Iris en whitney (v. Gribaldi) @ work.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Iris en whitney (v. Gribaldi) @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 17:27

vorige week zal iris (trisca) whitney al eens voor mij rijden, daar kwam wat tussen dus werd het vandaag

whitney is nu ongeveer een maand goed en wel onder het zadel
Ze is de laaste tijd een beetje aan het klooien met het rijden,
geen stelling naar rechts willen, als je daarmee bezig gaat gewoon keihard door je rechterbeen heen walsen...
linksom gewoon door je buitenbeen heen lopen

dus het was wel een keer nodig dat ze even goed doorgepakt werd
Het was voor iris de eerste keer op whit dus beetje lief voor haar zijn

dit was vorige keer: http://bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1 ... 336&hilit=

goed de foto's:
eerst even instappen
Afbeelding
Afbeelding
drafje..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
linksom vind whit fijner
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hier kun je zien hoe graag ze rechtsom gaat (hoofd naar links achterhand in tokio )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
galopje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
erg fijn vond ze het niet, dat ze eens niet haar zin kreeg
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
strek
Afbeelding
en de laaste.
Afbeelding

Oja.. ze word absoluut niet in de krul getrokken (voor de mensen die dat denken ) ze vind het zelf fijn om in deze houding te lopen, nou dan ga je dat niet afstraffen toch

Het waren een beetje veel maar kon niet zo goed kiezen

Groetjes

honolulu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:33

Mooi paard, & leuke foto's

Laura15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:35

leuk paard! zeker verbetering!

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:41

Mooi paard zeg!, ik vind alleen(kan ook steeds staanmoment zijn) dat je voorover zit!, beetje terug leunen mag!(kan natuurlijk ook nog aan het zadel liggen!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 17:43

ik ben dat niet zelf..

iris (trisca hier op bokt) rijd er nu voor de 1e keer op.
ze zal zelf ook nog wel reageren.

maar het is natuurlijk wennen, ander paard ander zadel etc

Kelly_Taco

Re: Iris en whitney (v. Gribaldi) @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:44

magic_lover schreef:
Oja.. ze word absoluut niet in de krul getrokken (voor de mensen die dat denken ) ze vind het zelf fijn om in deze houding te lopen, nou dan ga je dat niet afstraffen toch

Niet afstraffen maar wel eruit rijden.
Ze moet namelijk veel meer op de loodlijn komen.
Verder vind ik haar zo van de foto's af heel erg verbeterd":j

Happiness

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:46

Ziet der stoer uit
Whit is echt een knapperd onder het zadel

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 17:49

Taaclover schreef:
magic_lover schreef:

Niet afstraffen maar wel eruit rijden.
Ze moet namelijk veel meer op de loodlijn komen.
Verder vind ik haar zo van de foto's af heel erg verbeterd":j

klopt idd
Iris was vandaag hoofdzakelijk bezig met haar weer recht te krijgen, maar zal volgende keer om denken

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:57

he welcome's halfzusje!!! goed aan het werk zeg!!! ze ziet er alweer mooier uit!!! en voordat ze ongeveer een maand onder het zadel loopt mag je echt niet klagen, ze loopt er super netjes bij, en die stelling komt wel!!!

jimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:01

hoi angela,ze gaat goed vooruit hoor.die van mij krult ook makkelijk erachter,maar ze moeten eerst maar recht zijn en op eigen benen lopen en dan kan je het neusje er ook beter uit rijden.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:03

xxxLotte schreef:
Mooi paard zeg!, ik vind alleen(kan ook steeds staanmoment zijn) dat je voorover zit!, beetje terug leunen mag!(kan natuurlijk ook nog aan het zadel liggen!

Het is een jong dier wat nog geen eens in balans loopt, dan is de houding van de ruiter echt niet zo belangrijk. liever dat ze wat voorover zit dan geforceerd rechtop met dragende handen en een niet lopend paard onder je

Ziet er netjes uit hoor, en ML ophouden je steeds te verontschuldigen.Nergens voor nodig.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:05

Je hebt ze er op gezet Angela . Ik moet zeggen dat Whitney en ik het even HELEMAAL niet eens waren. Ze vond zelf dat ze op de rechterhand gewoon on de linker buiging mocht lopen en haar binnenschouder goon door je binnenbeen mocht brukken }> . Als ik op de rechterhand contrastelling vroeg liet ze zich bijna tegen het schot aanvallen...
Ik heb haar er uiteindelijk door gekregen, maar een Gribaldi die eigenlijk iets te lang zijn zin gehad heeft..

Met de houding heb je helemaal gelijk, die hals moet eruit.. Ik wilde haar alleen eerst even recht krijgen, en alles in 1 keer leek mij ook niet eerlijk.

Het wordt een heel fijn paard Angela, maar ik heb je al gezegd dat je wel erg consequent mag worden, anders bepaald zij wat er gaat gebeuren

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 18:08

haha ja

Ja volgens mij moet je haar gewoon maar elke week een dag rijden ofzo ze liep wel heel fijn na die tijd

verder bedankt voor de reacties iedereen!

jimmy:
ja idd komt vanzelf wel die oprichting ze is nog jong

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:17

Wauw wat gaat ze vooruit Ze ziet er echt al uit als een echt dressuur paardje haha Nog eventjes en dan grand prix
Ze krijgt ook al wat spiertjes

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:22

Ziet er goed uit!!

popcornlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:50

ziet er goed uit. een duidelijk verschil met de vorige keer dat ik foto's gezien heb. En ach, met elk jong paard heb je na een aantal weken idd wel een moment dat ze niet willen wat jij wilt. En elk paard moet je op zo'n moment weer anders aanpakken.
Het ziet er nu iig goed uit. Succes nog verder en die vooruitgang er in zien te houden.

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:57

Je kijkt best veel mee, daardoor ga je voorover zitten..
Ik vind het een leuk paardje!

Ik zou je paard zelf niet zo laten lopen, en er niks aan doen, zo rond kan in het begin wel maar ik vind dat je na het losrijden je paard best wel wat hoger kunt instellen (hoeft niet helemaal opgericht te lopen, maar minder diep)!

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:57

Ziet er steeds fijner uit.
Je moet wel erom denken dat ze niet te diep achter de LL kruipt.
Wel ben ik van mening dat jonge paarden vaak niet uit zich zelf zo scheef zijn....
Meestal ligt dat wel aan de ruiter.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:06

Ja daarom wil ik haar af en toe ook even door iris laten rijden is niet slecht voor haar een andere ruiter en als het wel aan mij ligt

Ze moet ook naar de TA binnekort ze maakt allemaal proppen kuil omdat ze het niet zo goed weg krijgt, misschien dat het daaraan ligt we zullen zien

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:08

fresco schreef:
Ziet er steeds fijner uit.
Je moet wel erom denken dat ze niet te diep achter de LL kruipt.
Wel ben ik van mening dat jonge paarden vaak niet uit zich zelf zo scheef zijn....
Meestal ligt dat wel aan de ruiter.

Daarom laat de ruiter haar instructrice er nu ook op rijden...wees blij dat ze dat doet. Het is nog een jong paard, net een maandje onder zadel. We zijn niet allemaal anky`s en ik vind het top van de ts. dat ze haar instructrice er zo bij betrekt voor het er te diep ingereden is.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:15

AAAAAAAhhhhhh liep Wisper maar al zo!!! Aan een kant zie ik op het inrijden tegenop!!!

Bonny_CT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:19

ze moet inderdaad meer eruit gereden worden.. probeer goed voorwaarts te blijven zodat ze echt naar je hand toe komt en niet zelf in een houding gaat lopen.. Dat jij haar in kan stellen waar je wil.. en dan kan je wel een keer zo laag doen.. Verder probeer op de linkerhand goed om het rechtgerichte te denken... dat je paardje goed recht is met weinig stelling, gaat dat goed kan je ook op de linkerhand want contra ( rechter ) stelling gaan vragen.. Misschien dat ze dat wel aan pakt en dat vergemakkelijkt straks het rechtrichten en stelling vragen op de rechterkant

Bonny_CT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:22

RUBYWHITE schreef:
xxxLotte schreef:

Het is een jong dier wat nog geen eens in balans loopt, dan is de houding van de ruiter echt niet zo belangrijk. liever dat ze wat voorover zit dan geforceerd rechtop met dragende handen en een niet lopend paard onder je

Ziet er netjes uit hoor, en ML ophouden je steeds te verontschuldigen.Nergens voor nodig.

je houding is juist belangrijk.. als jij voorover zit breng je je paard daar ook meer mee uit balans en wordt het helemaal voor zo'n jong ding alleen maar moeilijker om horizontaal in het evenwicht te komen en dus zijn balans te kunnen vinden

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:26

het is de 1e keer dat deze amazone op het paard zit, en het paard is nog geen maand onder het zadel...om dan moeilijk te gaan doen op een houding?

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:48

idd ruby