Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
droefje schreef:neem inderdaad het wijken eerst iets mee vanuit de volte.
MAAR. ik denk dat het probleem niet is van "niet willen wijken", maar denk dat je pony het niet kan vanwege kracht.
als de basis er goed inzit, dan moet het wijken niet zo'n probleem zijn en dan neemt je pony zijn achterhjand wel mee.
basis, dus naar de hand toe gereden, goed op het achterbeen, een snel achterbeen, goed over de rug willen komen, dus de juiste spieren aanspant en ontspant en rechtgericht is, dan moet het zeker weten lukken.
rijd veel overgangen en tempowisselingen, zodat je pony meer op het achtebeen leert lopen en zo word je pony ook sterker en sneller op het achterbeen. als dit alles beter is, dan moet het wijken ook lukken, maar zoals ik hierboven al zei: eerst vanuit de volte.
Gr en succes
Bienotje schreef:Daarmee bedoel ik afwenden bij bv A naar F en vlak voordat je de hoefslag opgaat een ophouding maken met je binnenteugel waarna je hem voor je buitenbeen opzij duwt. Met de voorbenen op de hoefslag en achterbenen op de binnenhoefslag dus.
Safiralief schreef:Het probleem ligt hem er denk ik aan dat je paard niet aan je binnenbeen is!!
Probeer eerst eens voltes te vergroten d.m.v. wijken pasje voor pasje, zo kan je het mooi opbouwen.
groetjes Safira

!