Chanel (Shet) Voor het eerst iemand op dr rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hydra

Chanel (Shet) Voor het eerst iemand op dr rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 22:50

Vandaag was het dus zover, mijn shet Chanel zou voor het eerst bereden worden.
Ik moet zeggen, alles ging perfect. Knap dat ze het allemaal zonder probleem toeliet.
Op dat vlak heb ik écht een droomshet.. het is een beestje dat ontzettend aanhankelijk is, ze leert zeer snel dingen aan én ze is echt geweldig lief :-D

Duss.. foto's:

Opgezadeld; is ze niet Cute?
Afbeelding

Even rondwandelen voor het grote werk begint...
Afbeelding

En starten.. volgens mij hét toppunt van schattigheid!
Afbeelding

Het is genoeg geweest voor vandaag
Afbeelding

Ook mama Luna was aanwezig
Afbeelding

Voila.. dat waren de foto's voor vandaag ik probeer er gauw opnieuw op te zetten

Hopelijk wat reactie

horsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:58

leuk shetje hoor
gelukkig dat ie het goed oppakt allemaal!
maar het zadel ligt wel veeeeeeel te ver naar voren,
staartriempje eraan denk?
en op foto 2 lijkt je shetje wel heeel erg overbouwd!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:00

overbouwd wilde ik net zeggen. moest drie keer kijken,.... leuk beestje

Danino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:01

Volgens mij heeft die shet niks gedaan.
Lijkt net of hij/zij al 4 jaar onder het zadel is.

Hydra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 23:03

Danino schreef:

Wat bedoel je net?

Ze kan moeilijk 4j onder zadel zijn .. ze wordt volgende maand drie

Dat overbouwd.. is daar veel aan te doen? Ik zal eens navragen bij de dierenarts.
Laatst bijgewerkt door Hydra op 25-03-06 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:03

ik snap jou reactie niet, wat bedoelde je?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:04

dat overbouwd komt veel voor bij jonge paarden, ze zijn dan nog niet echt helemaal uitgegroeid, dus misschien moet je nog even wachten met rijden

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:32

Verschikkelijk overbouwd! Nog niet eens drie? Dat is veel te jong om een shetlander in te rijden! Ze zijn dan nog lang niet uitgegroeid. Dat zie je ook aan dat overbouwde.
Wat je ertegen kunt doen? Niet verder inrijden. Komt niet ten goede als je zo doorgaat.

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:24

Nou ik vind het er heel erg leuk en schattig uitzien ! Als je dit maar 1 keer per week heel eventjes doet is er helemaal niks aan de hand, ik ben allang blij dat er niet van die grote meiden op zitten, maar een klein schattig jongentje, hoe zwaar zal dat jochie zijn? 25 kilo ofzo ? Dat kan makkelijk.
Verder komt dat overbebouwde ook wel goed hoor, zorg alleen dat je je pony'tje nu nog niet teveel belast.
Maar verder ziet het er prima uit hoor

snousie

Re: Chanel (Shet) Voor het eerst iemand op dr rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:11

heel schattig! echt lief zo'n klein jongetje op een shet...! maar ik zou inderdaad wel rustig aan doen..als ik jou was..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:36

Allemaal leuk en aardig, maar onder de 3 is nog te jong. Wacht gewoon lekker tot ze drie is en begin dan pas met zadel en hoofdstel te laten wennen, en zet er rond de 3,5 iemand op. (Zelfs dat is eigenlijk nog te vroeg, maar tegenwoordig mag je blij zijn als mensen al dat geduld kunnen opbrengen.)

Hydra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 18:38

mariellexxx schreef:
Nou ik vind het er heel erg leuk en schattig uitzien ! Als je dit maar 1 keer per week heel eventjes doet is er helemaal niks aan de hand, ik ben allang blij dat er niet van die grote meiden op zitten, maar een klein schattig jongentje, hoe zwaar zal dat jochie zijn? 25 kilo ofzo ? Dat kan makkelijk.
Verder komt dat overbebouwde ook wel goed hoor, zorg alleen dat je je pony'tje nu nog niet teveel belast.

Ik ging net zeggen.. het jongentje zat er misschien 10 minuutjes op, nog niet zelfs. Chanel vond het allemaal prima.
We zijn echt niet van plan van dit dagelijks te gaan doen .. eens in de week - eens in de twee weken .. Laat staan dat we iemand zwaarders dan dit jongentje erop zouden zetten.. neen laat maar!

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:43

wacht nog maar een tijdje overbouwd en nog geen 3... ziet er verder wel schattig uit met dat kleine jochie. maarja.. ik zou nog een tijdje wachten!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:14

Hydra schreef:
mariellexxx schreef:

Ik ging net zeggen.. het jongentje zat er misschien 10 minuutjes op, nog niet zelfs. Chanel vond het allemaal prima.
We zijn echt niet van plan van dit dagelijks te gaan doen .. eens in de week - eens in de twee weken .. Laat staan dat we iemand zwaarders dan dit jongentje erop zouden zetten.. neen laat maar!

Och, waarom beginnen we dan toch niet meteen met een jaarling te laten berijden door een 4-jarige (dat is toch licht) en dan maar heel eventjes (5 minuutjes per week, of 5 minuutjes in de twee weken). Wat kan dát nou voor kwaad? Wees toch eens eerlijk tegenover dat paard! Gewicht en tijd, het maakt niet uit, 2 jaar is gewoon nog té jong om in te rijden!

WAAROM kan men niet het geduld opbrengen om langer te wachten? Ik vind dit zo onredelijk tegenover die paarden...

qt_shetties

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:18

Och, waarom beginnen we dan toch niet meteen met een jaarling te laten berijden door een 4-jarige (dat is toch licht) en dan maar heel eventjes (5 minuutjes per week, of 5 minuutjes in de twee weken). Wat kan dát nou voor kwaad? Wees toch eens eerlijk tegenover dat paard! Gewicht en tijd, het maakt niet uit, 2 jaar is gewoon nog té jong om in te rijden!

WAAROM kan men niet het geduld opbrengen om langer te wachten? Ik vind dit zo onredelijk tegenover die paarden...
[/quote]

ben het helemaal met je eens, het ene paardje is dan wel eerder uitgegroeit dan het ander, en deze dus OVERDUIDELIJK nog niet...
[/quote][/quote]

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:20

Hydra schreef:
Danino schreef:

Wat bedoel je net?

Dat overbouwd.. is daar veel aan te doen? Ik zal eens navragen bij de dierenarts.

nee dat houd in dat je pony nog niet uitgegroeid is
hele leuke shet en veeeelste braaf !
3 jr is veelste vroeg voor een shet ...

zie dat anderen me voor waren ..
neem het aub (dat is als je wilt dat ze nog lang meegaat en braaf blijft )
aan dat dit Te jong is, je zult wel zien dat ze nog centimeters groter en langer word , verder leuk ding om te zien

Joyce_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:24

*Gaat mee met WW*

Het is een leuke shet hoor, en ze zal het vast erg leuk vinden om te rijden. Het jongetje zal vast niet te zwaar voor haar zijn en ik geloof best dat jullie het niet te vaak doen, maar 2 jaar is gewoon écht te jong, of het nou een kleine shet of een grote shire is!
En buiten dat het slecht is voor haar lichaam en haar groei, is het ook in haar koppie veel te hard werken!
Als je daar nu mee doorgaat, zal ze later zéker problemen krijgen!

En wat maakt het nou uit om nog even een paar maandjes te wachten, als dat beter is voor je shetje? Ik vind het altijd nogal egoïstisch van mensen als ze te vroeg beginnen met inrijden, alleen maar omdat ze zelf niet kunnen wachten, maar niet denkend aan wat het paardje eraan over kan houden!

Verder een leuke shet hoor..

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:16

MIsschien si de pony al ouder, hoe oud is ze dan? Niremand die daar naar vraagt door het doorfokken zijn er tegenwoordig veel shetten die een rare bouw hebben

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:08

Karolina niemand vraagt er naar omdat TS heeft zelf al reeds gezegd heeft dat deze shet nog geen 3 jaar is ,,,

Iris1702

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:17

Tjee wat een paniek weer...

Het beestje is niet uitgegroeid nee... daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar geloof best dat de TS dacht dat dit wel het geval is... volgende maand wordt het beestje 3 zag ik staan... Dus een jaarling is echt wel weer overdreven hoor...

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:32

ik ga met de meesten mee,het is duidelijk dat het beestje gewoon nog niet is uitgegroeid.
wacht lekker nog een paar maanden,het beestje is nog zo jong!
natuurlijk is deze ene keer niet zo heel erg,maar laat r lekker nog even staan,werken kan het hele leven nog.

MMIDV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:38

nog geen 3 kan je heel ruim opvatten, als het beestje morgen 3 wordt dan is dat heel wat anders dan dat ie net 2 is.
Val niet meteen aan en vraag dan wanneer wordt de shet 3?
Ik heb wel ergere dingen voorbij zien komen dan dit Het ziet er erg netjes uit en zolang het rustig aangedaan wordt, komt het vast wel goed!

MMIDV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:40

En volgens mij is foto 2 een beetje een ongelukkige foto, want foto 1 en 4 zien er wel goed uit. Misschien staat ie op een ongelijk stuk grond?

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:56

Poeh poeh bokt!

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:57

Hydra schreef:
Danino schreef:

Wat bedoel je net?

Kijk Marley, volgende maand dus!