Tessa ingevlochten @ longework onder zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Tessa ingevlochten @ longework onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 23:42

Had zomaar een tuttefrut-bui vandaag en wilde zien hoe knotjes bij Tessa stonden. Dus even dr manen ingevlochten. Ziet er niet uit, ze heeft nog helemaal geen hals dus volgende keer maar weer lekker laten wapperen en niet weer vlechten tot ze een mooie gespierde hals heeft gekregen

Vandaag mn roannetje even onder het zadel gelongeerd en daarna heel even Tinet erop gezet, zodat ze niet vergeet wat ook alweer een ruiter op je rug was
Ze was knettergek, het waaide een halve storm hier dus Tessa waaide lekker mee

Ze heeft helaas kale plekken op haar hoofd en kaaklijn, nu haar wintervacht loslaat heeft ze daar nogal last van, dr zitten overal schilfers en ze schuurt behoorlijk, van de een op de andere dag zaten die kale plekken daar. Aankomende week even preventief wassen met Imaverol en dan maar even aankijken. Anders misschien een bloedtestje op allergie ofzo.. maar dan weten jullie in elk geval even waar die kale plekken vandaan komen

Mn invlechtkunsten ( heb al een jaar niet meer gevlochten ofzo dus hou het lief )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mn dametje wordt steeds meer Roan
Afbeelding

Afbeelding

En longeren maar!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ff Schudden voor gebruik
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Andere hand stappen ( longeren met cap, HEEL belangrijk )
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Poepen tijdens het longeren, moet soms ook gebeuren he
Afbeelding

Beetje hard crossen door al het verkeer
Afbeelding

Nog steeds peper in dr reet
Afbeelding

En weer mooi draven
Afbeelding

Afbeelding

Toen madame eindelijk wat rustig en beheerst was Tinus dr nog even op, ik weet dat ze te groot is, maar mn passende ruitertje komt maar 1 keer in de week en dat vind ik te weinig, dus Tinus rijdt er ook af en toe een beetje op

Kleine miscommunicatie
Afbeelding

mooi doorstappen
Afbeelding

Afbeelding

En daar begint mevrouw zowaar wat te ontspannen
Afbeelding

In draf ( Tinus, verkeerde hand lichtrijden, foei! )
Afbeelding

Vrolijk alert koppie
Afbeelding

En klaar!
Afbeelding

En wat vinden jullie dr van ? Ze knapt al aardig op, longeren gaat af en toe nog wat gespannen en hard, maar ze snapt het nu wel en draait niet meer alle kanten uit.
Onder het zadel doet ze het ook steeds beter, ze vind het allemaal even spannend, maar tegelijk ook allemaal even leuk om te doen

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:06

Idd ze kanpt goed op en leuk dat het zo goed gaat

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 07:59

Tessa!!!!!!! wat leuk! ze word steeds witter he?

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:06

Leuke foto's!
Van het zomer is die lekker wit!
Ben benieuwd hoe ze er dan uit ziet

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:06

Wat wordt Tessa leuk zeg!
En je krijgt een 10 voor poetsen (ze is al zo wit hahaha)

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:52

Haha ze ziet er goed uit !! In het begin zag ik het somber in toen je die eerste fotos liet zien, Maar ik vind haar er nu al heel erg veel beter uit zien. Het word een leuke pony.

Flore

Re: Tessa ingevlochten @ longework onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:05

Ik vind het echt een leuke pony! En ze wordt nog steeds mooier. Dadelijk is ze helemaal wit van de zomer, kun je lekker veel poetsen.

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:07

mooie pony , maar je rijd hem toch alleen in he? je gaat er toch niet elke week op rijden ?? want zover ik kan zien vind ik je erg groot(en zwaar) voor de pony

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:27

hmm... jaja, hier is Bokt weer. Maar ik heb het nog nooit gezegd, maar je bent echt te zwaar voor de pony! Tijdens het longeren ook je teugels iets strakker indraaien

Wel een heeeeel leuk beestje

wenfabiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:33

'ff Schudden voor gebruik'
Haahahahahaha
Ik vind het een mooie pony!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:51

Toch netjes gevlochten hoor.
Ik vond bruine Tessa een mooiere kleur, haha.
Maar het gaat wel hard dat wit worden.

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:54

Ziet er leuk uit.
Ik vind je niet echte heel groot en te zwaar zeker niet.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:56

verrek! er zit een witte pony onder
die is snel veranderd zeg!
en ach.. ook al is dit meidje er te groot voor, zo te zien kan het prima hoor. ze is tenminste geen 80 kilo ofzo.
wel zou ik even een ander zadel gebruiken met deze rijder, omdat het zadel wat te klein is, gaat ze op het puntje rijden en dat is niet goed voor de rug en ook niet voor je zadel

Afbeelding
zie je?

Laurine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:58

Woow ben je niet een beetje groot voor die pony of lijkt dat zo?

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:30

Ook voor af en toe vind ik dit niet kunnen. Ze is echt te groot en te zwaar, hier doe je je pony geen plezier mee. Je kan beter zoeken naar een andere kleine ruiter die wel wat vaker kan komen.

Wel een leuke pony.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:35

Longeertip: Zorg dat je met beide schouders gelijk naar je paardje gericht staat... soms sta je met de een meer naar binnen als het andere, en op die ene foto heb je de longeerlijn te lang en omdat je paardje naar binnen komt doe je je hand omhoog, zorg dan dat je je zweep naar de schouder van het paardje wijst, (dan gaat ie vanzelf weer naar buiten) zodat als het paardje ineens wel te veel naar binnen komt en jij je longeerlijn niet op tijd van de grond afkomt er geen ongelukken gebeuren...
Maar ja het zijn moment opnames... lekker kleurtje

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 10:04

Punt 1, ik ben niet degene die longeert, dat is Tinet, mn verzorgstertje die voor de eerste keer hittepetit Tessa longeerde. Ik vond het al knap dat ze haar gewoon rond kon krijgen, gezien Tessa in het begin niets anders deed dan wegscheuren of omdraaien. ( en dan is ze pijlsnle, dus zweep richting borst redt je dan niet meer )

Ten tweede, Ik ben dus ook niet degene die er op rijdt, dat is ook mijn verzorgstertje. Te groot is ze zeker, te zwaar niet. Ze is 13 jaar en een kilo of 50, dat moet Tessa wel kunnen hebben.
En zoals je ziet is het alleen even wat stappen en draven wat ze doet, verder niks, alleen maar even aan het einde van de oefening.

"zoek maar een ander ruitertje" is makkelijk gezegd, want zoek idd maar eens een lichtgewicht klein ruitertje, dat wél een jonge stuiterpony kan inrijden. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.Want de meeste ruiters die op Tessa passen rijden nog niet zo bevestigd en zijn vaak ook vooral bang als een pony wat begint te stuiteren. En ik ben al lang blij dat ik er een heb gevonden die 1 keer in de week kan, dus die ene a 2 keer per week dat Tinet er op zit zal de pony geen schade toe doen.

Zadel ligt zowiezo niet jofel en is idd te klein voor een Tinet-kont
Ik ben lagzaam op zoek naar een ander zadel maar deze kan zolang wel

Zo, ik heb mn weerwoordje weer gedaan Ik ben benieuwd hoe paard-hebbend bokt het zou oplossen als ze een kleine vurige pony hadden die ingereden moest worden. Blijkbaar hebben ze aan die kant van bokt de goede passende ruitertjes op voorraad

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:19

this een mooie en leuke pony

maar ik vind het vet zielig dat je er op rijd.....
hij is veel te klein en te smal voor je!ook voor het inrijden vind ik het niet kunnen.er zijn genoeg kleine ruitertjes die haar ook wel willen rijden en die wat kunnen rijden

denz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:33

Apart dingetje wel

Zelf ben ik nooit zo moeilijk, maar bij deze moest ik ook even slikken.. Ik vind haar veel te iel voor de meid die er op zit. Daar komt nog bij dat het zadel echt voor geen meter ligt, als je er dan toch op gaat rijden, neem dan iig een goed passen zadel, want dit ding drukt helemaal in dat iele ruggetje en leg hem anders een stuk naar achter..
Verder snap ik wel dat het moeilijk is om een bijpassend ruitertje te vinden.

Die kale plekken lijken wel een soort schimmel/bacterie ofzo! Zoiets had hier een pony ook ooit, en die kreeg een kuurtje

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:34

XxSultanxX schreef:
this een mooie en leuke pony

maar ik vind het vet zielig dat je er op rijd.....
hij is veel te klein en te smal voor je!ook voor het inrijden vind ik het niet kunnen.er zijn genoeg kleine ruitertjes die haar ook wel willen rijden en die wat kunnen rijden

en vind die maar eens dan (bij de mensen die ze nodig hebben in de buurt voor een paar keer per week, makkelijk gezegd dan gedaan!)

Ziet er leuk uit hoor! Vind het echt een leuke pony en tekens als ik de naam SANEX ergens zien staan denk ik aah daar kome de leuke pony's weer
Vind het longeren er wel leuker uitzien dan het rijden

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:38

als er een klein kind met weinig ervaring op zat dan vond bokt het weer onverantwoordelijk.
of begin ik hiermee een enorme discussie?

denz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:43

pressdelete schreef:
als er een klein kind met weinig ervaring op zat dan vond bokt het weer onverantwoordelijk.
of begin ik hiermee een enorme discussie?

Inderdaad, dat zou het ook zijn ja..

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 13:31

Nogmaals, Ik zit er zelf niet op, dat laat ik wel met mn 65 kilo.
Ze is idd iel, en zodar ze wat meer bevestigd is houden we met Tinet er direct mee op. Zoals ik al zei weet ik ook wel dat ze te groot is, maar persoonlijk denk ik dat Tessa haar voor die 5 minuten zitten wel kan houden.
Ze wordt verder helemaal niet belast, gaat er alleen maar om dat ze een beetje beendruk en gewicht op de rug blijft leren kennen.

Zoals ik al zei denk ik dat jullie de goede kleine ruiters op voorraad hebben, hier niet helaas.
Ik vind het zelf te gevaarlijk om een beginner op Tessa te zetten, gezien ze nogal eens weg kan spuiten en bokken ook in haar pakket zit. Ze doet het niet vaak, maar als ze het doet en een kleine klapt eraf ben ik degene die verantwoordelijk is.
Ik heb een 9jarige meid met een superzit, die zit als een huis en weet hoe ze rijden moet, nou dat is een gouden meidje en die zijn schaars.

Zoals ik al zei ligt het zadel idd niet jofel, maar ben bezig op zoek naar een nieuwe. Maar dat doe ik rustig aan gezien ze nog behoorlijk groeien moet en ik dus een beetje op de groei moet kijken wat voor zadel ik moet hebben.

Maar goed, hoe je het ook wendt of keert, bokt en kleine pony's berijden blijft een heikel punt geloof ik.

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:15

Hey een nieuwe pony?
Je had toch eerst al een maatje gevonden voor bas of is dit dezelfe(ben ik nou gek )?
Ik vind het wel kunnen maar de pony moet eerst wat meer bouw krijgen erg iel om er dan zo'n groot iemand op te zetten.
Maar ben het wel met je eens dat neit niet zomaar een klein goed ruitertje vind die dan ook nog eens een pittige pony aan kan.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:30

Leuke pony! Ik zou wel het zadel een stukje naar achteren leggen, het ligt nu ruim op de schouder ipv erachter. succes