Uniekje @ work longe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joytjuh

Uniekje @ work longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 11:09

Ging Dinsdag mijn bijna 5 jarige ruin van Gribaldi x Elcaro longeren en heb ook even wat foto's gemaakt. De foto's zijn niet van super kwaliteit, maar ik heb ook niet een super goeie digi.
Hier komen de foto's

Afbeelding
Afbeelding
Eerst even indraven (hij wil in het begin namelijk niet stappen)

Afbeelding
Afbeelding
En ook even een galopje

Afbeelding
Afbeelding
De andere kant op loswerken

Afbeelding
en ook een galopje

Nu begint het echtje werk, hier had ik de pessoa vastgemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Eerst even laten stappen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Drafje

Afbeelding
Afbeelding
Hier kwam hij opeens heel sterk naar binnen toe.

Afbeelding
Afbeelding
even zijn hals showen:P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
drafje

Afbeelding
Afbeelding
Galopje

Afbeelding
Afbeelding
en natuurlijk moeten we ook uitstappen

nog even twee foto's van zijn hoofdje
Afbeelding
is wel een leuke foto, alleen jammer dat hij net zijn ogen dicht deed
Afbeelding

En wat vinden jullie van mijn mannetje, is tog een schatje ofniet??
Als je vind dat ik iets niet goed deed, mag je natuurlijk commentaar geven

Tifa

Re: Uniekje @ work longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:11

Hij ziet er stoer uit !

Arwennn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:23

aah lief koppie heeft ie
Leuk paardje!!
leuke foto's hoor!

UltimOo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:07

HeeY Meis!!
leuke foto's jah!
Niekje loopt er mooi bij
ik zie j morge!! Kuss esther

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:29

Leuk paardje, jammer dat de foto's niet zo duidelijk zijn.

joytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 15:23

Mocca schreef:
Leuk paardje, jammer dat de foto's niet zo duidelijk zijn.

Nee daar ben ik het zelf ook wel mee eens, moet binnenkort even een nieuwe digi kopen ofzo, want die foto's worden niet mooi scherp er op

joytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 15:24

whatever01 schreef:
HeeY Meis!!
leuke foto's jah!
Niekje loopt er mooi bij
ik zie j morge!! Kuss esther

haha ja is de bedoeling ook ja zie je morgen

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:35

Heey, ziet er netjes uit hoor

Maarre Leek ligt toch vlabij Havelte? Zie onderschrift...

nou ja, vlakbij, als je een trailer hebt

joytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 15:51

ijslanderfan schreef:
Heey, ziet er netjes uit hoor

Maarre Leek ligt toch vlabij Havelte? Zie onderschrift...

nou ja, vlakbij, als je een trailer hebt

volgens mij ligt dat nog wel een eindje bij ons vandaan maar weet het eigenlijk ook niet zeker.

joytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 18:38

wat is trouwens de bedoeling van de bokmeeting?? Zeker dat we daar dan ook met paard komen ofniet??

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:50

Hoi.Ik zie dat je je bontje achter de kont van je paard veel te laag hebt hangen.Het werkt op deze manier helemaal niet in.

De foto's zijn iets onduidelijk maar zie ik nu goed dat je en de pessoa en nog bijzet teugels of de slof gebruikt.Waarom gebruik je 2 dingen samen?Wat ben je nu aan het trainen?

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:51

Leuk paard! Maar ik snap niet dat je de longe door het bit aan de isngel vastklikt, je neemt de longe te strak aan waardoor de hals omhoog komt, terwijl de pessoa naar beneden vraagt. Je kunt hem dan beter alleen aan het bit vastmaken.

verder monsera, vraag ik me af waar jij een bijzet & slof ziet? Ik zie alleen een pessoa en een longeerlijn door het bit heen.

nodi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:04

patsur schreef:
Leuk paard! Maar ik snap niet dat je de longe door het bit aan de isngel vastklikt, je neemt de longe te strak aan waardoor de hals omhoog komt, terwijl de pessoa naar beneden vraagt. Je kunt hem dan beter alleen aan het bit vastmaken.

verder monsera, vraag ik me af waar jij een bijzet & slof ziet? Ik zie alleen een pessoa en een longeerlijn door het bit heen.

ze zag denk ik de longeerlijn voor een slof aan.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 23:34

Inderdaad, maak de longeerlijn aan het bit vast, niet op deze manier. Ik denk dat je het doet om stelling te vragen? Dat zou ik met longeren al helemaal niet doen. Het paard buigt alleen maar met het hoofd in terwijl stelling een buiging in het hele lichaam is. Gewoon recht laten lopen, dan kan je pessoa ook inwerken.

joytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 21:38

monsera schreef:
Hoi.Ik zie dat je je bontje achter de kont van je paard veel te laag hebt hangen.Het werkt op deze manier helemaal niet in.

De foto's zijn iets onduidelijk maar zie ik nu goed dat je en de pessoa en nog bijzet teugels of de slof gebruikt.Waarom gebruik je 2 dingen samen?Wat ben je nu aan het trainen?

heb alleen de pessoa er aan, maar ik maak altijd mijn longeerlijn door het bit aan de longeersingel vast, zodat het meer kan buigen, en ik heb mijn pessoe wat laag hangen, omdat hij net twee weken ziek is geweest en ik hem niet te veel wil laten werken, maar dat hij wel weer een beetje begint. dus vandaar

joytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 21:40

karijn schreef:
Inderdaad, maak de longeerlijn aan het bit vast, niet op deze manier. Ik denk dat je het doet om stelling te vragen? Dat zou ik met longeren al helemaal niet doen. Het paard buigt alleen maar met het hoofd in terwijl stelling een buiging in het hele lichaam is. Gewoon recht laten lopen, dan kan je pessoa ook inwerken.

ik doe het puur omdat hij nog wat stijf in ze nek is en zoals je kan zien heb ik hem niet stak staan en dwing ik hem ook niet echt om extra stelling te geven.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:13

Ik zie de foto's niet meer die stomme computers soms ook.Maar dan heb ik de longeerlijn gezien ik kon het gewoon niet goed zien dus ik dacht ik vraag het even.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:17

joytjuh schreef:
monsera schreef:

heb alleen de pessoa er aan, maar ik maak altijd mijn longeerlijn door het bit aan de longeersingel vast, zodat het meer kan buigen, en ik heb mijn pessoe wat laag hangen, omdat hij net twee weken ziek is geweest en ik hem niet te veel wil laten werken, maar dat hij wel weer een beetje begint. dus vandaar

weet je nu zelf wat je zegt hierdoor moet hij juist meer doen om zo in een gedwongen houding te lopen.
omdat hij geen andere kant uit kan.
sjee hey

wel een leuk paard

joytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 22:41

hij is al weer een week aàn het werk, dus hij mag wel weer wat bezig zijn, maar ik doe nog niet te veel. en ik heb hem ook heel los, dus hij heeft ook heel veel speling met zijn hoofd, dus hij zit niet in een gedwongen houding

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:35

Dan nog zou ik je longeerlijn niet zo vast maken. Zeker als hij last van zijn nek heeft gehad, is het verstandiger om hem niet zo te laten buigen. Dat je pessoa slap hangt, is wel goed, maar houdt hem recht in zijn lijf en laat hem juist niet vanuit die zere nek buigen.

joytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 12:06

karijn schreef:
Dan nog zou ik je longeerlijn niet zo vast maken. Zeker als hij last van zijn nek heeft gehad, is het verstandiger om hem niet zo te laten buigen. Dat je pessoa slap hangt, is wel goed, maar houdt hem recht in zijn lijf en laat hem juist niet vanuit die zere nek buigen.

Ik heb nniet gezegd dat hij last van zijn nek heeft gehad, ik heb alleen gezegd dat hij stijf in zijn nek is, maar dat is puur omdat hij nog jong is. En het doet hem ook niet pijn, maar het is alleen zodat het wat losser wordt.

just4me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:20

Heej leuk paard je heb je. Wat je doet met het longeren (longeerlijn door het bit) doe ik zelf ook altijd. Mijn rij-instructische heeft mij zelf het advies gegeven om dat zo te doen. Zij is zelf een grand-prix amazone (ga geennamen noemen), dus ze zal wel weten waar ze het over heeft. Zij doet dat zelf ook altijd. Omdat het paard op een volte gelongeerd wordt, buigt hij zich zowieso al in met zijn hele lijf, dus wat eerder wordt gezegd in dit topic dat hij dan alleen met zijn hals zou gaan buigen is dus helemaal niet waar. je krijgt alleen een beetje extra stelling, maar zeker dat het lichaam zelf ook wel meebuigt.
Hoop dat je nog veel plezier hebt van je paard. Het is echt een mooi paardje.

just4me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:20

patsur schreef:

Hoe kom je er eigenlijk bij dat de hals omhoog getrokken wordt?? Ten eerste. je zegt dat de longeerlijn te strak aangenomen wordt?? maar ik zie dat eigenlijk op geen een foto. dus het komt niet door het longeerlijn. ten tweede. de longeerlijn zit aan het zelfde ringetje vast waar ook een lijn van de pessoa doorheen komt. Dus valt er ook niets omhoog te trekken. De TS kan alleen maar het hoofd naar binnen trekken. Maar ik zie op geen een foto dat dat gebeurt.

joytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 13:53

Ik had zelf ook al eerder gezegd dat ik de longeerlijn helemaal niet strak vast heb met longeren. en ook dat hij genoeg speling heeft met zijn hoofd.

celeste1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:44

Heej ik heb net even je Topic gelezen. Ik zou je graag een tip willen geven. Maak de longeerlijn anders vast, maar niet zoals door andere beweerd wordt, om de longeerlijn door het bit te halen. De beste manier om je paard te longeren is, de longeerlijn via de bovenkant van de neusriem achter je neusriem door te steken, dan daar je bit weer vast maken aan je longeerlijn. Zo heeft het paard geen druk op het bit en kan de hulpteugel zijn werk doen. Wat in de topic gezegd wordt over de longeerlijn door het bit halen, bedoelen ze neem ik aan mee dat je het door het bit moet halen en aan de andere kant van het bit weer vastklikken? Dat is helemaal fout, dan kan je hem beter zo hebben zoals op de foto's te zien is. Als de longeerlijn aan het bit vastgemaakt wordt, krijgt het paard heel veel druk op de mond. Ook al heb je hem eigenlijk helemaal niet strak vast. En door die druk worden veel paarden hard in de mond . Zoals er wordt gelongeerd op de foto's (longeerlijn door het bit aan longeersingel vast) zou je dan beter kunnen doen. Nu komt de meeste druk op de longeersingel te liggen en daar hebben de paarden geen last van. Ik hoop dat je over mijn tip na gaar denken. Verder wil ik nog even zeggen dat je een heel leuk paardje hebt en dat je er heel veel plezier aan hebt.