wat vinden jullie? (springen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mymyhorses

wat vinden jullie? (springen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 18:19

vinden jullie dat ik mooi zit op mijn pony?

heb mun armen mooi naar voren dus ze heeft de ruimte

(het is wel wat een onduidelijke foto )

Afbeelding[url]

xxx ik en daphne

Goldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:23

Ik vind het er eigenlijk heel vreemd uitzien... Je ligt bijna op je pony. Je armen hoeven niet zo heel ver naar voren hoor, je moet iig contact met de mond houden

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 18:28

nouja mij is verteld dat je altijd je paard de RUIMTE moet geven!anders hou je ze in om echt te kunnen springen...::::::::iedereen ligt zowat op de pony met het springen en de mijne is nog maar 4 jaar dus moet nog heel veel leren in het springen....daarom zit ik soms wat raar op de pony dush maarja het is jou'n mening en het is maar 1 foto.

xxx

Luckystory

Re: wat vinden jullie? (springen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:30

ehm, waarom vraag je wat we ervan vinden. Als je geen negatieve opmerkingen kan verdragen?

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:33

een foto is een moment opname, misschien handiger om een paar meer te plaatsten. en ja als je geen kritiek kan verdragen vraag dan niks.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:39

Ik vind het er wat knullig uitzien op de een of andere manier, wat houterig... De hindernis is niet zo hoog dat je ervoor plat op je paard hoeft te liggen. En het paard springt zo te zien ook niet extreem hoog. Als je zo op je paard ligt, dan lig je er wel sneller af bij een rare sprong.

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:41

Oke, het is maar een foto maar je vraagt wat we ervan vinden.
Als ik eerlijk moet zijn, vind ik het er toch een beetje storend uitzien. Het lijkt op de foto alsof je naar voren valt, je steekt je benen naar achteren en je bovenlichaam naar voren. Daarbij strek je je armen helemaal naar voor. Inderdaad moet je paard de ruimte hebben bij het springen, maar daarmee wordt bedoeld dat je gewoon contact moet blijven houden en alleen mee moet gaan met de bewegingen van de hals, zodat hij zijn hoofd wanneer nodig wel omlaag kan brengen. Je moet hem alleen na de hindernis snel weer op kunnen vangen en door kunnen rijden, dat gaat niet als je de teugels losgooit. Tip: probeer het eens met iets kortere beugels?
Nogmaals: dit is niet aanvallend bedoeld. Je vroeg ons wat we ervan vinden en dit is mijn mening, ookal is het maar vanaf één foto. Ik kan hiervan natuurlijk niet zien hoe je gewoonlijk rijd.

Jam_Jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:44

Ja inderdaad, ik bedoel als je er niet tegen kunt.. vraag er dan niet naar.. maar ja ik geef alsnog mijn commentaar..
ik vind het eigenlijk niet zo'n heel slechte foto hoor.. ik bedoel jou paardje is nog jong en moet nog veel leren.. maar je houding moet je inderdaad veranderen! misschien heb jij dan wel geleerd dat je de ruimte moet geven, maar je armen gestrekt naar voren houden is in iedergeval niet goed.
Het lijkt alsof je je paard onwijs hebt gemist en je hem onwijs graag wilt knuffelen ofzo.
Oh, nog een opmerking.. jou instructeur of instructrice let niet op jou maar op degene die op de hoefslag rijd, beetje raar.. als je gaat springen moet hij/zij toch op diegene letten die aan het springen is.. nouja dat is in iedergeval bij mij op de manege wel zo.

Succes ermee!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:45

Luckystory schreef:
ehm, waarom vraag je wat we ervan vinden. Als je geen negatieve opmerkingen kan verdragen?

Mee eens, jij vraagt toch naar onze mening Ik zal het voortaan onthouden. Dat als mensen een mening vragen ze juist bedoelen dat ze geen meningen willen horen

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:45

beter dat ze zo naar voren zit dan dat ze in die mond zit te trekke!

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:47

1. Je vraagt wat we ervan vinden? Dan zegt iemand iets ervan en dan flip je uit... nouja zeg... Als je alleen maar goede kritiek wil moet je niet zon topic plaatsen!

2. Ik vind ook dat je ligt op je pony/paard wat het dan ook is... Typ es bij google in bij plaatjes van springen... En vergelijk je houding met hun houding dan zie je het zelf ook wel!!

3. Dat je pony/paard pas 4 is is geen excuus! Dan moet je juist opletten want als je pony/paard pas 4 is moet je contact met de mond houden en als je zo op hem/haar gaat liggen vliegt ie er zo vandoor!

Jam_Jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:01

Ik ben het mee eens met Sifra_

Maar tegen zulke mensen die niet tegen kritiek kunnen, en alleen maar complimenten te horen willen krijgen, dat kan me zo kwaad maken!

MRIIIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:03

Ook ik ben het eens met Sifra_ en met Jam_Jarrah; als je niet tegen kritiek kunt moet je maar niet zo'n topic plaatsen.

Bokkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:04

je geeft haar wel heel veel ruimte en na de sprong kan zij/hij er zo vandoor gaan omdat je dan alles weer bij elkaar hale moet. en je moet niet gaan liggen maar naar voren gaan. Maar dat kan ook een timing zijn. Meer springfoto's zou handig zijn.
En je moet wel kritiek aannemen en niet steeds denken dat je alles beter weet . je krijg thier op bokt niet alleen complimentjes als je dat denkt

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 19:25

tuurlijk kan ik wel tegen kritiek. maar ik ben het wel met 'gekkeils' eens want het is juist goed als je je paard ruimte geeft en niet aan de teugels zit te sjorren omdat je je ermee op wilt trekken (dat deed ik altijd ik trok ontzettend veel aan de mond met het springen.. en nu doe ik het juist weer te veel:?) ik ben ook heus niet iemand die denkt dat ze alles weet.

ik zal voortaan wat meer foto's zetten anders misschien ook wel een filmpie (als dat lukt:).) want ze schiet er nooit vandoor van wat jullie denken en de teugels heb ik wel weer gewoon als het paard op de grond is.

doei!

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:28

mymyhorses schreef:
tuurlijk kan ik wel tegen kritiek. maar ik ben het wel met 'gekkeils' eens want het is juist goed als je je paard ruimte geeft en niet aan de teugels zit te sjorren omdat je je ermee op wilt trekken (dat deed ik altijd ik trok ontzettend veel aan de mond met het springen.. en nu doe ik het juist weer te veel:?) ik ben ook heus niet iemand die denkt dat ze alles weet.

ik zal voortaan wat meer foto's zetten anders misschien ook wel een filmpie (als dat lukt:).) want ze schiet er nooit vandoor van wat jullie denken en de teugels heb ik wel weer gewoon als het paard op de grond is.

doei!

Ze denken niet dat het paard er van weg schiet.
Ze zeggen dat het daar door kan gebeuren.
En volgens mij kan je toch nog niet helemaal tegen kritiek dan zit je fout op bokt.nl hoor
Zet maar even wat meer foto`s neer

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 19:35

ja zal ik doen!

ik zal er ook op letten dat ik niet te veel naar voren zal gaan!
en de handen wat bij me houden! als ik weer s ga springen thuis vraag ik mun pap wel als hij foto's wil maken oke? en dan ga ik jullie weer vragen hoe het verbetert is oke? en anders moet je me maar ff toevoegen lienekeyntema@hotmail.com

lovermier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:53

dar je pony ruimte geeft is okee.. maar dit is veel te veel.. je ligt er bijna op.. en dat kan bij t landen problemen veroorzaken.. en zeker bij zo'n jong paard.. omdat hij nog niet alles goed kent en een goed evenwicht heeft..daardoor kan hij 'te veel' gaan bukken waardoor hij erdeer struikelt..en dingen zoals afwerking na de sprong verkeerd aanleerd..
je moet proberen met je bovenlichaam wat meer naar achter te gaan...

ik heb er een foto van mezelf met ook jong paard bijgedaan..en maby heb je er wat aan.. heel veel suc 6

Afbeelding

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 19:56

ja bedankt!

mymyhorses

Re:ik zelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 20:01

(niet zeggen dat ik niet tegen kritiek kan!)

maar op mijn vorige pony Spirit, zat ik wel veel beter! dus ik snap het niet(van mezelf) dat ik nu zo anders zit op deze pony! dressuur is wel gewoon zo gebleven, maar springen tja....

ik heb helaas geen foto van spirit en mij maar als jullie het willen kan ik wel ff goed zoeken

xxx

Brenniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:05

Vaak doet iedereen zijn handen niet genoeg naar voren. Maar jij doet ze wel weer erg ver naar voren. En je hoeft echt niet zo plat op je pony te liggen. Het is geen hoge sprong, dus dat is helemaal niet nodig. En is 4 niet nog wat te jong om al echt te springen? Nouja succes ermee!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:26

Ik sprong ook al toen mijn pony 4 was Gewoon rustig aan opbouwen, deze sprong is echt niet té hoog

lovermier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:35

4 is zeker niet te jong.. als je t goed doet.. reed voorheen ook weleens 4-jarige op een wedstrijd.. de regel op wedstrijd is ook pas vanf 4 jaar.. tegen woordig heb je dan op sommige wedstrijden speciale voor jonge paarden... weet niet of dat bij pony's ook zo is.. ma zou je met bixie mee kunnen doen.. toen ik bij de pony's reed ws dat ponyspel c..

maar als je t niet overhaast en gecontroleerd doet moet t geen kwaad kunnen

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:38

he, ik vind het goed dat je je handen zo loslaat!!

beter iets te veel, dan te weinig!!

en over dat je teveel op je pony ligt, volgens mij valt dat nog wel reuze mee, maar het kan inderdaad wel problemen opleveren bij de landing..

Dus, neem veel goede kritiek aan van deze mensen hier, en probeer er aan te werken, en misschien zien we nog een keer een leuke foto!!

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 21:23

ja bedankt! ik vind 4 jaar zelf ook niet te jong om 'rustig' te springen en gewoon met plezier en geduld optebouwen!

ik spring zelf niet veel en heb 18 maart een BB springen wedstrijd gehad! en dat was foutloos! ging dus supper! en ik rij elke maand een oefenparcours op de manege en in de les springen we soms! daphne vind springen zelf ook heel leuk maar ze moet het toch nog wel goed onder de knie hebben !!!!!!!!!!!!! ik spring nog maar 2 maanden met haar! nou wel wat meer maar ik heb nog maar een halfjaartje niet lang dus. nogal logisch dat ik dan een beetje vreemd of raar zit.... doei!!!