Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

je beter nog geen wedstrijden kunt gaan rijden.Citaat:'Ze gaat er eigelijk heel vaak vandoor ook in de bak'
Chely schreef:ik vermoed dat je paard niet bang is voor gras.....hij kent het al zijn hele leven!
als je paard dit doet:Citaat:'Ze gaat er eigelijk heel vaak vandoor ook in de bak'
je beter nog geen wedstrijden kunt gaan rijden.
Je hebt je paard niet onder controle, bent zelf bang En vormt een gevaar voor andere!
Zodra jij je pony beter onder controle hebt, kun je ook met haar angst voor wat dan ook omgaan.

Iriskee schreef:. Meestal probeer ik dan maar te galloperen en mijn been der aan te houden. Maar heb k dan de leiding over mijn pony?
In zo'n groot weiland is het heel anders als die der vandoor gaat.
Wát kan ik dan doen als die der vandoor gaat op gras? Want als k dan ga galloperen gaat ie heel hard, en ik heb geen ijzers dus k kan der niet op een kleine volte zetten ofzo.
Iriskee schreef:Uuh? dit slaat nergens op.
Paard bang voor gras?
Ze is helemaal niet bang voor >;) gras?!
Als je commentaar geeft lees dan ook even waar het over gaat,,
Ik vraag om tips om mijn pony aan gras te laten wennen?! Niet of ik beter wél of niet wedstrijden kan rijden!!
Citaat:Toen ramde ik dus ook nog bijna een paar pony's.
kan gebeuren
En wat je dan moet doen is gewoon door rijden, doorzetten! En als hij er vandoor vliegt, en je hebt em weer bij je (door achterover te zitten en zwaar in het zadel en met de teugels hem weer rustig te rijden) en dan gewoon weer doorgaan waaar je mee bezig was en vaak voel je ook wel aankomen wanneer hij het doet, ga dan gewoon een volte rijden en het is misschien ook handig om proppen!:O dan kan hij niet uit glijden en kan je em gewoon om sturen wanneer jij wil.. end dan zal je em beter onder controle houden. Je moet goed consequent blijven dus als jij wil dat ie gaat stappen dat ie dan ook gaat stappen en niet nog ff door blijft draven. dus overgangen oefenen, en je moet als je er op zit zoiets hebben van : ik rijdt jou dus ik ben de baas en je doet wat ik zeg en niet wat je zelf wilt! En bedenk dat op zo'n moment ook .. ik snap dat je dan bang bent, zou ik ook zijn maar je moet proberen door te zetten en blijven rijden want nu krijgt hij z'n zin en kan hij het weer uit gaan proberen dus blijf consequent!!!