ankythebest schreef:ik weet dat ze dat doet uit pijn en dat zij de instructeur van me buurvrouw ook en ze is niet kreupel ze heefd alleen een wat pijn dat is niet erg maar laat maar jullie snappen er helemaal niks van en ik wwou commentaar op de foto's en niet wat ik er bij schrijf
Als je niet commentaar op je tekst wilt, dan raad ik je aan om het er niet bij te zetten. 
Maar op de foto's is wel te zien dat 't geen fijn en ontspannen plaatje is. Dit is ook absoluut niet om je af te zeiken. Maar dit is gewoon in het belang van je paard. En geloof me, ze geeft het aan.
Een paard is geen machine, maar een dier met gevoelens. Dus ook het vermogen om pijn te ervaren. Een goede verzorger/eigenaar merkt dit op. Een paard hoeft niet kreupel te zijn om pijn te hebben.
Het is overigens niet alleen in het belang van je paard dat je er een DA bij haalt, maar ook voor jezelf. Als je nu stug blijft doorrijden en de goed bedoelde adviezen van hier in de wind slaat, dan loop je het risico dat ze echt kreupel wordt en je misschien wel onherstelbare schade aanricht. Zo er misschien dat ze niet meer pijnloos kan leven of dat je nooit meer kan rijden. Is dat wat je wilt?
Vraag jezelf eens af: als je voelt dat je bv. een ontsteking in je voet hebt. En het wordt steeds erger. Je kan nog wel lopen, maar je voelt dat het minder wordt en dat je straks niet meer goed kan lopen. Je moeder geeft je een schop onder je kont mee en laat je gewoon door lopen. Ga je dan ook niet piepen als het niet meer kan en dat je naar een dokter wilt?
Kijk, je paard kan het niet met woorden zeggen, maar wel met lichaamstaal. Nogmaals, rij niet zo door. Zet haar iig op rust en hou 't nauwkeurig in de gaten. Als ze nog steeds niet fijn aanvoelt op een los teugeltje en ze blijft zonder bijzet in verzet gaan, ga dan naar een DA met haar. Anders blijf je met een schuldgevoel zitten als 't uit de hand loopt. Sterkte met je paard. 
Verder niks verkeerds over haar. Jullie zijn een leuke combinatie.