tot nu toe ging altijd alles zooo makkelijk, echt alles vond ze prima
maar een losse bijzet eraan betekende oorlog

nou weet ik dat als wisje iets echt niet wil ze het ook echt niet doet (denk aan achtervoetjes optillen
) maar dat ze zo tekeer zou gaan om een hele losse bijzet dat had ik niet verwachtflink omhoog, slaan, achteruit, rondjes draaien...alles behalve vooruit
zweep kwam geen reactie op ze bleef als bevroren stilstaan, dan door blijven meppen heeft geen enkele zin, ze snapte het niet
bijzets er weer af, en ja hoor ze liep weer, toen weer zo los als ie kon eraan gezet en het circus begon weer, tot ze doorhad dat het geen zin had en braaf haar rondjes liep, toen de bijzets 2 gaatjes strakker en ze twijfelde even maar ze besloot weer braaf te lopen en daarna natuurlijk volop beloond

maargoed, hier de foto's

ff poseren voor we beginnen, voor t eerst sinds lange tijd weer een zadel op & hoofdstel om maar dat was allemaal geen enkel probleem
drafje
galopje
en nog ff een drafje
hierna was het ff een kleine oorlog geweest, maar alles kwam goed

knappe wis

een wat gehaast galopje
voetjes van de vloer

en nog ff een drafje
en ff stappen
toen alles eraf en ng even laten stappen en daarna ging ze Quentin vervelen, moest zich even afreageren denk ik
en ja ik weet dat de bijzets zo los geen nut hebben, strakker gaan ze pas als ze dit accepteerd, ze zitten op de foto al 2 gaatjes strakker als ze hebben gezeten voordat ze doorhad dat ze ook met bijzets om kon lopen, maar komt vast goed met wat geduld&oefenen
dat kende ze nog van voor de vorst toen is ze ook een paar keer gelongeed met zadel+losse beugels, moet ze maar aan wennen, zo heb ik dat ook altijd met andere jonge paarden gedaan
Belofte voor de toekomst!
op de foto's te zien