fanny (haf) in nieuw rood setje at work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

fanny (haf) in nieuw rood setje at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 15:31

pfff tis al even geleden dat ik nog op deze kranige oude tante van 21 heb gereden, vanwege dat ik op wallas moest...
heb nu een rood setje gekocht, en een borstuig voor het zadel wat tegen te houden want ze heeft weinig schoft, normaal doe ik geen martingal om, maar deze zat toch bij het borsttuig, heb ik het voor de 1ste keer geprobeerd, niet dat het ooit in werking had moeten komen buiten een paar miscomunicaties natuurlijk , maar daarvoor heb ik het ook nooit nodig dus ...

heb hier een paar foto's van rijden (ook veel stils) en een paar standfoto's
deze punten zou ik even willen zeggen!

* IK heb haar een Maand NIET gereden,(moest op een andere) en zelf heeft ze twee weken niet gereden
* Cap is EIGEN keuze
* rij TIPS mag, maar hou het vriendelijk, en weet dat ik m'n hakken moet naar beneden doen maar zo werkt het beter voor ons beiden

setje showen
Afbeelding

vanaf hier staan de foto's door elkaar
eerst: ZO REED IK HAAR VROEGER! ( pessoabit+mexicaanse neusriem )
Afbeelding
Afbeelding
EN NU
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hier had ik ze nog hoog ingesteld, probeer de achterhand onder de massa te krijgen, is soms moeilijk, maar loopt na een tijdje beter
Afbeelding
beetje rare foto: mijn houding( probeer recht te zitten, is vaak commentaar op wedstrijd, vandaar de overdreven houding)
Afbeelding
inzet volte (hoeken en buigingen waren een RAMP ze deed het gewoon NIET, nu geeft iedereen me al wat complimenten dat het d egoede weg opgaat, helaas is ze al 21 (april22) en heeft het INTENSIEF doorrijden geen nut, want volgend jaar gaat ze op pensioen)
Afbeelding
met enorm druk zetten op he tbinnen been zodat ze niet over haar schouder naar binnen valt (wat vaak gebeurt) vandaar mijn voeten zo!
Afbeelding
hier zie je dat ze een beetje op haar buiten been wegloopt
Afbeelding
beloning, en wat onspanruimte af en toe is van harte gegeven
Afbeelding
inzet wijken! bokkers: we zijn in leer! ze luisterd niet zo goed op de beendruk(vandaar mijn voeten in vele foto's zo) en ze doet haar hoofd te fel naar binnen, maa rben al ubertrots dat ze na HEEL lang trainen EINDELIJK haar benen "kruist" en haa rachterbeen onder de massa brengt!
Afbeelding
stils
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(ergens op einde (staan door elkaar))
zit m'n haar goed? jammer, fanny staat hier zo mooi, en ik stom
Afbeelding
Afbeelding
klein galopje
Afbeelding
Afbeelding
snoepje geven
Afbeelding
wallas en fanny voor vertrek (wallas=babyblauw)
Afbeelding
foto's zijn vanop een paard getrokken, dus kan scheef zijn, of dergelijke
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
winter buik
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en hier vloog ze weg door een kat die op de ijzere platen sprong aan de andere kant
Afbeelding
een ingezette galop
Afbeelding
Afbeelding
terug nemen
Afbeelding
aangaloperen op rechte stukken (paard leert zelf juiste been nemen)
Afbeelding
1ste miscomunicatie
Afbeelding
hier lag ik er bijna af, (zie je nie, maar hang schuin in zadel na fikse bok)
Afbeelding
Afbeelding
miscomunicatie 2 (handen laag sabrina!!)
Afbeelding
stukje wijken
Afbeelding
hoofd veel te schuin
Afbeelding
tussen de palmboom
Afbeelding
huis bezoek bij vanessa( wallaslover) thuis
Afbeelding
stils HIER GAAT HET OM! HOE RIJD IK
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toen nog even op wallas
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nou wat vinden jullie?
lief blijven
ben ik verbeterd?

Floress

Re: fanny (haf) in nieuw rood setje at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:54

Hey!! Het ziet er idd stukken beter uit! Alleen zou ik het wijken toch wel anders aanpakken. Nu trek je meer haar hoofd opzij dan wat anders. Wanneer je wijkt met je paard recht zijn,enkel wat stelling maar geen buiging doorheen het hele lichaam. Dus tipje: houdt haar gewoon recht door je buitenteugel (kant waar je naartoe wijkt) er goed tegen te houden. En probeer haar op die manier opzij te duwen. Het is ook iets makkelijker om wat dicht tegen de kant te beginnen en vanuit een volteke, dan heeft ze haar stelling, recht richten en naar de kant. Ook niet blijven duwen met je been, kleine korte tikjes na elkaar is beter. Zo een hele uitleg. Succes ermee, en je bent op de goede weg hoor! Hihi, mijn lieverdjes (met de dekens) staan er ook op!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:55

Je bent zeker verbeterd Maar als ik jou was zou ik m'n beugels een kilometer (Ben goed in overdrijven ) korter maken

Poppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:06

Het ziet er leuk uit hoor! Leuke haflinger. Het valt me op dat je voeten steeds ver in de beugels zitten, volgens mij komt dat door je gympies. (Het zijn toch gympies? Of sportschoenen iig?) Het is fijner (en veiliger!) om een schoen met een ietwat profiel en een klein hakje te dragen, dan schieten je voeten niet gauw door de beugels. Dan kun je er ook nooit in blijven hangen, ondat je voet erdoor geschoten is!

Is maar een tip hoor

Liene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:18

Eummm.. een borsttuig gebruik je als je paard te veel schoft heeft en je zadel naar achterschuifd. Wat bij jouw het geval duidelijk niet is !

Je steekt wel je tenen te ver naar buiten.

Leuke haf,ziet er goed uit voor zo"n oude dame.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 19:11

Citaat:
een borsttuig gebruik je als je paard te veel schoft heeft

en als m'n zadel past en toch naar achter schuift?
dit is geen speciale haflinger zadel, maar ze heeft nergens moeite mee, geen probelemen met het zadel schuift gewoon beetje naar achter...

een kilometer kleiner? ik zal beginnen met 1à2 gaatjes :p

thx pasi, als ik je nog eens zie, kom je het maar uitlegge

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:16

pfff tis al even geleden dat ik nog op deze kranige oude tante van 21 heb gereden, vanwege dat ik op wallas moest...

normaal doe ik geen martingal om, maar deze zat toch bij het borsttuig, heb ik het voor de 1ste keer geprobeerd, niet dat het ooit in werking had moeten komen

weet dat ik m'n hakken moet naar beneden doen maar zo werkt het beter voor ons beiden

Bij deze drie uitspraken heb ik wel mijn bedenkingen... maar ga hier niet verder over uitwijken. Anders is het niet meer zo vriendelijk vrees ik

Ze loopt inderdaad al veel beter. ( en het feit dat het nu zonder pessoa-bit is , is al een enorme vooruitgang op zich !!!) Ik hoop dat je nog een leuk jaartje met haar hebt!

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:01

kruisjes.. erg mooi rood hoor, alleen ik denk niet het rode wat ik moet zien
*Tem

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:01

Ik zie hellaas geen foto's

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:02

ik zie ook geen foto's ik zal even kijken als ze bij mij lukken
Afbeelding

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:00

Ik zie de foto;s wel,
maar sorry,vind het helemaal niet verbeterd,
Buiten de pessoa teugel na dan,

Als een zadel schuift past het gewoon niet PUNT,

Jij probeerd veel te veel je ebst te doen,daarmee wil ik zeggen,
je zit gespannen,
Volgens mij zitten je beugels ook ongelijk,of anders zit je scheef,

het stukje wijken lijkt niet op wijken,
je been zit veeeeel te ver naar achteren,
je trekt je paard met dr hoofd de verkeerde kant op,
Als je paard niet aan het been is moet je die eerst aan het been maken voordat je oefeningen als wijken gaat oefenen,

Je meot ook echt iets aan je hakken doen,Je zegt dat dit beter is voor jullie beiden,dat is kletskoek,
gewoon een kwestie van oefenen!,
probeer anders met laarzen,of andere schoenen te rijden,
dan heb je een wat vaster gevoel bij je enkel,en trek je je voet niet zo makkelijk op

Veel succes!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:04

Tsjah, tip 1 is gewoon, neem les..
Waarom ?
Omdat je niet netjes zit, je benen zijn slordig, je handen zijn slordig, en je paardje loopt absoluut niet lekker, ik zie een paar keer best flink verzet, en het ziet er erg getrokken uit.
Vooral het wijken, je trekt hem zo hard aan de binnenkant om dat hij 'wijkt', niet echt natuurlijk, maar zo lijkt het voor jou. In werkelijkheid valt hij héél hard over de buitenschouder weg

Savannah__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:08

je moet echt wat aan je voeten doen voor de rest is het wel netjes:S
doei

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:13

Ik weet het niet hoor. Maar voel je je niet eens een klein beetje stom? Zonder cap, zonder geschikte schoenen. Als je wedstrijden rijd heb je toch wel een paar geschike chaps+schoenen of laarzen?

Mij vallen een paar dingen op (punten waar ik zelf ook nog wel eens last van heb):
- je zit ineengekrompen op sommige foto's
- tenen steken af
- voeten te ver in de beugels
- handen te dicht bij je lichaam en te ver uit elkaar

Natuurlijk zijn dit momentopnamen. Maar misschien is het een idee om te verbeteren. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mensen op gympen zonder cap meestal niet serieus neem. Ook sluit ik mij aan bij wat Saskia 9 zegt. Je zadel past niet als hij schuift. Daarom ook zo vreemd dat mensen bontjes onder die dingen leggen omdat ze denken dat ze het zadel daardoor passend maken.

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:14

Ohw, nu ik wat beter kijk zie ik dat er bij jou ook een ligt... Is die daar omdat je zadel daardoor beter past of om een andere reden?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 02:08

@Onyx88... das mode hoor

Ik vind jullie een leuk stel, passen leuk bij elkaar, maar aan het rijden ontbreekt er nogal wat...

Ik vind het erg onverantwoordelijk - ookal is het je eigen keus - om zonder cap, zonder fatsoenlijk schoeisel op je paard te stappen...
(vertel me als ik overdrijf... maar ik rijd zelf met cap, chaps en goede schoenen eronder én een bodyprotector ) Brrr moet er niet aan denken als jij valt en je voet blijft in je beugel hangen....

Verder denk ik dat het verstandig is om les te nemen, want ookal lijkt het soms voor je gevoel goed te gaan, dan kan het toch zijn dat je het mis hebt!
Haflingers zijn niet de makkelijkste om te rijden (qua bouw ed) heb ook een haf gereden en ow wat een klus om die te rijden... (er zijn uiteraard uitzonderingen)

Maar absoluut niet om je aan te vallen hoor! Iedereen kan zien dat je je best doet!!!

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 08:27

Hehe...
Comentaar is al gewgeven:)
Verder leuke haflinger

Woest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 10:46

ik krijg les, zaterdags, schoenen zijn kapot (zool) vandaar deze.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:40

waarom met pensioen als het net lekker gaat?

rambo is 29, en we rijden nog steeds serieus dressuur!

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:55

Dan heb ik over les niets gezegt... Maar ookal zijn je schoenen kapot, ik vind het toch onverantwoordelijk, maar ja das mijn mening!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 14:21

Citaat:
waarom met pensioen als het net lekker gaat?

rambo is 29, en we rijden nog steeds serieus dressuur!

nou het zit zo (voor alle opmerkingen)
het zijn niet mijn paarden, de eigenaar zet ze alleen in de koets, hij rijd zelf niet. hij heeft overlaatst twee nieuwe hafjes van 3 jaar gekocht die hij gaat beleren in de koets, en als ze vier zijn worden ze pas ingereden, en dan mag fanny op pensioen, of ze nog goed kan lopen maakt niet uit , hij vind dat ze tegen dan wel genoeg gedaan heeft in haar leven en mag ze haar leven verder rijloos verder leven, het kan goed zijn dat hij haar af en toen nog voor de koets spant wanneer ze ergens moeten rijden waar het redelijk druk is of lawaaierig (dat is ze gewoon en de 4jarige dan nog niet)
ze blijft ook lekker op de wei staan , natuurlijk zijn wij er om met haar bezig te blijven wat we ook zullen doen, want ze een enorm plezant paardje.
het zadel heb ik dan ook niets over te zeggen, het schuift niet veel, maar iets, (1à 1.5 cm) ik merk het aan de ligging, het is echt niet enorm,maar dat borstriem houd het dan toch op de plaats. het bontje is NIET "als mode" doe ik nie aan mee.en ook neit voor ligging zadel!
mijn schoenen, ik WEET dat ze kapot zijn, maar in 1-2-3 kan ik ze neit vervangen, het enige wat ik nog heb waren deze schoenen, hebbeng een veters, dus bleef NIET vast hangen, ze zijn redelijk plat gevormd dus zullen ook sneller loslaten bij "ongelukken" daar denk ik heus wel aan!
botten, mijn kuiten zijn te dik, en omdat ik geen wedstrijden doe, (buiten in clubverband, maar dan zijn zwarte chaps toegelaten) ga ik er ook geen "speciale " halen. heb ondertussen vervangschoenen gevonden.
Citaat:
Maar absoluut niet om je aan te vallen hoor! Iedereen kan zien dat je je best doet!!!

toch bedankt om het te zeggen, probeeer echt waar mijn best!

ik weet dat het hoofd naar binnen staat bij wijken (heb ik trouwens ook vermeld!) en dat we eraan het werken zijn... rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

naja verder toch bedankt voor het commentaar, ik leer hier (hardleers!) van , maja, het leren is met vallen en opstaan.

ps: ergens had iemand geschreven dat ik TE mijn best doe en daar om niet lekker zit... ik weet het,maar als ik niet mijn best doe, hoe ga ik het dan leren? ik probeer zo goed mogelijk te rijden voor als de 4 jarige eenmaal ingereden zijn, en ik krijg dan nog eens extra prive les.
ik probeer het goed... blijkbaar is het verkeerd

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:24

Afbeelding

Deze foto moest neem ik aan wijken zijn, je trekt haar hoofd veel te veel naar rechts, ze kruist misschien haar benen wel maar dit is geen wijken.

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:35

Kom kom bokkers, afkraken kunnen we allemaal. Zeg er dan ook bij hoe ze het dan wél moet doen!

Het ziet er naar mijn mening érg gespannen uit. Probeer je eens iets minder te focussen op het aan de teugel lopen.
En jij zegt dat ze slecht op je been reageert. Dat is eigenlijk niet zo'n wonder.
Je zit er steeds met je hak in te prikken, dan word ze op den duur inderdaad bot voor het been.
Knijp maar eens in je arm. Als je het even vasthoud, voel je dat op den duur ook niet meer, en moet je steeds harder inwerken voor je reactie krijgt.
Net als met je handen. Als je steeds druk op de teugels houd, gaat ze er juist meer tegenin.
Dan word ze steeds harder in haar mond.
Probeer eens om een ophouding te maken, en direct weer los, en als ze reageert, los houden, maar wel contact blijven houden!
Als ze er niet op reageert, nog een ophouding, en zo door.
Net als met je benen. Probeer eens om een kort tikje met je benen te geven, en dan direct weer los. Als ze reageert ook echt los laten, en anders nog een tikje met je been.
Niet de hele tijd vast blijven houden, dan word ze nooit goed voor je been

Wel heel gaaf dat je met zo'n "oudje" nog lekker kunt rijden!
Vind het ook een superleuke haf! Veel plezier nog verder!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 15:49

heel fel bedankt mietje.
ik zal het proberen, ze heeft wel heel fel druk nodig, voor ze iets doet, ik rij nu een 1.5 jaar op haar, en daarvoor was het nog meer een ramp, ik weet nie wie ze ingereden heeft (is 19 jaar geleden gebeurt)
en de vorige reed er "wanna be westren" op, zonder westren zadel... toen deed ze heel niets...

maar ik zal het toch proberen
groetjes

ps milo, je hebt een prachtig 29 jarig paard

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:21

Okee, over mijn opmerking als je gaat wijken als op de foto. Je rechterteugel los, zo kan ze haar achterhand ook meenemen en houd ze haar hoofd rechter.