Quirina (VF x Wendekreis) na lange tijd weer @ work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Quirina (VF x Wendekreis) na lange tijd weer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:49

Nou ik dacht laat ik maar een keer terug foto's van mij en Quirina @ work op bokt zetten!
Het is reeds een hele tijd geleden en je moet ons toch nog eens een keer aan het werk zien, niet

Net zoals in mn andere topic: "Quirina showt op nieuwe stal!!" in ITP is dit gefilmd met een echte digitale filmcamera, dus niet één voor foto's. Maar ik wou er toch wel foto's van hebben dus hebben we het op de pc gezet en daarvan foto's genomen.

de link naar het andere waanzinnig mooie topic :P

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=559112

Het was ook binnen, dus kwaliteit van foto's is niet zo denderend, maar daar moet je door zien

Het was ook een moeilijke keuze tussen de foto's die ik gemaakt heb van de film. Ik heb zo'n 180 foto's genomen
Maar hier een "kleine" impressie van ons op die dag

Foto's van het inrijden heb ik niet, mn schoonbroer was te laat toegekomen en had dus al ingereden, kon niet wachten
Foto's staan dus ook niét op volgorde!

De slof heb ik hier op omdat Quirina toen nog niet zo lang op de nieuwe stal stond en soms héle rare dingen ziet in de piste en word af en toe wat heet. Daarom de slof, zo had ik ze wat meer onder controle.

hier een schouder voor

Afbeelding

wijken voor het rechterbeen

Afbeelding

happy Quirina

Afbeelding

Afbeelding

wat naar de verzameling toe en achterhand wat onderzetten

Afbeelding

Afbeelding

op het einde van het wijken

Afbeelding

beetje voorwaarts zetten

Afbeelding

wanneer zij lost in haar mond, los ik natuurlijk ook

Afbeelding

Afbeelding

hand wat naar voren, de druk er wat af

Afbeelding

Afbeelding

vanuit de verzameling, terug voorwaarts

Afbeelding

wat laten zakken in de hals

Afbeelding

Afbeelding

een tikje van de zweep vind ze hatelijk

Afbeelding

Afbeelding

ff de ezel uithangen, ze zag een kat lopen in de piste

Afbeelding

ff halthouden en belonen

Afbeelding

weer naar die verzameling toe

Afbeelding

voorwaarts in galop

Afbeelding

appuyeren naar links

Afbeelding

Afbeelding

weer wat tempowisselingen

Afbeelding

en terug vooruit

Afbeelding

wijken voor het linkerbeen

Afbeelding

Afbeelding

appuyeren naar rechts

Afbeelding

middendraf

Afbeelding

hoezo niet diep in die hoek rijden ?

Afbeelding

verzamelen en achterhand activeren

Afbeelding

en lékker uitblazen

Afbeelding

sorry voor de vele foto's, maar ik kon geen kleinere selectie maken

Zoals jullie dus zien heb ik die dag veel gewerkt aan de tempowisselingen en de zijgangen.
Laatst bijgewerkt door Y_DG op 22-03-06 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:55

Wow

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:57

wat kijkt ze overal gruwelijk zuur...alsof haar ergens iets net niet lekker zit, sorry maar dat is het 1e wat me opvalt
mijn Q doet dit in de bak ook, zonder t echte verzet erbij zoals bokken etc, en die wordt dus niet meer in de bak gereden hierom, maargoed die is qua lopen ook net niet 100% goed in wendingen, kan dat van die van jou uiteraard niet beoordelen van alleen wat foto's

meen te herinneren dat je een hele tijd niet hebt kunnen rijden ivm peesblessure? iig heel fijn dat je weer kan rijden, weet hoe goed het voelt om uberhaupt weer op je paard te zitte na een blessure!

Y_DG

Re: Quirina (VF x Wendekreis) na lange tijd weer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 23:01

quellian: thnx!

Renske: Ze kijkt niet echt zuur hoor, haar oren liggen niet echt in haar hals, ik gebruik nogal veel mn stem tijdens het rijden en ze luistert gewoon naar wat ik zeg/doe met mn stem.
Het voelt idd goed om terug op Quirina te zitten na de blessure. Maar het spijtige nieuws is, is dat de blessure haar weer parten speelt.
Maar we zien hoe ze verbetert

edit: idd dat bokken, dat is ofwel op de zweep, omdat ze niet graag haar achterhand gebruikt, ofwel gewoon uit plezier. En dat laatste gebeurt wel vaker, ze voelt haar helemaal goed op de nieuwe stal, ze herleeft terug en is net zo fris dan wanneer ik haar kocht

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:03

Wat een heerlijk dier zeg! paard naar mijn hart!
Je moet alleen nog meer lengtebuiging vragen in de appuyementen, maar ik vind het er erg fijn uit zien.
Hopen dat ze heel blijft.

Ircolando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:06

wow mooi paardje, kan goed lopen!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 23:07

bedankt fresco!!

en idd je hebt gelijk over die appuyementen hoor; ze doet ze helemaal nog niet goed, dit zijn nog maar beginselen. Ze vind het zo k*t om te buigen en heb geluk dat ze op de video haar manieren houdde want wanneer ze iets niet wilt, wilt ze het niet

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:10

Ik ben niet iemand die snel "slof-commentaar" geeft, maar ik vind dat je hem op bijna alle foto's/stills er wel behoorlijk strak bij hebt zitten.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:13

hmmz, dat je met slof rijdt prima, maar ik zie volgensmij maar 1 foto waar je de slof los laat hangen

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 23:20

voor er nog reacties komen over de slof, ik heb de slof er strak aanzitten ja Dat was zo die dag, normaal rijd ik zonder. Maar ze hing de dagen ervoor al de ezel uit, wegens omstandigheden. En als je voelt dat je een bommetje soms onder je hebt, neem ik hem wat korter. Wànnéér zij LOST, dan zeg ik: ok, zo moet het, en dan geef ik ook toe. En ik heb een film die bijna een uur duurt maar ik los wel wat meer dan hier met die éne foto hier in mn topic hoor

Geen paniek

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:21

Hmmm... Ik had heel die slof niet gezien

Maastricht17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:27

Heeey,

Erg mooie foto's zoals ik van je gewent ben. Het ziet er allemaal grotendeels keurig uit!!
Ik ben nog steeds!! jalours

En over die slof, laat heel bokt maar weer over je vallen. Die weten niet wat het is om een paard met pit onder zich te hebben die door omstandigheden energie voor 20 heeft, en als ze dat wel weten, dan moeten ze er zelf maar eens op. Ik snap iig dat je het risico voor zowel paard als ruiter niet wilt nemen.

greetz!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:31

Maastricht17 je oordeelt nogal snel, want er zijn wel degelijk mensen op bokt die aardig wat rijervaring hebben zowel aan eigen paarden als via hun werk wat lag niet altijd allemaal schatjes zijn

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:32

gelukkig weet ik dat zelf erg goed Maastricht17 Ik rijd mijn paard buiten!! ook wel met slof, maar heb hem altijd loshangen, pak hem alleen op als hij echt niet te houden is. Verder vind ik in de bak dat een slof nooit als noodrem mag werken, en je ziet op de foto's het helpt ook niet, want het paard schiet er toch wel tussenuit. Laat hem dan liever even uitrazen en pak hem dan op!

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:33

Renske20 schreef:
Maastricht17 je oordeelt nogal snel, want er zijn wel degelijk mensen op bokt die aardig wat rijervaring hebben zowel aan eigen paarden als via hun werk wat lag niet altijd allemaal schatjes zijn

Precies mijn woorden . Ik ben ook niet vies van de slof hoor, vandaar dat ik dat ook van te voren al zei .

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 23:34

Renske20 schreef:

maastricht: bedankt voor je reactie!

renske: Ik weet wel dat er mensen zijn hier met aardig wat ervaring, maar die kunnen niet zeggen, en dat vind ik wel dat ik dat juist heb, dat ik haar te strak rij. Ok, de foto's zeggen volgens sommigen alles, maar ik laat haar ook veel vrij in die mond, wat sommige mensen kunnen beamen die mij IRL hebben zien rijden

Maastricht17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:36

Het was mss wat snel geconcludeerd van mij, maar soms moet je wat overdrijven om een statement te maken.

Ik wil alleen maar zeggen dat hij zuinig is op zijn paard, en dat ik begrip ervoor heb. En hij heus wel zal weten wat hij doet.

(rij zelf eigenlijk nooit met slof want vind het geen handige dingen, maar dat terzijde)

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:37

Je kunt ook op je slof rijden en toch je paard regelmatig vrij laten in de mond, dus dat zegt me niet zoveel .

Maar zoals ik al zei, ik ben niet snel aan het zeuren om een slof omdat ik hem zelf ook frequent gebruik, maar ik vind dat je je paard op deze foto's op de slof rijdt. Hoe je dat andere dagen/tijden etc. doet weet ik niet, want ik ben er nooit bij en heb je nog nooit zien rijden.

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 23:37

machie schreef:
gelukkig weet ik dat zelf erg goed Maastricht17 Ik rijd mijn paard buiten!! ook wel met slof, maar heb hem altijd loshangen, pak hem alleen op als hij echt niet te houden is. Verder vind ik in de bak dat een slof nooit als noodrem mag werken, en je ziet op de foto's het helpt ook niet, want het paard schiet er toch wel tussenuit. Laat hem dan liever even uitrazen en pak hem dan op!

ff in het algemeen: ik zou graag géén commentaar meer gewilt hebben op de slof, ik gebruik hem hier mss wat overdreven (op foto's) want als je heel de video zou zien, zou je je ongelijk moeten toegeven. Maar die slof gaat er af en toe maar aan, rjid er niet altijd mee dus het heeft geen zin om hierop commentaar te geven.

Toch bedankt voor de goeie bedoelingen.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:38

Kun je geen filmpje uploaden via www.zippyvideos.com? Ik heb er geen moeite mee om mijn ongelijk toe te geven hoor .

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:38

zet er dan een filmpje op Ik ben altijd bereid mijn ongelijk toe te geven

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 23:40

die reactie had ik al verwacht maar nee sorry dat lukt niet. Die film duurt een uur, dat krijg ik nooit op zippyvideos. Proberen heeft echt geen zin, dus hierin steek ik mn tijd ook niet. Niet dat ik niet zou willen, als het filmpje maar 5 minuten zou duren, liet ik het zonder fout direct zien. En dat meen ik

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:41

dan knip je er n tijd uit

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:42

Je kunt een filmpje toch bewerken? Nah ja, ik geef het op. Blijf ik toch maar even in mijn gelijk hangen .

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 00:15

hoe moet ik dat in godsnaam gaan knippen heb ik nog nooit gdaan!

En hopelijk (als er nog reacties komen) zijn de volgende reacties niet over de slof, ik wil niet een heel topic weer over één bepaald ding. Net alsof ik een topics plaats, altijd één ding word doorgedramd door bokkers maar ja, dat zal aan mij liggen