Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en is gebaseerd op het klassieke skala.

Duhelo schreef:ik geef dus iemand les op mijn verzorgpaarden.
hij is in de 20, maar op paardengebied wel een leek.
nu zoek ik theoretische informatie over paardrijden, dan niet het gedeelte over lichtrijden en blablabla, maar dan wel meer over het rechtrijden, ontspanning, aanleuning, impuls, etc
als ik les geef is het soms moeilijk om het uit te leggen, omdat ik soms niet weet waar te beginnen. Dus voor zowel hem als mij zou het eenvoudiger zijn als hij het eens kan doorlezen, en de theorie begrijpt, dan is het voor mij ook makkelijker om het uit te leggen.
wie o wie heeft er goede informatieve site/teksten/... waar ik iets mee kan?
Pmall schreef:Duhelo schreef:ik geef dus iemand les op mijn verzorgpaarden.
hij is in de 20, maar op paardengebied wel een leek.
nu zoek ik theoretische informatie over paardrijden, dan niet het gedeelte over lichtrijden en blablabla, maar dan wel meer over het rechtrijden, ontspanning, aanleuning, impuls, etc
als ik les geef is het soms moeilijk om het uit te leggen, omdat ik soms niet weet waar te beginnen. Dus voor zowel hem als mij zou het eenvoudiger zijn als hij het eens kan doorlezen, en de theorie begrijpt, dan is het voor mij ook makkelijker om het uit te leggen.
wie o wie heeft er goede informatieve site/teksten/... waar ik iets mee kan?
Is het niet slimmer om de les uit te besteden aan iemand die daar geen boek voor nodig heeft en zelf ook bij die persoon te gaan lessen?
)
. Voor alles een tijd zeg ik altijd maar. Het is al moeilijk genoeg een rustige hand en zit te krijgen als je net begint met rijden. 
, was zo ver gekomen dat die er niet meer op durfde, dus heb dan een tijd begeleid in grondwerk, dan er weer op, heel rustig aan, stapje voor stapje (LOSLATEN!!!
), en uiteindelijk had hij haar wel erg fijn aan het lopen.)