Winnetoo (Metall x Farrington) @ work voor 't eerst op Bokt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rampstamp

Winnetoo (Metall x Farrington) @ work voor 't eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 17:48

Hallo iedereen,

Eindelijk heb ik wat foto's van mijn 3 jarige Winnetoo!

Ik heb eerst een paar longeer foto's en 2 foto's van dat ik erop zit. Het is nog niet veel maar ga binnenkort wat meer foto's maken, want ik kan elke keer geen fotograaf regelen ....

Afbeelding

Dit ben ik samen met Winnetoo, tussen het longeren door!

Afbeelding

Winnetoo zijn mooie hoofd.

Afbeelding

Winnetoo iets gespannen, dit doordat de paarden naast hem naar binnen werden gebracht en hij had nog wat last van verlatingsangst!

Afbeelding

Stap moment, lekker ontspannen.

Afbeelding

Aan de longe voor het rijden.

Afbeelding

Jammer dat de foto niet helemaal scherp is maar je ziet wel mooi zijn been gebruik en 'nagevelijkheid' in hals nek gewricht.

Afbeelding

Winnetoo en ik netjes halthouden voor de foto.

Nou dit waren de foto's ik hoop binnenkort meer rij foto's te hebben en deze te laten zien. Commentaar mag maar wel opbouwend en hou het netjes!!

Groetjes Antoinette.

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:50

vind het een mooi beestje en het ziet er goed uit veel succes

LuckyRemi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:02

Leuk zo'n 3 jarige, heb er ook 1..
Superleuk

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:05

Leuk paardje! Hij heeft ook een heel lief hoofd vind ik.
Ik zie dat je hem al aan de pessoa longeert, heb je hier een speciale reden voor?

Fysiomeid

Re: Winnetoo (Metall x Farrington) @ work voor 't eerst op B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:05

Het ziet er goed uit hij lijkt er redelijk relaxt onder, dus een goed teken! Hij heeft ook echt een mooie bouw en een leuk koppie, en natuurlijk goede ouders Heel veel plezier ermee, en ga zo door!!

Pardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:59

Heej Doperwt!
Leuk om te zien dat het al zo goed gaat!

BillyJean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:19

Leuke foto's dop! Hij is een onwijs mooi paardje...

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:22

Knap paardje!
Ik ben benieuwd naar de rijfoto's!
Veel succes verder met het beleren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:31

Heej!

Je hebt gewoon echt zo'n gaaf paard joh! Leuk dat het zo goed gaat ook. Op die filmpjes op je telefoon zag ik hem niet zo duidelijk maar wel z'n mooie gangen :p Hij is echt schitterend!

rampstamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 10:48

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle leuke reactie's!!

Odin: Ik longereer hem al vanaf dat ik hem heb (6 weken geleden) met passoa tuig. Dit omdat hij op de stal waar ik hem gekocht heb er al met lofteugel bij hem werd gelongeerd. Ik zelf ben helemaal fan van de passoa tuig omdat ik dit een veel vriendelijkere manier vind om hem aan het werk te zetten tijdens het longeren. Winnetoo rageerde hier zelf ook erg goed op dus vandaar dat ik hem longeer met passoa tuig!

Groetjes Antoinette....

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:44

Wat een mooi paardje heb jij zeg, zo te zien lijkt hij erg braaf onder zadel. Heb je hem zelf beleerd?

Ik denk dat odin hier naar vroeg omdat longeren met pessoa heel erg intensief is en veelal wordt afgeraden bij jonge paarden.

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:57

Met het laatste zin van RUBYWHITE ben ik het eens.

mooi paard!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:57

Met het laatste zin van RUBYWHITE ben ik het eens. (met die eerst ook wel hoor )

mooi paard!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:01

RUBYWHITE schreef:
Wat een mooi paardje heb jij zeg, zo te zien lijkt hij erg braaf onder zadel. Heb je hem zelf beleerd?

Ik denk dat odin hier naar vroeg omdat longeren met pessoa heel erg intensief is en veelal wordt afgeraden bij jonge paarden.

Klopt, ik vind het behoorlijk zwaar voor een paard om goed aan de pessoa te lopen.
Mijn eigen paard, die in juni 4 jaar wordt, longeer ik daarom nog niet aan de pessoa, dat komt wel als hij wat ouder is en meer volwassen.

rampstamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 14:56

Odin schreef:
RUBYWHITE schreef:

Klopt, ik vind het behoorlijk zwaar voor een paard om goed aan de pessoa te lopen.
Mijn eigen paard, die in juni 4 jaar wordt, longeer ik daarom nog niet aan de pessoa, dat komt wel als hij wat ouder is en meer volwassen.

Ik doe dit ook alleen maar omdat er al met hem gelongeerd werd met een slofteugel. Ik ben geen fan van het longeren met slofteugel dus vandaar dat ik de passoa gebruik. Ik longeer hem voor de duidelijkheid hier niet elke keer mee als ik hem aan de longe zet!! Hij krijgt genoeg afwisseling,

trouwens het longeren met een passoatuig is ook in overleg gegaan met mijn instructeur. Met een passoatuig bevorder je het gebruik van de rug spieren en het 'leren' gebruiken van zijn achterhand, dus in Winnetoo zijn geval is het om te leren balans te zoeken tijdens de arbeid en ik vind personelijk dat hij hier goed op reageerd!!

Groetjes Antoinette...

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:00

je hebt een mooi paardje wees er maar trots en zuinig op.

hoe is ze trouwens kwa karakter
hebben hier op de stoeterij een aantal Metall x Farrington gehad.
waren nogal pittige paarden, met een vrij heet karakter

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:09

Wauw, Wat een gaaf paardje!

Tinka15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:36

ziet er leuk uit hoor!!
leuk paardje ook
nog succes verder

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:24

Hij gaat ook echt dood van een passoa maar niet heus.

Leuk dier,ziet er allemaal lekker uit

rampstamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 18:26

terorita schreef:
je hebt een mooi paardje wees er maar trots en zuinig op.

hoe is ze trouwens kwa karakter
hebben hier op de stoeterij een aantal Metall x Farrington gehad.
waren nogal pittige paarden, met een vrij heet karakter

Hey Terorita,

Winnetoo is trouwens een ruin ... maar goed qwa karakter is hij erg cool in z'n kop en niet pittig. Hij is tijdens het rijden rustig en op zich tot nu toe makkelijk te rijden, maar ja alles kan nog veranderen natuurlijk!!

Als hij iets eng vind in de bak dan gaat hij er met hulp van de ruiter toch wel op af en rijd er in princiepe gewoon langs, ook buiten op het erf als er dingen eng zijn blijft hij er naar kijken en hoor je hem behoorlijk briesen maar loopt er toch langs, dus in princiepe wel een cool karakter!!

Groetjes Antoinette..

Mloui

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:56

Mooi beestje hoor! Kan lekker lopen zo te zien. Alleen op die foto waar jij mooie nageeflijkheid in het kaaknekgewricht ziet, zie ik een paard wat zich onttrekt door te kantelen. Natuurlijk is hij nog jong en heeft hij zn balans nog niet, maar kantelen moet ten alle tijden voorkomen worden omdat ze dit zichzelf heel erg makkelijke aan wennen. En krijg het er dan nog maar eens uit! Puntje van aandacht dus als hij dat vaker doet. Succes ermee, maar dat komt vast goed!!

Melisnow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:08

Ik vind dat hiuj voor een 3 jarige heel netjes loopt.. mooi paard..^^

rampstamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 09:58

Mloui schreef:
Mooi beestje hoor! Kan lekker lopen zo te zien. Alleen op die foto waar jij mooie nageeflijkheid in het kaaknekgewricht ziet, zie ik een paard wat zich onttrekt door te kantelen. Natuurlijk is hij nog jong en heeft hij zn balans nog niet, maar kantelen moet ten alle tijden voorkomen worden omdat ze dit zichzelf heel erg makkelijke aan wennen. En krijg het er dan nog maar eens uit! Puntje van aandacht dus als hij dat vaker doet. Succes ermee, maar dat komt vast goed!!

Hallo Mloui,

Ok bedankt voor de tip ik zal erop letten!! Dat deze foto is genomen dat weekend waren we net begonnen hem te leren voltes te rijden, en dit was net zo'n volte moment. Maar het is wel waar wat je zegt dat jonge paarden daar snel de neiging naar toe hebben omdat ze nog zo jong en uit balans zijn!
Heb dit weekend weer les dus zal er extra goed opletten aangezien hij nu voor 2 weken op doorrij training is bij mijn instructeur.

Groetjes Antoinette..

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:30

Met een pessoa longeren is voor een jong paard is naar mijn weten alleen maar goed. Zo leert hij de juiste houding hoe een paard onder het zadel zich het makkelijkste kan ontspannen, maar dan ZONDER het gewicht van de ruiter erop. Heb je later profijt van. Hij gebruikt zijn achterhand als drijfveer, en als ie ervoor er tegen in komt, word de achterhand erbij gehaald zodat ie gauw weer weet waar ie moet zijn. Zo is het ook onder het zadel, dit is als het ware voorwaarts neerwaarts rijden, wat voor een paard ook heel erg goed is.

Niks mis mee hoor, leuk paard!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:34

Stoer dier! Veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken denk ik.