even een verhaal voor ik de foto's neerzet.
mijn 1 april grap heb ik ook wel gehad maar niet heus :/
helaas was t niet zo leuk als ik gedacht had.
samen met bar, joki op bokt, zou ik op een stal van een ander klein paardenforum een clinic gaan rijden onder leiding van Simon Evenblij.
(op bokt onder de naam professor?)
op de stal aangekomen, ik was er nooit eerder geweest werden we begroet door daphne, die ons meenam naar de stallen.
eenmaal daar keek ik al wat raar op want de paarden stonden niet in het stro maar op beton of een rubbermat en aan een ketting!
het stonk er ook heel erg naar poep, en achterin waren nog een paar boxen in het pikdonker zonder lamp, waar ook nog een bonte pony stond. (het was express donker werdt me later duidelijk, omdat in die stallen alleen maar mest lag! je hoorde het soppen.)
ik was toegewezen op boris, een grote hafman
hij stond op de poetsplaats vast met elastische bandages, en totaal onder de natte mest en losse haren.ik hoefde niet te poetsen want dat wassie al
boris was nogal onrustig, maargoed.zelf zadelen zoals was ingeplaned en gezegd mocht ineens ook niet!
eenmaal in de bak, opgestegen, paar rondjes stappen, teugels op maat en de clinic kon beginnen!
eigenlijk ging het gelijk al fout want waar ik al van gehoord had; "boris is een tank" werdt werkelijk, ik hield er niks aan deed uit reflex precies wat niet moest en hij nam het op een lopen tot ie mijn been tegen de muur drukte.
later gebeurde iets dergelijks nog een keer, en werdt er een andere haf gehaald, wanda
zij zag er nog slechter dan boris uit.dat ging wel goed, maar van harte ging de clinic niet.
gezien de omstandigheden die ik aantrof was ik leiver helemaal niet het paard opgegaan, maar bar was er natuurlijk ook en die vond er niks raars aan allemaal.
Het geld zou naar een goed doel gaan, genaamd stichting de bleskolk, maar ook hierbij zet ik meijn twijfels, aangezien ik er verder nooit over gehoord heb en geen folders oid heb gezien.
eigenlijk wil ik jullie bij deze dus ook waarschuwen; niet naar stal duin en daal te gaan, [size=9]want in mijn ogen lijkt het aardig op geld uit de zak klopperij en dierenverwaarlozing.
hier dan wat foto's, meer ter illustratie van mijn verhaal, dan @ work, want rijden op het niveau dat ik normaal doe, is er niet van gekomen door mijn stress en factoren..
totaal tegen de hand, mijn houding ook uiterst bagger..
fatale moment..
wandaatje..
hier liep ze iets beter voor een moment.
en de laatste.. helaas is niet te zien hoe vies ze waren, maar geloof me op mijn niet penny-karakter dat het erg was. en dat ik het verschil wel weet tussen modder en poep..
nou, commentaar mag je natuurlijk wel geven, maar vrij zinloos aangezien ik verder nooit op wanda rijd oid.
en om bovenstaand verhaaltje natuurlijk..
wat ik eigenlijk nog wil vragen is of er iemand is die Stal duin en daal ook kent, en vooral stichting de bleskolk!
Ik ben in ieder geval een ervaring rijker en een ilsusie armer

op mij?