Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik zou niet durven
haha

Een paard moet ook gewoon buiten kunnen staan.
.
Solvej schreef:Dat het dan "minder" lijkt te gaan met rijden Bienotje kan ook komen omdat de nieuwe/moeilijkere oefeningen nog niet bevestigd zijn. Maar als er geen vooruitgang in het rijden is terwijl je meer lest klopt er toch iets niet!?

Miriano schreef:Ik heb het paard 8 maanden. Daarvan rijd ik er 7 maanden op.
Ik heb nu 4 lessen gehad, niet veel, ik weet het. Daarvoor heb ik ook in een manegeles meegedaan.
Volgens onze DA heeft hij een rugblessure gehad. Zijn rugspier was gekneusd ofzo iets. Volgens mij is dat nu alweer over. Hij gooide heel erg met zijn hoofd, maar nu niet meer.
Laatst waren zijn hoeven schuin afgesleten, waardoor hij weer last kreeg van zijn rug, alleen dan op een andere plaats.
Nu heeft ie ijzers, en geeft hij geen pijnreactie meer.
Kan het longeren ook met bijzet? Want ik heb geen elastiek.
Tanden zijn super. Heeft de DA nog naar gekeken. Hij had een erg goed gebit. Zadel is net nieuw, volgens mij ligt het goed. Ik zal er eens iemand naar laten kijken.
"Vroeger" (toen ik hem net had) reed ik erg slecht, met hem. Maar ik had niet het idee dat hij ergens last van had. Ik geloof dat hij pas echt sterker is gaan worden sinds hij thuis staat.
Bedankt voor je reactie

Bienotje schreef:Solvej schreef:Dat het dan "minder" lijkt te gaan met rijden Bienotje kan ook komen omdat de nieuwe/moeilijkere oefeningen nog niet bevestigd zijn. Maar als er geen vooruitgang in het rijden is terwijl je meer lest klopt er toch iets niet!?
Wat je zegt: ´lijkt´
Dat bedoelde ik, langzaam aan is er wel vooruitgang maar voor jezelf kan het lijken van niet. Soms wil zelfs datgene wat de vorigekeer wel goed ging, na een andere oefening opeens ook even niet zo goed meer.![]()
Maar 4 lessen bv zegt naar mijn idee niet zoveel, tenzij je van te voren al weet dat je niet achter de instructiemethode van je lesgever staat. Dan kun je beter andere instructie zoeken, maar verder kan het gewoon even duren voordat je gewenst effect hebt. Zolang er maar goede tussen stukken zitten, dan zit je in ieder geval op de goede weg lijkt me..
Miriano schreef:Oke, ik zal de DA nog een keer langs laten komen ofzo
Bienotje: Zo vaak zitten er geen goede stukken tussen..
Solvej schreef:Een goede DA heeft heel veel ervaring met spieren en wervels
Miriano schreef:Solvej schreef:Een goede DA heeft heel veel ervaring met spieren en wervels
Lijkt mij ook.
Hij heeft al 2 keer naar zijn rug gekeken..