ik met maylight

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ankythebest

ik met maylight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 20:20

me moeder ging vandaag eve foto's van me maken op maylight.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit waaren de foto's zou graag commentaar willen maar wel een beetje rustig want maylight heefd last van der been en daarom loopt ze raar en ik zit ook niet lekker dan ik hobbel alle kanten op maargoed en daarom moet ik ook met bijzet rijden groetjes samantha

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:22

Hmmm waarom een bijzet.

Hmmm waarom rijden als hij pijn aan dr been heeft.

Voor de rest is het niet echt ontspannen

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:23

Effe kleine vraag als ze last heet van haar been waarom ga je haar dan toch rijden.. voor de rest vind ik het een heel mooi paardje mooi bruin tuig trouwens

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:25

Mooi paard, mag ik vragen waarom je met bijzet rijdt? (niet aanvallend bedoeld ofzo hoor )

ankythebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 20:38

ze heefd iets aan der been maar je moet gewoon blijfen rijden ende bijzet is omdat ze anders get gaat doen helemaal steigeren en boken dan lijkt het net een rodeo show

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:46

Misschien bokt en steigert en is ze niet aan je been omdat ze pijn heeft zegmaar? Of heeft de DA gezegd dat ze gewoon mag lopen..?

ankythebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 20:49

wat bedoel je allemaal......?

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:53

Citaat:
...want maylight heefd last van der been en daarom loopt ze raar en ik zit ook niet lekker dan ik hobbel alle kanten op maargoed en daarom moet ik ook met bijzet rijden

Lijkt dus alsof ze normaal niet zo doet zegmaar.. En misschien dat ze dus niet aan je been is en bokt en steigert omdat ze pijn heeft en dus tegenstribbelt om niet te hoeven werken.. Als je begrijpt wat ik bedoel?

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:54

dat ze bokt en steigert zou wel eens kunnen komen omdat ze pijn heeft..
Heb je in overleg met je DA besloten om te rijden met een bijzet ofzo? Of heb je dit zelf zo gedaan?

ankythebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 20:58

nee met de instructeur van me buurvrouw en als het erg wordt moet ik de veearts r bij halen want het is niet te zien maar je merkt het en omdat ik wil werken gaat zij die rodeo show geven dus ook met overleg met de instructeur van me buurvrouw gebruik ik die bijzet.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:00

Deed ze ook al zo dan voordat ze last van dr been had?

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:01

vind dat het heel erg lijkt dat je haar heel erg tegen houd. enzo.
en sorry maar een bijzet heeft nog geen nut als het hoofd zo omhoog komt..
maar voor de rest wel netjes

Kimbers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:02

ZOu je het toch niet beter even met de DA kunnen overleggen i.p.v. met de instructeur van je buurvrouw :S

Jester_love

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:07

mistery schreef:
ZOu je het toch niet beter even met de DA kunnen overleggen i.p.v. met de instructeur van je buurvrouw :S

ja da vin ik ook
de DA is altijd nog slimmer met de gezondheid dan een instructeur tog.. mrja voor de rest wel een leuk paardje

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:12

Leuk paard en mooi tuig!

Als ik je een tip mag geven: bel de DA alsjeblieft. Ik heb ook gehad dat mijn paard niet lekker aanvoelde en dat niemand het zag. Maar anderhalve week later was ze wel kreupel en kreeg ik op m'n kop van de DA dat ik niet langer door had moeten rijden.

Op de gezondheid van je paard moet je nooit bezuinigen.

LuckyRemi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:40

porscherider schreef:
Leuk paard en mooi tuig!

Als ik je een tip mag geven: bel de DA alsjeblieft. Ik heb ook gehad dat mijn paard niet lekker aanvoelde en dat niemand het zag. Maar anderhalve week later was ze wel kreupel en kreeg ik op m'n kop van de DA dat ik niet langer door had moeten rijden.

Op de gezondheid van je paard moet je nooit bezuinigen.

Heel mooi gezegd, amen!

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:43

Ze ziet er idd er stijf uit... Ik hoop maar dat het haar geen pijn doet Veel succes .. P.s ik zou eigelijk wel even de DA erbij halen

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:59

ankythebest schreef:
moet ik de veearts r bij halen want het is niet te zien maar je merkt het en omdat ik wil werken gaat zij die rodeo show geven .

Dus je geeft eigenlijk zelf je antwoord al aan.. Je paard heeft ergens pijn..
Je kunt beter nu een dierenarts laten kijken,voordat je paard blijvende schade oploopt en je straks niks meer aan je paardje hebt en miss nog veel erger,dat ze afgemaakt moet..

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:15

Waarom gaan mijn nekharen hiervan overeind...?

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:18

ankythebest schreef:
ze heefd iets aan der been maar je moet gewoon blijfen rijden ende bijzet is omdat ze anders get gaat doen helemaal steigeren en boken dan lijkt het net een rodeo show

en dan bedenkt de instructrice die jou de tip gaf niet meteen dat ze uit pijn in verzet gaat?
kijk jij bent vlgens mij vrij jong, kan snappen dat je opvolgt wat je gezegd wordt, maar van een instructrice had ik veel en veel meer verstand verwacht!

een kreupel paard kijk je ff paar dagen aan met weidegang/wat stappen aan de hand etc, blijft ie kreupel dan de DA erbij

maar zeker niet stug doorgaan met rijden

ankythebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 23:36

ik weet dat ze dat doet uit pijn en dat zij de instructeur van me buurvrouw ook en ze is niet kreupel ze heefd alleen een wat pijn dat is niet erg maar laat maar jullie snappen er helemaal niks van en ik wwou commentaar op de foto's en niet wat ik er bij schrijf

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:41

pijn is wel degelijk erg, pijn geeft aan dat een paard ergens iets niet goed heeft zitte en er last van heeft!

mijn paard heeft heel erg veel pijn aan zn rug gehad maar liep niet kreupel, de deirenarsten zeiden dta ik gewoon moest blijven rijden en streng moest zijn als hij weer een steigerde en ik heb ik er t/m Z1 dressuur mee gereden op wedstrijden, fanatiek mee naar les en alles, tot hij dus kreupel begin te lopen, was eigenlijk maar licht onregelmatig, en toen uiteindelijk werd gevonden wat hij had(3 jaar van bezoek aan dierenartsen later!!) was het te laat en heeft hij onherstelbare slijtage en schade aan zn rug opgelopen...

een paard gaat niet voor de lol bokken en steigeren en vervelend doen, dat is een teken dat er ergens iets zit wat haar pijn doet

ik kan echt niet snappen dat jij dan vol trots foto's gaat plaatsen van een paar waarvan je weet dat ze pijn heeft met rijden

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:47

ankythebest schreef:
ik weet dat ze dat doet uit pijn en dat zij de instructeur van me buurvrouw ook en ze is niet kreupel ze heefd alleen een wat pijn dat is niet erg maar laat maar jullie snappen er helemaal niks van en ik wwou commentaar op de foto's en niet wat ik er bij schrijf

Als je niet commentaar op je tekst wilt, dan raad ik je aan om het er niet bij te zetten.

Maar op de foto's is wel te zien dat 't geen fijn en ontspannen plaatje is. Dit is ook absoluut niet om je af te zeiken. Maar dit is gewoon in het belang van je paard. En geloof me, ze geeft het aan.

Een paard is geen machine, maar een dier met gevoelens. Dus ook het vermogen om pijn te ervaren. Een goede verzorger/eigenaar merkt dit op. Een paard hoeft niet kreupel te zijn om pijn te hebben.

Het is overigens niet alleen in het belang van je paard dat je er een DA bij haalt, maar ook voor jezelf. Als je nu stug blijft doorrijden en de goed bedoelde adviezen van hier in de wind slaat, dan loop je het risico dat ze echt kreupel wordt en je misschien wel onherstelbare schade aanricht. Zo er misschien dat ze niet meer pijnloos kan leven of dat je nooit meer kan rijden. Is dat wat je wilt?

Vraag jezelf eens af: als je voelt dat je bv. een ontsteking in je voet hebt. En het wordt steeds erger. Je kan nog wel lopen, maar je voelt dat het minder wordt en dat je straks niet meer goed kan lopen. Je moeder geeft je een schop onder je kont mee en laat je gewoon door lopen. Ga je dan ook niet piepen als het niet meer kan en dat je naar een dokter wilt?

Kijk, je paard kan het niet met woorden zeggen, maar wel met lichaamstaal. Nogmaals, rij niet zo door. Zet haar iig op rust en hou 't nauwkeurig in de gaten. Als ze nog steeds niet fijn aanvoelt op een los teugeltje en ze blijft zonder bijzet in verzet gaan, ga dan naar een DA met haar. Anders blijf je met een schuldgevoel zitten als 't uit de hand loopt. Sterkte met je paard.

Verder niks verkeerds over haar. Jullie zijn een leuke combinatie.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:48

Sommige mensen zijn geen dieren waard

Bel de DA man, stop met het naar de klöte rijden van je paard!

Hier kan ik echt heel erg slecht tegen! De ene doet alles om zijn paard weer goed te krijgen, is daar jaren mee bezig en aan de andere kant is iemand met opzet (ja, want je WEET dat ze pijn heeft) z'n paard de vernieling in aan het rijden.

ankythebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 23:59

Hier is de moeder die de foto's heeft gemaakt. Ik denk dat er een groot misverstand is, Maylight heeft geen pijn. de bijzet is omdat ze anders mijn dochter te veel uit het zadel trekt ( ze is namelijk nogal een lichtgewicht)En dat ze in verzet kwam, was omdat de dame spieren moet gebruiken, ze is M1 aan het oefenen en moet dus wat harder werken en daar krijg je spierpijn van. de instucteur heeft er echt wel verstand van, geeft ook de politiepaaden les en heeft aangeraden 2 weken rustig aan te doen, dan bekijken ze het weer en wordt er beslist wat er verder gedaan wordt. dus er wordt hier geen paard naar de klote gereden