschil!
dus pas er mee op en idd ander zadel op!

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:38

tja ik ga mee met de rest, maar wil er wel aan toevoegen dat het raar is dat paardje al 10 is (zie haar profiel) zo ziet ze er namelijk niet uit

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:39

Ik kan dit niet echt leuke foto's vinden, sorry...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:06

En bij dit topic heb ik dus alweer spijt dat ik ben gaan kijken, maar ik kreeg alweer hoop bij Badirah. Ik niet dat deze pony er al aan toe is en ik snap niet dat je dat zelf niet inziet. Ik denk dat met bovenstaande reactie al genoeg gezegd is..

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:12